AD Labs DAC

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Noen nye lytteintrykk å komme med ennå? Fått spilt inn dacen snart?

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.153
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
har ikke helt bestemt meg men den virker rundere i lyden enn dddac som i sin tur virker mere eksplosiv
adlabs muligens bedre oppløsning i toppen
dddac har foreløpig bedre 3 d
trenger mere tid
mvh

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Antall liker
620
Sendte dem en mail for en ukes tid siden. Har ikke hørt noe. Fikk en idé om å modde den største av DACene deres med i/v trafoer og rørutgang.
Ser at de har en ganske brokete historikk når det gjelder levering. ???

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.153
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
mange av inleggene om dem er gamle og med meg tok det akkurat den tiden de sa dvs ca 3 uker til sending.
bestilte trafo fra Hamar med exakte viklinger +10% på strømtrekk ihht tegning på nettet
bruker usb og spdif kortet til doede med eget std 317og bg psu med egen ringkjerne
spiller som bare rakker´n....ingen tårn ingen varme,litt ryddigere enn 5 tårns,men kanskje ikke like gutsy som min extreemversjon,antakelig psu relatert
sikkert potensiale i onboard psu med bg etc
noen forslag til neste kandidat som både tar hi-rez og usb inn?
imo
mvh
Leif

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Antall liker
620
Sjekk HB-DAC1704 til Borbely Audio!! Doble PCM1704 chiper som enten kan kjøres som differansial eller i parallel for single-ended bruk. Valg av inngang med trykkbryter. Leveres uten utgangstrinn, så her et det bare å fyre på med det beste av det beste; i/v trafoer, rør osv. :)

Borbely har også meget intressante strømforsyninger/regulatorer som passer til DAC-kortet.

Prisene er relativt høye, men produktene ser ut til å være ekstremt bra designet.
What do you think?

(www.borbelyaudio.com)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.153
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
ser fett ut
skal sjekke nærmere
takk
mvh
Leif "forward" Christensen

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Antall liker
620
LMC skrev:
ser fett ut
skal sjekke nærmere
takk
mvh
Leif "forward" Christensen

Ja, ser ut som om de har fått det meste på plass... nesten som om jeg skulle ha designet den selv. ;D
Her gjelder det å finne det ultimate utgangtrinn.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.025
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Nå er den vel innspilt ? :)
Vurderer en innebygget dac i en eller annen HTPC løsning.
Noen tanker som svirrer i hodet og jeg tror det kan bli bra ;)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.153
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
litt kjøligere enn dddac med 5 tårn (min versjon)
bedre oppløsning og litt mere utstrakt i toppen.....resten temmelig likt
dette vil trolig være veldig systemavhengig
overgang til sdd på musikkserver kan sikkert også bidra til økt oppløsning ihht ryktene i "diy community"
avventer rapport fra en pålitelig bekjent som har den til evaluering så får vi se om han deler min oppfatning
venter forøvrig på twisted pear buffalo dac med dere i/v buffer samt tilhørende power og trafoer,så får vi se om det er mere å hente langs hi-rez stien ???
mvh
Leif

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Twisted Pear har laget en litt for enkelt løsning til å få ut potensialet i ESS-dacen. Hvis du leter etter det "nyeste og beste" av dacer bør du kanskje se nærmere på Wavelength Audio sin ESS-dac.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.153
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
jo det er kanskje riktig, men Wavelength tilbyr ikke kits,
og analog er fortsatt min PRIMÆRE kilde inntil videre
mvh
Leif

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Slarssen skrev:
Kan anbefale KandK (igjen :))

http://www.kandkaudio.com/linestage.html

Skulle passe perfekt til en DAC med balansert utgang. Har denne selv, oppleves som ren, detaljert og dynamisk! On-Board minimalistisk Shunt regulator.

- Slarssen
Linieforstærker designet omtrent som denne er det bedste jeg har hørt. Border Patrol Forforstærker med overføringstrafoer. Der var valgfri udgang enten trafo eller kondensator. Førstnævnte var klart bedst.

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Wavelength er jo også noe så hinsides dyrt i tillegg. ::)

Jeg mener forøvrig å ha lest noen tips om tweaking av Buffalo dacen i den dedikerte diyaudio-tråden.

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
LMC skrev:
litt kjøligere enn dddac med 5 tårn (min versjon)
bedre oppløsning og litt mere utstrakt i toppen.....resten temmelig likt

mvh
Leif
Præcis den oplevelse jeg havde med den 5 tårns. ;)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.153
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
buffalo dac´n kan sikkert kombineres med borbely diskret i/v buffer
usb 3.0 og ssd er også gode nyheter for bedre pc-lyd
mvh

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Har lige skiftet min overføringskondensator i det digitale input på min Zapplayerdac fra 500nf Ero Kp til 520 nf kobbervoks. Resultatet er mere "organisk" lyd især diskanten er blevet bedre. Også her kan man høre forskel.

Jeg har da lige kigget på den Borberly Dac. Interessant med 1704. Den var så god at de blev nødt til at genoptage produktionen efter pres fra kunderne.

Tott

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2005
Antall liker
226
Torget vurderinger
2
Etter noen dager med AD Labs Dac i mitt system er det befriende å kunne sette tilbake LMC´s 5 tårns DDDAC. Ikke fordi AD Labs er noen dårlig dac, heller fordi jeg liker å lytte til ærlighet, autoritet, nerve og mer ekte/naturtro måte å representere musikken på. AD Labs Dac kan på mange måter virke som går i samme klasse med DDDAC´n men er noe mer skoleflink. AD Labs Dac har en mer "hør hvor flink jeg er" faktor enn DDDAC´n.

Tott

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
DIY_dude skrev:
Twisted Pear har laget en litt for enkelt løsning til å få ut potensialet i ESS-dacen. Hvis du leter etter det "nyeste og beste" av dacer bør du kanskje se nærmere på Wavelength Audio sin ESS-dac.
Det var også det jeg tænkte da jeg så billederne. " Der skal mere til for at lave en god Dac" tror jeg at jeg skrev og blev straks jordet.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.025
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tott skrev:
Etter noen dager med AD Labs Dac i mitt system er det befriende å kunne sette tilbake LMC´s 5 tårns DDDAC. Ikke fordi AD Labs er noen dårlig dac, heller fordi jeg liker å lytte til ærlighet, autoritet, nerve og mer ekte/naturtro måte å representere musikken på. AD Labs Dac kan på mange måter virke som går i samme klasse med DDDAC´n men er noe mer skoleflink. AD Labs Dac har en mer "hør hvor flink jeg er" faktor enn DDDAC´n.

Tott
Hei, takk for inntrykkene. Bra skrevet.

Tott

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2005
Antall liker
226
Torget vurderinger
2
Mine inntrykk er basert på mine egne preferanser og min måte å like musikk formidlet. 5 tårns DDDAC (LMC-bygget) er etter mine preferanser en fantastisk DAC, også brukervennlighet tatt i betraktning. DDDAC'en brukes i kombinasjon med MAC / iPhone. Mange hevder DDDAC blir enda bedre i kombinasjon med Vista, om så er tilfelle er dette til stor fordel for de som bruker Vista.

AD Labs vs DDDAC er mine inntrykk i kombinasjon med system-match. Selv om jeg personlig synes DDDAC kommer best ut i mitt system betyr ikke dette at AD Labs er en dårligere DAC, dette handler mye om smak og behag. AD Labs for meg er en veldig god DAC som kan med margin konkurrere med langt dyrere komponenter. Når AD Labs blir beskrevet som mer "Skoleflink", prøver jeg å beskrive noe av det jeg hører oftere og oftere på moderne utstyr, oppløsning og mikrodetaljer er satt i høysete. Det er imponerende og lytte til alle detaljer på filene, men selv setter jeg større pris på andre parametre. Når det er sagt er ikke AD Labs i nærhetet av det å være "Skoleflink" i forhold til mye annet. AD Labs vs DDDAC er for meg en smakssak, kanskje med noe modifisering, kan man oppnå begge deler med AD Labs, noe jeg personlig ville sette stor pris på.

Tott

Topp Bunn