Acoustic Tuning ny importør av STROMTANK

STROMTANK-8.jpg


Trondheimsbaserte Acoustic Tuning har et rikholdig sortiment av HighEnd produkter, og strømprodukter fra Synergistic Research, Shunyata, og Kharma er også en del av sortimentet. Acoustic Tuning har nå i tillegg fått det norske agenturet for STROMTANK, en strømforsyning med en batteripark som kobler ditt dyrebare lydoppsett fullstendig fra støyen i strømnettet.

Bedriften STROMTANK holder til i nordre del av Berlin sentrum, i bydelen Moabit som ligger nord for Tiergarten, og er omkranset av elven Spree og kanaler på alle sider. Selskapet har spesialisert seg på State of The Art strømforsyning med batteridrift til ditt HighEnd musikkanlegg, og nå har Acoustic Tuning fått fatt i agenturet i Norge.

Konseptet og filosofien til STROMTANK er at enhver strømrensing bare gjør deler av jobben, og derfor har de tatt det helt ut med å lage en strømbank, eller ehh ... strømtank …, som gir deg muligheten for å være fullstendig frakoblet strømnettet, med sine åpenbare forurensende støykilder der grad av forurensing blant annet avhenger av omgivelsene som du neppe har kontroll over.

Les hele nyhetsartikkelen om STROMTANK hos Audiophile.no
STROMTANK-10.jpg
 

Kommentarer

Nidaros

Ble medlem
27.12.2014
Innlegg
246
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Dette er i praksis ren batteridrift, ikke 230 volt omdannet til likestrøm som deretter er omdammet til 230 volt?
Spennende, dyrt og ikke minst gøy at det blir tilgjengelig her til lands.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.678
Antall liker
7.920
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Sinnsjuk pris, men absolutt noko med potensiale. Eg har i mange år levd med ASR Emitter 2 Exclusive. Ein svært god forsterkar, noko som den spesielle straumforsyninga og batteripakken har mykje av æra for. Ei uavhengig straumforsyning til anlegget er truleg ein problemløysar mange vil ha glede av. Og så slepp ein avbryte musikklyttinga når straumen vert borte....
Hadde vore spennande å prøvd ut. Men eg veit ikkje om eg torer....
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.057
Antall liker
10.431
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Er det det samme som vi på "dataspråket" kaller en UPS?
 

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
3.967
Antall liker
10.441
Sted
Skien
Se her ja!
Strømtank ser jeg mer og mer blir brukt rundt i High End "kretser" for ikke å snakke om hvor mange som hadde Strømtank koblet til på München Messa sist gang!
Har vært forundret lenge over hvorfor ingen i Norge har kapret dette agenturet!
Så gratulerer Acoustic Tuning :)

Mvh: Espen L
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.705
Antall liker
601
Torget vurderinger
10
Denne er veldig interessant. Har lenge tenkt å oppgradere fra en Ps Audio P10 til kanskje P15, men tror nok jeg heller vil gå for en Stømtank. Bare dumt at produkter i dette sjiktet er så himla dyrt:-/ Men synes den er tildels rimelig lekker å se på
 

Nidaros

Ble medlem
27.12.2014
Innlegg
246
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Det skulle forundre meg mye om det ikke er en viss forskjell på invertere som er laget til ulike bruksområder. En vanlig UPS er vel i trengsmål ment å erstatte spenningen i veggen, og den skal i Norge ligge hvor som helst mellom 207 og 253 volt. I tillegg stilles det krav til en såkalt ren sinuskurve ett eller annet sted i strømleveransen.
Presiserer at jeg ikke har UPS-kunnskap ut over at jeg tidligere har både brukt og solgt slikt utstyr.

Jeg opplever strømkvalitet som en viktig faktor for å få god lyd, men tar selvsagt forbehold om at jeg har for følsomt/dårlig konstruert utstyr eller at jeg ganske enkelt hører det jeg vil høre, AKA bias. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: raw

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.217
Antall liker
3.317
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Hvordan er Tesla Powerwall til sammenligning? Drøye 100k for 13,5kWh kapasitet?
 

Nidaros

Ble medlem
27.12.2014
Innlegg
246
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Hvordan er Tesla Powerwall til sammenligning? Drøye 100k for 13,5kWh kapasitet?
Paul McGowan har omtalt dette. Ifølge ham koker det hele ned til kvalitet på komponentene i inverteren. Å veksle om fra likestrøm til vekselspenning vil i seg selv ikke nødvendigvis gi en gevinst. Det er kvaliteten på vekselspenningen som er avgjørende, ikke hvorvidt strømmen på forhånd har vært likespenning.

Så lenge Stromtank produserer bedre vekselspenning enn det som trengs for å lade en Tesla, så gir det bedre arbeidsforhold for et lydanlegg.

Uten at jeg vet det, så vil jeg tro at Tesla ikke har strengere krav til "egenprodusert strøm" enn det NVE stiller til nettleverandørene. All den tid en Tesla kan lade på strømnettet, så trenger heller ikke Tesla selv invertere til annen/"bedre" vekselspenning enn det som "renner ut av" stikkontaktene våre.
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.993
Torget vurderinger
2
Nissan har noe slikt de også, konstruert av Eton.

Hadde nylig besøk av Nkom. Da ble stereoen forsøkt forsynt av en 1,5kw inverter.
Men som målingen viste var nettet betydelig bedre.

 
  • Liker
Reaksjoner: raw

Pug309gti

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.04.2016
Innlegg
1.688
Antall liker
879
Sted
Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
Torget vurderinger
8
Sinnsjuk pris, men absolutt noko med potensiale. Eg har i mange år levd med ASR Emitter 2 Exclusive. Ein svært god forsterkar, noko som den spesielle straumforsyninga og batteripakken har mykje av æra for. Ei uavhengig straumforsyning til anlegget er truleg ein problemløysar mange vil ha glede av. Og så slepp ein avbryte musikklyttinga når straumen vert borte....
Hadde vore spennande å prøvd ut. Men eg veit ikkje om eg torer....
Hvorfor kvittet du deg med ASR egentlig, er en kjempe forsterker, gjorde ekstremt inntrykk på meg når jeg fikk høre samme oppsette med tannoy kingdom royal på stereofil. og foresten så var og tannoy kingdom royal årsaken til at jeg kjøpte mbl 7008 i sin tid, fikk høre denne forsterkeren på overnevnte tannoy og det svingte utrolig:) Hadde aldri trodd at en 7008 hadde klart å drive disse monstrene, men det gjorde de med største bravur:)
 

NOV

Medlem
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
33
Antall liker
10
Torget vurderinger
5
I am a NON BELIEVER in AC REGENERATORS and all devices claiming to make "perfect AC sinusoid". There are many cases of products and their makers who claim to offer "improved AC" or perfect AC, and usually they write about light dimmers and appliances introducing "dirty noises" into the AC and this creates noise in our equipment. Absolute majority of this writing is pure nonsense and it is only meant to SCARE YOU and make you buy the power box for 1000 dollars or so.

Lets talk about FACTS. The AC powered audio devices in fact DON'T USE AC VOLTAGE AT ALL !!!
They are all DC devices and hence they need clean DC not AC. So creating "pure sine" is a most stupid, utterly heretic waste of time.
The AC, after entering our gear, becomes straight away brutally rectified into DC and that is the end of the road for the sine. Then the big electrolytic capacitors accumulate the electrons in a "bottle". These electrons become a source of energy for the active devices in our gear. They are being released slowly as a DC current.
THESE ELECTRONS HAVE NO MEMORY of their "childhood". They do neither remember nor care if they arrived in a form of perfect sine, cosine, square wave, or chaotic ripples. As long as they arrived, their sins are forgiven in the capacitor and they are purified. So in other words - the hi fi gear is indifferent to AC shape.
Łukasz Fikus
 

M.B.S

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.04.2006
Innlegg
720
Antall liker
380
Torget vurderinger
1
Skal vurdere en sånn når jeg vinner usaklig mye penger i lotto😁
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
954
Link til alle artikler
401
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Apple Music mot Spotify – Stig Arne si dagbok for januar 2024

Apple Music mot Spotify – Stig Arne si dagbok for januar 2024

  • 6
Denne gongen er det strøymetenestene som får gjennomgå. Dei som alle nyttar, og som alle klagar på. For andre gong på rad skal eg koma attende til noko eg har lova å kome attende til. Sist var...
Fortsett
Audiophile.no
Minimesse hos Acoustic Tuning i Trondheim

Minimesse hos Acoustic Tuning i Trondheim

  • 0
Acoustic Tuning hadde invitert utvalgte kunder til en minimesse lørdag 27.1.23 i sine lokaler på Sorgenfri i Trondheim. Audiophile.no var til stede, og hadde et interessant og hyggelig møte med...
Fortsett
Audiophile.no
Klimax Solo 800 - ny flaggskipforsterker fra Linn

Klimax Solo 800 - ny flaggskipforsterker fra Linn

  • 3
Linn har lansert et monster av en effektforsterker. Si god morgen til Linn Klimax Solo 800. Linn har lenge hatt en velutviklet forsterkerserie på tre ulike nivåer, og med flere effektklasser i de...
Fortsett
Audiophile.no
"I DAG SPELAR DET GODT" – Stig Arne si dagbok desember 2023

"I DAG SPELAR DET GODT" – Stig Arne si dagbok desember 2023

  • 2
I dag spelar det godt, og det smakar godt. Litt om lyden frå stereoanlegga våre heilt generelt, ispedd litt psykologi; og resten av jolaølet. Du har sikkert erfart det sjølv. Einskilde dagar...
Fortsett
Audiophile.no
Galaxy Unpacked 2024 – AI is coming

Galaxy Unpacked 2024 – AI is coming

  • 0
Onsdag 17. januar hadde Samsung samlet over tre hundre personer i Colosseum kino. Og selvfølgelig var det den årlige lanseringen Galaxy Unpacked som var anledningen, overført Live fra San Jose i...
Fortsett
Audiophile.no
Augnestikkarar og jolaøl – Stig Arne si dagbok november 2023

Augnestikkarar og jolaøl – Stig Arne si dagbok november 2023

  • 0
For ein gongs skuld har eg helde lovnaden med å koma attende til noko eg har lovt tidlegare: Å samanlikna Dac-ane Audioquest Dragonfly Cobalt og Red. Og Cayin RU6. Og mengder med jolaøl, men det...
Fortsett
Topp Bunn