Diverse Advarsel mot kjøp på FINN.no

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.442
    Antall liker
    1.524
    Torget vurderinger
    29
    Sendte nettopp Xavian XN-360 til Polen.
    Andre paret jeg har solgt, og begge har gått til Polen.
    Delbetaling overført til min konto i forkat.
    Resten kontant fra sjåfør ved opphenting ☺👍.
    Går mye fint hifi-utstyr til Polen.
    PayPal har jeg selv kun brukt til betaling
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    809
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Solgte ett Mcintosh slutttrinn til Polen. Pengene på konto før noe annet var avtalen. Kom i egen bil til NN, pga tyngden, for å hente. Ingen problem. Kun bankoverføring
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Brukt hifi er ganske mye rimeligere i Norge enn i Polen, og nå med dårlig kronekurs frister det jo veldig å handle i Norge.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.085
    Antall liker
    20.349
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ser ikke noe galt i det,Har sendt mye ut av landet til hele verden og fått betalt først med Paypal .....
    Hva er problemet ???
    Problemet er nyregistrert/ikke verifisert bruker. Ikke ville jeg solgt til en slik, som "bare" vil
    betale med PayPal. Stooor sjanse for, at vedkommende klager, får penger tilbake og beholder produktet.
    Bruker også selv kun PayPal til å betale med.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.747
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Litt ironisk da... styr unna paypal når du selger noe, men bruker paypal selv men da på kjøpersiden.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.980
    Antall liker
    11.387
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    PayPal er faktisk en dårlig løsning for selgere, hvor kjøper kan både finne feil og "finne feil", mens selger da sitter i postkassen uten både vare og betaling.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.578
    Antall liker
    84.755
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    PayPal er faktisk en dårlig løsning for selgere, hvor kjøper kan både finne feil og "finne feil", mens selger da sitter i postkassen uten både vare og betaling.
    Hva skal man da benytte ved salg til andre land, bankoverføring m IBAN?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.747
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    PayPal er faktisk en dårlig løsning for selgere, hvor kjøper kan både finne feil og "finne feil", mens selger da sitter i postkassen uten både vare og betaling.
    den eneste gode løsningen er å møte kjøper/selger og teste produktet og overlevere cash.
    Dessverre er det litt upraktisk når man har store avstander mellom hverandre
    Et eller annet sted må man gi tillit, enten det er til 3part som paypal eller til kjøper/selger
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Nytt nummer fra helt sikkert samme person som nevnt tidligere: 98829040 (ikke mulig å søke opp)
    Ba om bilder på produktet han påstå å ha og ønsket å selge meg i dag. Fikk da tilsendt google bilder fra utenlandsk side..

    Jonas
     

    svenno05

    Fersking
    Ble medlem
    31.03.2023
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Sted
    øksendalen
    Nytt nummer fra helt sikkert samme person som nevnt tidligere: 98829040 (ikke mulig å søke opp)
    Ba om bilder på produktet han påstå å ha og ønsket å selge meg i dag. Fikk da tilsendt google bilder fra utenlandsk side..

    Jonas
    hei. jeg ble akkurat lurt av samma personen. ble du også lurt? evt om ka han prøvde og selge?
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    hei. jeg ble akkurat lurt av samma personen. ble du også lurt? evt om ka han prøvde og selge?
    Nei, ble ikke lurt.Jeg ba han sende meg bilder av produktet han eide. Han sendte meg google bilder. Så jeg avsluttet dialogen.
    Samt stusset jeg på dialekten, da man hørte den var tilgjort. ( «Vestlands» dialekt)
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    1.891
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Nei, ble ikke lurt.Jeg ba han sende meg bilder av produktet han eide. Han sendte meg google bilder. Så jeg avsluttet dialogen.
    Samt stusset jeg på dialekten, da man hørte den var tilgjort. ( «Vestlands» dialekt)
    Nordnorsk dialekt. Har nettopp snakket med han. Samme fyr som svindlet meg ved en ønsket kjøpt annonse på finn. Jeg konfronterte han med svindelen mot meg og han sa at det ikke kunne vært han siden han satt inne i fengsel den tiden jeg mente det skjedde. Søppelfyr. Startet samtalen med kastrato stemmeleie men endte opp med kav nordnorsk underveis
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.825
    Antall liker
    14.861
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    PayPal er faktisk en dårlig løsning for selgere, hvor kjøper kan både finne feil og "finne feil", mens selger da sitter i postkassen uten både vare og betaling.
    Hvis selger angir PayPal Friends and Family som betaling vil ikke kjøper kunne få pengene tilbake.
     

    toral1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2005
    Innlegg
    176
    Antall liker
    76
    Torget vurderinger
    13
    ble lurt på 150,- for et par Audioquest kabler på Finn.no

    Mathias82 med tlf 93280606

    Lukter nordlendingen
     

    toral1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2005
    Innlegg
    176
    Antall liker
    76
    Torget vurderinger
    13
    Finn har fått beskjed. med tlf. nummer og kontonummer
    glemte å sjekke tlf. nummeret
     

    toral1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2005
    Innlegg
    176
    Antall liker
    76
    Torget vurderinger
    13
    eeeee, deet har jeg

    13 mai ble 150,- overført
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    541
    Krever en god del ressurser å drive med slik etterforskning, - den nærmeste til å ta tak i svineriet er faktisk Finn selv, v Schibsted... bla. burde det kreves positiv og bekreftet ID av brukere... hvis man ikke tåler å få en ID bekreftet, - hvorfor skal man da ha tilgang ???
    Det hadde ikke trengt å være slik, det skulle blitt opprettet en avdeling hos politiet som utelukkende tok seg av slik svindel, finansiert av dem som svindler som burde få såpass store bøter at det dekket kostnaden avdelingen er. Altså en avdeling som gikk i pluss, og svindlere hadde måtte stå til ansvar ganske umiddelbart. Tenker at det raskt ville blitt en mindre avdeling, det hadde vært preventivt om konsekvensene kom raskt, slik det er i dag så er det nær sagt risikofritt å svindle andre.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    E vel snart 2 år eller er det mer siden jeg ble svindlet av mr Ludvigsen. Han har fått dom og jeg har fått rettslig medhold i erstatning. 8000kr. Har jeg sett et øre av kronene, nei. Vil jeg se noe av de..? Tvilsomt. Er visst ikke noen plass å hente penger fra..

    Har prøvd å selge denne til inkasso selskap. Men nei, de vil ikke kjøpe den/ta hand om denne. Sikker samme fyren som har startet opp igjen etter å ha sonet ferdig. Han eier nada, og om han må sitte inne en stund så gjør det ingenting for han personlig. Da får han mat og tak over hodet..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.495
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    La i dag ut en ønsket kjøpt annonse på Finn. Tok ikke lang tid før jeg ble kontaktet. Ukjent nummer og useriøs lav pris gjorde at det var lett å skjønne dette var svindel. Kjedet meg og sendte ham noen meldinger og fikk raske svar, før han tørket helt vekk etter min siste sms. Sikkert lurt å være obs på dette telefonnummeret 😊

    IMG_4447.png
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.534
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    er rapportert flere ganger på 180.no og telefonterror.co.no i det siste- nummer er registrert i Halden - ikke på vipps, bare det er grunn nok til skepsis.
     
    Sist redigert:

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    2.513
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    ? er om det firmaet fortsatt har det nummeret (?)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.495
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    er rapportert flere ganger på 180.no og telefonterror.co.no i det siste- nummer er registrert i Halden - ikke på vipps, bare det er grunn nok til skepsis.
    Skulle gjerne visst hvordan svinepelsen fikk tak i navnet mitt og dermed telefonnummeret. Rapporterte det inn til Finn uten at jeg regner med at de kommer til å gjøre allverden.
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Skulle gjerne visst hvordan svinepelsen fikk tak i navnet mitt og dermed telefonnummeret. Rapporterte det inn til Finn uten at jeg regner med at de kommer til å gjøre allverden.
    Se melding, v-m
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.534
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Finn har endret litt på sitt system. Adresse og telefon kommer ikke opp i annonsene lengre. Kun postnummer. Navn (visningsnavn) kommer dog opp om du har lagt det inn som din profil, men det kan endres.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.552
    Antall liker
    3.745
    Torget vurderinger
    96
    Finn har endret litt på sitt system. Adresse og telefon kommer ikke opp i annonsene lengre. Kun postnummer. Navn (visningsnavn) kommer dog opp om du har lagt det inn som din profil, men det kan endres.
    Det er veldig dumt for oss som liker en rask handel. Det er flere som har gått glipp av mine penger fordi tlf nr. mangler i annonsen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn