Ja, jeg har eid Acoustic Solid Wood Black i så mange år at jeg ikke en gang aner hvor mange. Skal jeg anta 20 - 25 år, kanskje? Først med en Rega-basert Origin Live Silver (tror jeg), senere byttet jeg til en strålende Origin Live Illustrious.
Har brukt noen pick-up'er, mest benyttet er Audio Note IQ3 (mm), Benz L04 (mc), og Audio Technica ART 9. Sistnevnte skal byttes i nær framtid, da mest sannsynlig i Goldring Ethos eller Dynavector 20x2L. Det har også vært en rekke RIAA-trinn involvert.
Innledningsvis ble spilleren levert med et fiskesnøre med knute og greier som driv"rem". Det ble superproblematisk å bytte, da de fleste snørene i handelen var for stive, og overførte motorvibrasjoner til tallerken, arm og pickup, og dermed ut i høyttalerne. Nå har jeg handlet inn silikonrem, som ser ut som en tynn O-ring, som er myk og fri for vibrasjonsoverføring. Det må byttes olje i lageret omtrent hver 200 timer, jeg bruker ganske enkelt symaskinsolje fra Clas Ohlson eller Biltema, det fungerer helt fint. Etter at silikonremmen kom inn i bildet, må jeg hjelpe motoren litt med den megatunge tallerkenen (mener den veier rundt 20 kilo?), men det gjør ikkeno'.
Kan ikke se for meg å bytte den ut, da jeg må ut med enorme summer for å finne noe som spiller like Solid (pun intended), men om Lotto-kupongen slår til, så kanskje blir det en Rega Naia i stedet. Men reelt sett blir nok denne spilleren endestasjonen for min del, sånn sett gjorde jeg et meget, meget godt valg for innmari lenge siden.