Diverse Advarsel mot kjøp på FINN.no

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.680
    Torget vurderinger
    1
    Svært få som gidder personlig oppmøte for å kjøpe noe også for tiden. Blir også flere av de som lager en avtale, også hører man ikke noe mer fra de (spesielt om man har noe på gi bort!).
    Fikk 20 meldinger om dagen med avtaler på en sofa jeg skulle gi bort en gang, tok vel 5 dager å få gitt den bort. De ødelegger jo også for de som kanskje trenger det mest.
    Litt vanlig folkeskikk er visstnok for mye å forlange, blir man forsinket så er det jo normal etikette å si ifra.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Så finn tilbyr subsidierte priser for frakt også for å lure folk til å bruke fiks ferdig.
    Jeg tilbyr kjøper et avslag for å ta det på gamle måten, er ikke det godt nok så kan det være samme med hele greia.
    Er kanskje litt sta, men finn har jo allerede hele markedet for bruktsalg i Norge. Før vi vet ordet av det har de kontroll på transport og oppgjør også.
    Egentlig ekstremt motstander av vipps også men det er nesten ingen som vil ha cash eller bankoverføring lenger..
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.799
    Torget vurderinger
    23
    "Kan sendes" setter jeg alltid i mine annonser, likeledes at jeg sender med Posten, med forsikring og sporing. Nå er det stort sett saker og ting som koster litt da, ikke en og en bok til 25,- eller annet stash til ingen penger. Aldri hatt problem med at folk ikke aksepterer dette. Sto over et kjøp for en tid tilbake da vedkomendeinsisterte på Helt hjem..
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Nå har jeg slått av 200kr (4% av prisen) som burde gi et insentiv så ser vi.
    Noen prinsipper må man ha :)
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.911
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Som når Finn tilbyr "Smidig MC-handel". Det finnes ikke mekanisme for å håndtere heftelser som skal løses ut på et kjøp.

    Jeg trodde ikke mine egne øyne når jeg fikk svar på det spørsmålet fra support...

    Johan-Kr
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Når man legger ut ny annonse nå så må man velge mellom ulike pakkestørrelser eller «jeg kan ikke sende», hvilket bare betyr at jeg ordner frakt selv. Jøvlig irriterende hvordan de pusher fiks ferdig.
    Men selv det var styrete å velge bort nå og rett etter jeg la ut annonsen fikk jeg melding fra finn.. Noen vil kjøpe varen din legg til fiks ferdig så får du solgt den med en gang....
    Yesh right det skjer I løpet av et minutt etter jeg la den ut
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Fatter ikke sutringen med Fiks Ferdig.... Har hatt sikkert 20 knirkefrie handler med både kjøp og salg... Helt supert !
    Har brukt det på små skit ting.. men på dyr stereo er det ikke et alternativ.
    Har blitt forsøkt lurt av kjøper på en forsterker der en gang så etter det ba jeg support på Finn samt hele det fiks ferdig greia reise når det kommer til sånne ting.

    Man satt med null beskyttelse som selger..
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    838
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg forstår heller ikke sutringen mot Fiks ferdig".
    Forrige måned solgte jeg en senterhøyttaler som jeg la ut her på sentralen og på Finn.no.
    Hadde originalesken, så det var bare å fylle inn målene da jeg fylte ut annonsen.

    Kjøper valgte "Fiks ferdig" på Finn, og dagen etter at pakken var hentet fikk jeg pengene på konto.(Det er frivillig å bruke "Fiks ferdig", selv om selger tilbyr det, en kan fint sende som Norgespakke)
    Om kjøper vil være vanskelig, så kan det like gjerne skje om du sender pakken som Norgespakke.
    Hvis jeg er "drittsekk" og sender en eske med "murstein, så får jeg heller ikke pengene mine av kjøper.
    Om du som selger er "drittsekk" og har krevd forhåndsbetaling via Vipps, og pengene er på konto, så er det jo mye lettere å svindle ved å ikke sende varen, enn å bruke "Fiks ferdig".
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.119
    Antall liker
    9.429
    Fatter ikke sutringen med Fiks Ferdig.... Har hatt sikkert 20 knirkefrie handler med både kjøp og salg... Helt supert !
    Samme erfaring har jeg hatt. Fungerer knirkefritt. Ikke noe tull med kjøpere som ikke betaler, dersom kjøper ikke henter varen blir den returnert og selger får pengene.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.457
    Antall liker
    9.759
    Sted
    Interiore Simplicitate
    "Sutringen" for min del skyldes først og fremst at finn.no prøver å gjøre det så vanskelig som mulig å omgå, de skal prakke løsningen
    på alle. Kjøper på sin side oppfordres til å be selger om fiks-ferdig, selv om selger har valgt å legge ut annonsen uten.

    Så sitter finn.no og ruger på pengene noen dager, først mens forsendelsen finner sted, pluss noen dager til selvsagt.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det her tok en interessant vending
    ble kontaktet av enda en fyr som spurte om fiks ferdig, svarte som vanlig og etter litt om og men viser det seg at vi selger det samme. Vi har begge aktivt valgt vekk fiks ferdig. Kjøper prøver å presse prisen hans ned ved å si at jeg kan tilby bedre pris med fiks ferdig.
    Hva feiler det folk?
    Pruting er lov, men å tro man gjør gode kjøp med sleipe triks og juging, det er ikke greit.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn