Diverse Advarsel mot kjøp på FINN.no

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.122
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det er x-antall ulike standard svarmeldinger man nå kan velge på Finn ( Latskap skal lenge leve). Man kan klikke på bruk av en av de, og etter-redigere de om man vil.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det er x-antall ulike standard svarmeldinger man nå kan velge på Finn ( Latskap skal lenge leve veit du). Man kan jo også etter-redigere de om man vil
    Det gjør jeg,legger så til det som passer🤠
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Det er «barnelærdom» ift pishing o.l., at når det er feil i grammatikk ift det som annonseres så blokkerer du.
    Så når jeg selger ski,bindinger,støvler o.l. og får nevnte setning, så ringer bjella naturlig nok.
    Altså, frem til du gjorde meg oppmerksom på at dette er en standard melding.
    Trykkleif er noe annet.
    Jeg ville f.eks. aldri solgt til noen som feilstaver phishing 😎🤣. Det er ikke skriveferdighetene som betyr mest for meg ifm kjøp/salg i det jeg i hovedsak selger/kjøper ved personlig fremmøte og totalvurderer motparten ved forsendelse. Hvis vedkommende virker troverdig og har tlf, adresse og gjerne facebook-konto el.l. pleier magefølelsen å si ok. Evnen til å kommunisere teller også (svarer på meldinger etc)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Hehe! Som jeg skrev, trykkleif teller ikke. Da kommer man inn på sårbare temaer som delvis ordblindhet;)
    Kunne ikke dy meg. Jeg har handlet med ærlige og fine folk som knapt kan skrive navnet sitt, men evnen til å fremstå som troverdig var til stede.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.911
    Antall liker
    11.300
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Er det ikke så enkelt som å opprette en "personlig" kontakt, enten man kjøper eller selger.. tlf, bekreftet navn og adresse, etc....
    Hvis motparten ikke vil identifisere seg, så holder man seg unna.....
    Har kjøpt litt greier p åFinn, - verktøy, musikkinstrumenter o.l. - aldri hatt problemer, - men alltid kontakt med fulle opplysninger...
     

    Bat78

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    368
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har brent meg for siste gang, håper jeg, ved å være godtroende når jeg handler på finn.no.

    Pleier å tenke at folk er ryddige og ærlige, så jeg Vippser beløpet og venter uten særlig spenning.

    Kjøpte subwoofer av det rimelige slaget. Fikk så beskjed etter at handelen var avtalt og pengene overført, at han skulle bare pusse bittelitt på den ene kassen så var begge 100%. Legger ved et bilde av subwooferen. Var så galt at jeg nesten syntes det var mer komisk enn provoserende😃

    Den ene var opprinnelig sort, og pen. Den andre var opprinnelig i eik, og så malt sort med kost. For så å bli herjet med..

    Så heretter vil jeg nok være mer opptatt av å få dokumentert at ting er på stell😉
     

    Vedlegg

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Er det ikke så enkelt som å opprette en "personlig" kontakt, enten man kjøper eller selger.. tlf, bekreftet navn og adresse, etc....
    Hvis motparten ikke vil identifisere seg, så holder man seg unna.....
    Har kjøpt litt greier p åFinn, - verktøy, musikkinstrumenter o.l. - aldri hatt problemer, - men alltid kontakt med fulle opplysninger...
    Jeg synes jo det. En melding tilpasset det som faktisk selges, og gjerne avsluttet Mvh. XX.
    Men om til og med HiFi folket går over til standard meldinger på finn.no, så får man vel justere seg noe;)
     

    jon guttorm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    88
    Antall liker
    131
    Mulig samme nordlending svindler tok kontakt med meg 5min etter jeg la ut ønsker kjøpt annonse på finn. Jobbet i bank, hadde aldri mulighet til å sende den i postoppkrav, bare via banken, pga god avtale 😂😂. Ville gjerne ha hele beløpet inn på konto føre han sendte.... Uaktuelt sa jeg..... Halvparten da?? Fortsatt uaktuelt.... Postoppkrav eller cash når jeg har produktet i handa..... Det gikk ikke sa han. Tlf nr er ikke registrert og ikke på vips heller. 93626023.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.122
    Antall liker
    7.753
    Sted
    Oslo
    Ikke si det til Høvdingen, hadde han gått god for kjøpere og selgere;
    kunne han tatt en prosent eller så av hva som selges her.
    Trygghet for oss, og opprettholde et bra forum
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Mulig samme nordlending svindler tok kontakt med meg 5min etter jeg la ut ønsker kjøpt annonse på finn. Jobbet i bank, hadde aldri mulighet til å sende den i postoppkrav, bare via banken, pga god avtale 😂😂. Ville gjerne ha hele beløpet inn på konto føre han sendte.... Uaktuelt sa jeg..... Halvparten da?? Fortsatt uaktuelt.... Postoppkrav eller cash når jeg har produktet i handa..... Det gikk ikke sa han. Tlf nr er ikke registrert og ikke på vips heller. 93626023.
    Det høres svært sammenfallende ut med mitt tilfelle, ja. Anbefaler at du også rapporterer dette til Finn.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.911
    Antall liker
    11.300
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Bare sånn for å lure på... kan man fortsatt gå i en kiosk ala Narvesen, 7-Eleven osv å kjøpe kontantkort uten å legitimere seg??
    Jeg har hatt tjenstetelefon i mange år, men for rundt ti år siden ble det en nødløsning da den andre telefonen gikk i svart mens jeg var på reise....
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Bare sånn for å lure på... kan man fortsatt gå i en kiosk ala Narvesen, 7-Eleven osv å kjøpe kontantkort uten å legitimere seg??
    Jeg har hatt tjenstetelefon i mange år, men for rundt ti år siden ble det en nødløsning da den andre telefonen gikk i svart mens jeg var på reise....
    Nei, det er ikke mulig. Ett punkt jeg også har lurt på. Hvordan har han tilgang på så mange nummer?
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Det er «barnelærdom» ift pishing o.l., at når det er feil i grammatikk ift det som annonseres så blokkerer du.
    Så når jeg selger ski,bindinger,støvler o.l. og får nevnte setning, så ringer bjella naturlig nok.
    Altså, frem til du gjorde meg oppmerksom på at dette er en standard melding.
    Trykkleif er noe annet.
    Jeg er enig i at man fort blir litt mistenksom ved grammatikkfeil. Men jeg synes det er å ta litt for hardt i å automatisk blokkere på bakgrunn av det. For min del må det flere dårlige tegn til for det. Det kan jo til og med være en som har dysleksi eller er dårlig i norsk.

    Når det gjelder standardmeldingen du nevner, solgte jeg en vare for over 20 tusen rett før helga etter en slik melding som start på konversasjonen ;)
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er enig i at man fort blir litt mistenksom ved grammatikkfeil. Men jeg synes det er å ta litt for hardt i å automatisk blokkere på bakgrunn av det. For min del må det flere dårlige tegn til for det. Det kan jo til og med være en som har dysleksi eller er dårlig i norsk.

    Når det gjelder standardmeldingen du nevner, solgte jeg en vare for over 20 tusen rett før helga etter en slik melding som start på konversasjonen ;)
    Jeg var rett og slett ikke klar over at den samme meldingen jeg fikk flere av var standard melding på finn.no, før
    jeg ble gjort oppmerksom på det av bruker her inne. Da var det for sent å slette innlegg, etter flere svar i tråden.
    Blokkeringer ble da selvsagt opphevet:)
    Trykkleif er selvsagt heller ingen showstopper.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.508
    Sender ikke oppkrav lenger uten at kjøper betaler frakt begge veier på forskudd. Frustrerende å få pakke i retur fordi kjøper ombestemte seg eller ikke rakk å hente i tide eller Posten aldri varslet mottager.

    Siste opplevde jeg selv med en pakke fra UK. Posten refundrte mine fraktutgifter men eBay selger refunderte selvsakt ikke varen han fikk i retur med ditto kostnad med returfrakt.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.171
    Antall liker
    22.704
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Pga av denne tråden så har jeg vært skeptisk til å legge ut ø.k. annonser på Finn. I dag la jeg ut en annonse på McIntosh C2200 Gold ø.k. Noen timer etterpå så fikk jeg telefon fra en i Nord-Norge som tilfeldigvis hadde en liggende å slenge. Han hadde kjøpt den ny, men hadde aldri brukt den. Med tanke på at disse var i salg på begynnelsen av 2000-tallet så var sannsynligheten liten. Bilder skulle han ordne og plutselig så fikk jeg 8-9 bilder av dem du finner når man googler denne forsterkeren 😉

    Jeg tenkte å rapportere dette til Finn, men vet ikke om det er noen vits. Jeg har bare et tlf.nr. som det ikke er registrert noe navn på.
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.572
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    6
    For ca. 5-6mnd la jeg ute ønsket kjøpt Nikon 180mm f/2.8 en fyr nordfra ringte meg etter ca. 1 time og hadde et sånt objektiv han kun hadde brukt 3 ganger.
    Så klok av både deres og min skade. Så spurte jeg han om den hadde blender på 180mm og dobbelzoom på f/2.8? Noe han svarte bekreftede ja på. Da konfronterte jeg han med at han antageligvis ikke var så seriøs og mulig han var en liten luring. Da begynte han å true meg med bank og jeg ba han høflig om hvor og når han ville tenke det skulle bli utført? Da avsluttet han å tiltale meg med et stort dyr sine genitalier før han slang på.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.911
    Antall liker
    11.300
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Som nordlending sjøl har jeg overhodet ikke noe til overs for sånne hæstkukfære, men det hadde vært sterkt ønskelig om dere opprettet en slags kontakt med faenskapen, slik at man kunne satt han et skudd for baugen....
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.122
    Antall liker
    7.753
    Sted
    Oslo
    Vel har ingenting imot nordlendinger eller andre lendinger for den saks skyld.
    Men å spøke litt på grensen må jo være lov, uten å få dradd diskriminerings kortet.
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.115
    Antall liker
    1.871
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Har selv blitt lurt av en "nordlenning" på finn. Jævlig irriterende men min egen skyld siden alle varsellampene burde ha blinket heftig. Var ekstremt stresset grunne en avtale jeg var for sen til og selger ønsket straksoverføring.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Pga av denne tråden så har jeg vært skeptisk til å legge ut ø.k. annonser på Finn. I dag la jeg ut en annonse på McIntosh C2200 Gold ø.k. Noen timer etterpå så fikk jeg telefon fra en i Nord-Norge som tilfeldigvis hadde en liggende å slenge. Han hadde kjøpt den ny, men hadde aldri brukt den. Med tanke på at disse var i salg på begynnelsen av 2000-tallet så var sannsynligheten liten. Bilder skulle han ordne og plutselig så fikk jeg 8-9 bilder av dem du finner når man googler denne forsterkeren 😉

    Jeg tenkte å rapportere dette til Finn, men vet ikke om det er noen vits. Jeg har bare et tlf.nr. som det ikke er registrert noe navn på.
    Det er nok samme fyren som går igjen i flere av disse sakene. Jeg vil anbefale deg også å rapportere det til Finn. Hadde inntrykk av at de tok dette på alvor og var takknemlig for alle som rapporterte. Så lenge man har en velutviklet kritisk sans, så er Finn en ganske trygg og grei markedsplass.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.911
    Antall liker
    11.300
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg tok det ikke til meg heller...... :) men den slags hobbyskurker kan vi klare oss uten... det virker nesten som det er samme person som går igjen her...

    ^ Det er nettopp derfor det hadde vært formålstjenlig at noen dro kontakten litt lenger, slik at man kan få ut mer konkrete personalia...
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.171
    Antall liker
    22.704
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er nok samme fyren som går igjen i flere av disse sakene. Jeg vil anbefale deg også å rapportere det til Finn. Hadde inntrykk av at de tok dette på alvor og var takknemlig for alle som rapporterte. Så lenge man har en velutviklet kritisk sans, så er Finn en ganske trygg og grei markedsplass.
    Nå har jeg rapportert det til Finn, så får vi se. Jeg har aldri blitt lurt, eller forsøkt lurt før nå. Når man driver litt med kjøp og salg av brukt utstyr og bor ute i "huttiheita", så blir det til at man tar noen sjangser av og til. Nå hadde jeg heldigvis lest denne tråden og visste med en gang at dette antageligvis forsøk på svindel, men det er jo ikke alle som snoker rundt her...
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Den skjønte jeg ikke som noe motargument mot å bruke bank id for å opprette bruker... Da er det vanskeligere å opprette "fake" brukere iallefall.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.939
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Dette har blitt nevnt før, men en god ting kan ikke gjentas for ofte: FINN har noe de kaller for verifisert bruker, det tilsvarer en bank-ID-pålogging. Selv har jeg selvsagt verifisert meg:

    verifisering_finn.JPG


    Det som FINN burde ha gjort var å gjøre denne verifiseringen obligatorisk for alle brukere. Da ville man iallfall ha unngått falske brukere. Men uærlige sjeler vil fortsatt finnes, så den kritiske sansen bør ikke legges vekk selv om man er i dialog med en verifisert bruker.

    Det ser også ut til å være en fellesnevner at annonser av typen "ønskes kjøpt" er et betydelig lettere bytte for svindel. Selv har jeg aldri lagt ut annonser av denne typen, men om jeg noen gang får behov for det kommer jeg til å være ekstra kritisk til henvendelsene.
     
    Sist redigert:

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    1.048
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Blir du kontaktet via telefon = vær skeptisk. Via finn = bedre. Ingen skal kunne ha profil på finn uten å være identifisert. Bruk telefonterror.co.no eller 180.no å søk opp nummer ved telefonkontakt. Søk evt opp nummereier ved å legge det inn i vipps om det er skjult nummer.
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    Har selv blitt lurt av en "nordlenning" på finn. Jævlig irriterende men min egen skyld siden alle varsellampene burde ha blinket heftig. Var ekstremt stresset grunne en avtale jeg var for sen til og selger ønsket straksoverføring.
    Hørtes ut som samme karen jeg gikk i fella til 2 juledag for en par år siden,burde blinket rødt her også men jeg satt i sosialt selskap å ble så gla når han ringte og hadde varen jeg etterspurte på finn til en veldig hyggelig pris at jeg benyttet selv straksoverføring før jeg etter 20-30 min fattett mistanke,da jeg fant bildene han sendte meg på google ble det flathånda klask i tryne😫
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.750
    Antall liker
    871
    Torget vurderinger
    35
    Jo... snakkede med ham på det telefonnummeret.
    Forstod ikke så veldig meget af, hvad han sagde :D.... Men spurgte ham specifikt, om det var sikkert, at høyttalerne var mine, og jo.... helt sikkert.
    Da havde han vist allerede bildt @Brombrom inn, at jeg havde trukket mig og solgt dem til ham også :devilish:
    Sidste besked fra ham var den 4/1 kl. 19.30 hvor jeg bad om trackingnummer. Han skrev, at har slett ikke var kommet til det endnu, og han stadig var på job.
    Siden da.......... Ingenting.
    Selges igjen
    https://www.facebook.com/groups/457...37082369658223/?sale_post_id=3937082369658223
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.991
    Antall liker
    20.055
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Sendte akkurat denne til ham nå:

    " Vi ved, du er svindler og har bevist det overfor flere. Vi er bekendte med, at du har forsøgt at svindle os, og nå prøver igen. Du bli´r rappotert til Facebook nå !!"

    og rapporterte ham til Facebook for svindel.
    Fanden til røvhul. Han burde xxxxxxxxxxxxxxxxxx 🤬
    @Brombrom...... take note !!!
     

    simenw

    Fersking
    Ble medlem
    02.02.2021
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Ifølge 180.no heter vedkommende som eier telefon nr Ingrid Merete Sæther. Tlf 929 94469.
    Takk for deling. Jeg har blitt svindlet av samme dama ved forsøk på kjøp av en PS5. Denne gangen fra 41266275. Jeg la ut en "ønskes kjøpt" annonse på FINN og hun sendte en melding. Jeg prøvde å forebygge ved å få facebook-profilen hennes og gjøre avtalen over Messenger. Jeg overførte dessverre et depositum via Vipps på samme nr. Etter et par dager uten noe mer info fra henne om forsendelse ringte jeg. Hun svarte og sa at det var søstern som skulle sunde, så hun hadde ikke detaljene der. Jeg har blitt mer og mer skeptisk og etter flere vage svar klarte jeg i dag å google meg frem til denne tråden. Jeg ringte og konfronterte henne, da ble hun litt mutt og måtte legge på fordi hun hadde besøk. I morgen anmelder jeg. Har allerede rapportert til Messenger/facebook.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.911
    Antall liker
    11.300
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg leste tidligere i dag en sak hvor en vipps-svindler var anmeldt til økokrim for nettopp dette med å ta betalt og så ikke sende....om det var noe å sende..
    Finner bare ikke saka igjen.....
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Takk for deling. Jeg har blitt svindlet av samme dama ved forsøk på kjøp av en PS5. Denne gangen fra 41266275. Jeg la ut en "ønskes kjøpt" annonse på FINN og hun sendte en melding. Jeg prøvde å forebygge ved å få facebook-profilen hennes og gjøre avtalen over Messenger. Jeg overførte dessverre et depositum via Vipps på samme nr. Etter et par dager uten noe mer info fra henne om forsendelse ringte jeg. Hun svarte og sa at det var søstern som skulle sunde, så hun hadde ikke detaljene der. Jeg har blitt mer og mer skeptisk og etter flere vage svar klarte jeg i dag å google meg frem til denne tråden. Jeg ringte og konfronterte henne, da ble hun litt mutt og måtte legge på fordi hun hadde besøk. I morgen anmelder jeg. Har allerede rapportert til Messenger/facebook.
    Kan til info si at dette mennesket overhode ikke eier noe form for anger eller i det minste tror de gjør noe galt med å forsøke svindle..

    Noen uker etter leg la ut posten her fikk jeg sms med at hun skulle anmelde meg for å ha hengt henne ut offentlig. For det var virkelig ikke greit.
    Når jeg da spurte om det var greit å prøve svindle folk for flere tusen kroner så var det liksom ikke noe galt..

    Så totalt blottet for fornuft og strengt tatt inteligens.

    Ba henne pent om å dra til en varm plass og at jeg så fram med glede til å motta anmeldelse :)

    Stille ble det.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.508
    Kan til info si at dette mennesket overhode ikke eier noe form for anger eller i det minste tror de gjør noe galt med å forsøke svindle..

    Noen uker etter leg la ut posten her fikk jeg sms med at hun skulle anmelde meg for å ha hengt henne ut offentlig. For det var virkelig ikke greit.
    Når jeg da spurte om det var greit å prøve svindle folk for flere tusen kroner så var det liksom ikke noe galt..

    Så totalt blottet for fornuft og strengt tatt inteligens.

    Ba henne pent om å dra til en varm plass og at jeg så fram med glede til å motta anmeldelse :)

    Stille ble det.
    Problemet er at hennes sak vil stå sterkere i rettsystemet enn din. For individets integritet ansees som mer verdifult enn materielle gjenstander eller penger. Gitt at det ikke er offentlige som er blitt offer.

    Dette er samme som da jeg hadde innbrudd og tyven var tatt. Jeg fikk ikke informasjon om hvem vedkommende var før etter dom var falt. Det vil si personen er beskyttet fram til rettsystemet har funnet vedkommende skyldig.

    Jeg ser hvorfor man har et slikt system gitt at man ikke ønsker forutrette uskyldige. Men det brurde være nulltoleranse for slik på plattformer som Finn, FB mm.

    F.eks. finn sitt karaktersystem ser ut som det er laget av samme folkene som i sin tid hadde utarbeidet deres såkalte sikker betaling som var spesialutviklet for enkel svindel hvor hverken finn eller den svenske banken tok noe ansvar.

    Finn burde åpne for å gi karakter fra kjøper uten at selger har initsiert dette. Samme så burde man kunne gi karakter når man selger en av flere gjenstander i samme annonse. eks. musikk og film er bedre med en fellesannonse enn 1200 enkeltannonser.
    Dessverre virker det som finn ikke drives fram av flinke og logisk tenkende utviklere delaktig i avgjørelser lenger. Men heller blitt en del av Schibsted suppa som greit gir blaffen i personvern m.m. Måtte si opp avisabonnement pga all dritten de laster inn kundene sine datamaskiner og som ikke kan blokeres siden tjenesten da slutter virke.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn