Diverse Advarsel mot kjøp på FINN.no

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.349
    Antall liker
    2.177
    Sted
    Nordland
    Historie fra 90-tallet
    Jeg kjøpte en gang en pakke med 6 dessert glasskåler på Ica i Storuman i Sverige. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at den ene glasskålen manglet, sikkert den som sto i utstillingen.. Jeg ringte butikken for å be de sende meg glasskålen. Dette gikk ikke jenta i telefonen med på, da hun mente den ville smelte i posten. Prøvde å snakke engelsk også, men måtte bare gi meg.. "Glassen kommer att smälta i Posten".

    Så obs, obs, ser dere 6-glass-skåler til salgs på Finn, kan det være min x-kone som har en svindel på gang!

    1709627442175.png
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Siden jeg er nordlending sjøl, så påstår jeg jo at nordlendinger generelt sett slett ikke er skurker.. :cool: - men det minner jo sterkt om han karen som har holdt på i flere år.. Ble ikke han identifisert og anmeldt for et par år siden??
    Jo, og han satt inne en stund for svindel og slapp ut igjen i fjor. Samme smøla hver gang, ønskes kjøpt annonser der det står tlf.nr. i annonsen og folk blir lurte gang på gang.


    Slutt å være så desperate på tlf.nr. og oppgi det heller på privat melding istedet! Det er bare selgere og svindlere og annen scam som bruker disse telefon numrene da det er roboter som plukker opp og lagrer disse åpne telefon numrene fra flere kilder, og telefon numre spoofes og utnyttes hele tiden, tror det er et norskt privat nummer men så er det faktisk indiske callcenter med veldig god engelsk uttale som faktisk herjer irundt. Ringer man det samme nummeret etterpå så kommer man til en uskyldig og intetanende nordmann, så enkelt er det å utnytte telefon numre for tiden.
    Finn sin plattform bruker Schibstedt sin plattform som er stor og sikker og med bankid, mye sikrere enn det er vanskelig i Norge med person opplysnings lovverket.
    Bare unngå å handle med de som ikke er verifiserte brukere, og holde seg til plattformen ved første kontakt og lage avtaler så er man endel sikrere.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Et flyselskap jeg er registrert hos ble hacket for en tid siden og i ukene etterpå haglet det med oppringning fra Microsoft avd. India som insisterte på at det var alvorlige feil på min nylig egenbygde PC, investeringsmuligheter i ukjente fond og mye annet rart. Alt tilsynelatende fra norske telefonnummer.

    Sånt kan man jo vanskelig gardere seg mot, men man trenger jo ikke gi bort nummeret ditt helt frivillig.
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    117
    Kjøpt brukt DAC på Finn. Sendt med en måte som tilsier at jeg skal sjekke varen før penger blir utløst til selger. Noe jeg ikke gjorde. Når jeg får prøvd den viser det seg at den har en støykomponent på ene utgangen før den blir varm, altså en termisk feil,antagelgvis i utgangem Selger avskriver seg ansvar med å si at han ikke vet hva jeg har gjort med den i mellomtiden. Hva gjør jeg?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpt brukt DAC på Finn. Sendt med en måte som tilsier at jeg skal sjekke varen før penger blir utløst til selger. Noe jeg ikke gjorde. Når jeg får prøvd den viser det seg at den har en støykomponent på ene utgangen før den blir varm, altså en termisk feil,antagelgvis i utgangem Selger avskriver seg ansvar med å si at han ikke vet hva jeg har gjort med den i mellomtiden. Hva gjør jeg?
    Gi ham dårlig karakter. Eller er det bare litt støy i oppstart som kun audiofile kan høre? Og hvor lang tid før den blir varm? Selger burde jo vært mer behjelpelig og sjekke om garantien fortsatt gjelder etc.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.039
    Antall liker
    20.222
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Kjøpt brukt DAC på Finn. Sendt med en måte som tilsier at jeg skal sjekke varen før penger blir utløst til selger. Noe jeg ikke gjorde. Når jeg får prøvd den viser det seg at den har en støykomponent på ene utgangen før den blir varm, altså en termisk feil,antagelgvis i utgangem Selger avskriver seg ansvar med å si at han ikke vet hva jeg har gjort med den i mellomtiden. Hva gjør jeg?
    Ja...... hvem har egentlig feilen her???
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    117
    Dessverre enig. Hvis det var brukt escrow og man bare har godkjent handelen uten å sjekke dingsen så ligger selvsagt feilen hos kjøper.
    .Så at jeg ikke rakk å sjekke den før etter fraskriver selger ett ansvar? Intressant. Feilen er uansett vanskelig å finne, volum må høyt uten musikk og støyen blir borte ila kun kort tid.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.591
    Antall liker
    1.320
    Sted
    Oslo
    Jeg la ut en ønskes kjøpt annonse på finn. En kar fra Østfold tok kontakt og vi hadde en lengre dialog. Jeg overførte penger vi Vipps (Visa) 10.000 kr. Fikk aldri varen. Han har blokkert meg på finn og telefon. Jeg har anmeldt han til politiet og finn da. Finn.no har blokkert han mens politiet har henlagt saken selv om de har fått alt lagt opp i hendene. Samtalen på finn og kopi av bankoverføringen med Vipps. Folk flest tror meg nesten ikke når jeg forteller at saken ble henlagt. Har ringt han via venners telefon da legger han bare på. Oppfattelsen av rettssystemet er svekket for min del.
    Her er det bare en ting å gjøre , ring med skjult nr til alle døgnet tider. Neste steg , oppsøk bosted adressen
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    .Så at jeg ikke rakk å sjekke den før etter fraskriver selger ett ansvar? Intressant. Feilen er uansett vanskelig å finne, volum må høyt uten musikk og støyen blir borte ila kun kort tid.
    Det er ikke bare by design da? At DAC må varmes opp før bruk? Er jo mye rør amper som bør stå på i 10-20 min før de starter å låte ok..

    Posten har også retningslinjer på klage på pakker:

    Om posten herper pakken, så er det jo også feil å skylde på selger 10 dager etter man mottok pakken. Dette er noe man må ta med posten FØR fristen går ut. Kjøper man brukt så har man ikke angrerett på samme måte som nytt (selv om mange prøver seg), noe annet å sjekke er jo rett og slett garanti.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    .Så at jeg ikke rakk å sjekke den før etter fraskriver selger ett ansvar? Intressant. Feilen er uansett vanskelig å finne, volum må høyt uten musikk og støyen blir borte ila kun kort tid.

    Det var jo ikke det du skrev: du sa du ikke hadde sjekket den, ikke at du ikke hadde tid til å sjekke den. To helt forskjellige ting.

    Litt mer presisjon hadde kanskje vært greit?
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    117
    Det var jo ikke det du skrev: du sa du ikke hadde sjekket den, ikke at du ikke hadde tid til å sjekke den. To helt forskjellige ting.

    Litt mer presisjon hadde kanskje vært greit?
    Ser vel ikke helt hvor du vil med det utsagnet. Det er vel tydelig at jeg har sjekket den. Vanskelig å finne en feil ellers
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    .Så at jeg ikke rakk å sjekke den før etter fraskriver selger ett ansvar? Intressant. Feilen er uansett vanskelig å finne, volum må høyt uten musikk og støyen blir borte ila kun kort tid.
    Altså ikke en åpenbar feil. :unsure:
    -En feil som er vanskelig å finne, gitte kriterier må være satt for å oppdage overhodet, og så at feil blir borte i løpet av kort tid.
    Synes det er fair å spørre: Ble feil(en) letet etter spesielt?

    For kan ikke se at dette er noe selger åpenbart skulle vært/var klar over, om en slik bruk ikke er vanlig bruk/brukt slik hos selger.
    Som det fremstår så synes ikke jeg det er åpenbart at selger da har ansvar.
    Synes også det har vært velvillighet fra selger om at du kunne få testet produktet før betaling. (at du av ulike grunner ikke fikk gjort dette innenfor tidsfrist, er ikke selgers ansvar)

    Er produktet også ute av reklamasjon, så er jo dette det man kan si er inne i riskoen ved å kjøpe brukt.
    -Man får det billigere enn nytt, men tar selv risiko for problemer.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.948
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har kjøpt og solgt 100vis av ting på finn gjennom årene i alle kategorier og prisklasser. Har stort sett alltid gått fint.
    Ift den DAC med problemer virker du veldig pirkete. Hvor gammel er den? Fungerer den fint ellers?
    Er noe med forventninger, jo eldre en ting er jo større sannsynlighet for at noe kan skje og derfor brukte ting (ofte) er billigere enn nye.
    Også har det jo noe med prisklasse å gjøre, er det en DAC til 1000kr eller 100.000?
     

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    170
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte en platespiller på Finn og brukte Fiks ferdig løsningen hos Finn. Hadde ikke tid til å åpne pakken før det hadde gått 36 timer etter henting.
    Dette var dumt av meg da Finn sin garanti gjelder i kun 24 timer etter avhenting og det viste seg når jeg åpnet esken så var platespilleren helt knust pga av svært dårlig pakking/emballering av selger. Prøvde å kontakte selger i etterkant, men både bruker og finnkontoen til vedkommende er slettet.
    Konklusjon; sjekk varen/esken MED ENGANG DU HAR MOTTATT DEN!
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.734
    Antall liker
    4.578
    Sted
    Nøtterøy
    Her er det bare en ting å gjøre , ring med skjult nr til alle døgnet tider. Neste steg , oppsøk bosted adressen
    Jeg ringte han med skjult nummer. Da tok han telefonen, men virket helt neddopet. Tror jeg kan se langt etter de pengene. ☹
     

    Newbie1337

    Medlem
    Ble medlem
    10.11.2023
    Innlegg
    6
    Antall liker
    1
    Sted
    Nordkjosbotn
    Finn kode 342960042, (Det var polk sub, men mulig finn.no har stoppet han)
    Kjøpte den igår. Han la den ut igjen idag. hehe. Selfølgelig blokkerte han meg på telefon som er standard hos svindlere.
    Robert S heter han og er ifra ohms plass Halden..-Han hadde 118 ‘salg’ og alle hadde gitt han 10/10.
    Og jeg sjekket tlf nummer Hannes. Ingen bemerkninger.. Tro om livet hannes har tatt en negativ vending, hehe.
     
    Sist redigert:

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Hva forventer man når man kjøper brukt? Det avhenger av hva selger har skrevet og sagt. Så hvis dingsen avviker mye fra opplysningene blir man sef irritert. Men hvis dingsen er noen år, og det er noe småtteri som ikke er veldig generende så bør man vel kunne leve med det, (uten at det gjelder akkurat denne saken)
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Mtp alt som er opplyst om her på tråden og hva en ellers må passe på når en handler privat , burde det være en enkel sak å unngå svindel.
     

    Newbie1337

    Medlem
    Ble medlem
    10.11.2023
    Innlegg
    6
    Antall liker
    1
    Sted
    Nordkjosbotn
    Mtp alt som er opplyst om her på tråden og hva en ellers må passe på når en handler privat , burde det være en enkel sak å unngå svindel.
    Tar imot råd om forbedring av min rutine på kjøp av brukt.. (kanskje noen kan oppsummere gode rutiner på brukt kjøp)

    Feks jeg kjøpte hos en som har vært på finn.no siden 2011. Og her på forumet siden 2009. Han har bare gode kritikker (118 registeret salg og 10/10 score)
    Sjekket telefon nummer og ingen bemerkninger.
    Produktet hadde gode bilder og prisen var realistisk.
    Produktet ble ikke sendt til meg, men lagt ut på nytt. Blokkerte meg umiddelbart etter penger var mottatt.

    -Alltid kjøpe igjennom fiks ferdig på finn?
    -Få bilde av kvittering om den finnes?
    -stoppe å kjøpe brukt som ikke kan hentes?🤩
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Tar imot råd om forbedring av min rutine på kjøp av brukt.. (kanskje noen kan oppsummere gode rutiner på brukt kjøp)

    Feks jeg kjøpte hos en som har vært på finn.no siden 2011. Og her på forumet siden 2009. Han har bare gode kritikker (118 registeret salg og 10/10 score)
    Sjekket telefon nummer og ingen bemerkninger.
    Produktet hadde gode bilder og prisen var realistisk.
    Produktet ble ikke sendt til meg, men lagt ut på nytt. Blokkerte meg umiddelbart etter penger var mottatt.

    -Alltid kjøpe igjennom fiks ferdig på finn?
    -Få bilde av kvittering om den finnes?
    -stoppe å kjøpe brukt som ikke kan hentes?🤩
    Med mindre det kjøpet dreide seg om mye penger (>10.000) så er det der et scenario hvor jeg også ville ha forhåndsbetalt. Er vel egentlig umulig å garantere seg 100% hvis man ikke henter.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har vært heldig i alle år med kjøp og salg på Finn, aldri noe problemer unntatt en gang jeg solgte noen kabler til en kar i Haugesund.
    Han hørte ikke noe forskjell så han ville ikke betale og ville heller ikke sende dem i retur :( Var heldigvis ikke mye penger det var snakk om

    mvh
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Når man forhåndsbetaler, sørg for å få selger til å merke produktet som solgt og til deg som person før man betaler. Dette gjør at man kan gi karakter og kommentar på kjøpet i etterkant, selger kan heller ikke endre dette i etterkant og om annonsen slettes så får man fullført karakter og kommentar allikevel på kjøpet.
    Det er nevnt før noen ganger i denne tråden.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.842
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har vært heldig i alle år med kjøp og salg på Finn, aldri noe problemer unntatt en gang jeg solgte noen kabler til en kar i Haugesund.
    Han hørte ikke noe forskjell så han ville ikke betale og ville heller ikke sende dem i retur :( Var heldigvis ikke mye penger det var snakk om

    mvh
    Det skal jeg begynne med når jeg tester en ny type rødvin på Polet også 🙃
    Enkelte der ute eier ikke skam..
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.039
    Antall liker
    20.222
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Tar imot råd om forbedring av min rutine på kjøp av brukt.. (kanskje noen kan oppsummere gode rutiner på brukt kjøp)

    Feks jeg kjøpte hos en som har vært på finn.no siden 2011. Og her på forumet siden 2009. Han har bare gode kritikker (118 registeret salg og 10/10 score)
    Sjekket telefon nummer og ingen bemerkninger.
    Produktet hadde gode bilder og prisen var realistisk.
    Produktet ble ikke sendt til meg, men lagt ut på nytt. Blokkerte meg umiddelbart etter penger var mottatt.

    -Alltid kjøpe igjennom fiks ferdig på finn?
    -Få bilde av kvittering om den finnes?
    -stoppe å kjøpe brukt som ikke kan hentes?🤩
    Om det fremhevde er korrekt, da kann vel @Høvdingen være behjelpelig med opplysninger for videre
    annmeldelse til Politi/Namsmann??
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    811
    Feks jeg kjøpte hos en som har vært på finn.no siden 2011. Og her på forumet siden 2009. Han har bare gode kritikker (118 registeret salg og 10/10 score)
    Sjekket telefon nummer og ingen bemerkninger.
    Produktet hadde gode bilder og prisen var realistisk.
    Produktet ble ikke sendt til meg, men lagt ut på nytt. Blokkerte meg umiddelbart etter penger var mottatt.
    Finnes endel legitime personer som mister brukernavn og passordet sitt på Finn, og da kan svindlere legge ut ting i andres navn. Har opplevd dette, men skjønte lunta før handel.
     

    LBe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2022
    Innlegg
    116
    Antall liker
    165
    Sted
    Oslo
    Har både kjøpt og solgt mye på finn.no gjennom mange år og det har aldri vært noen problemer. Det handler nok litt om å undersøke og gjerne stille noen dumme kontrollspørsmål før man handler. Har filtrert ut mange på den måten. Litt dialog og man lukter fort lunta.
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    541
    Finn.no kaster ut nesten 20 personer daglig pga svindel.

    Norge setter også kriminelle i fengsel, det vil være misvisende å kalle oss Nordmenn kjeltringer fordet.

    Mye dumt kan vises til med tall, ditt eksempel blir i så måte toskeskap å skremme med, rett og slett fordi det blir villedende.

    Mange, meg selv inkludert, har gode erfaringer med Finn, altså har vi mer positivt å komme med enn negativt. Vi er ikke dumme fordet, klart at også vi vet at svindel forekommer og at det finnes uærlige der ute.

    At så mange blir kastet ut fra finn, det ser jeg som noe positivt heller enn noe som er negativt. altså at det er godt at de lukes bort og at ting blir oppdaget. Tallet skremmer ikke meg, jeg ser det heller ikke som annet enn forventet.

    Selv bruker jeg gjerne finn, både som kjøper og selger (personlig har jeg handlet mer der enn jeg har solgt), at jeg tidvis leser om andres negative erfaringer endrer intet for egen del i alle fall, og til andre er også min oppfordring til å lese saken om hvor mange som kastes ut av finn som noe som ikke burde påvirke dem.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.676
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Det blir jo alldri feil å researche produktet litt på forhånd , bruke litt tid på det

    Jeg kjøper ikke produkter uten original emballasje ,,,og kjøper alltid den nyeste " hvis jeg kan

    Helst ikke over 5 år . Life span på enkelte smd producter eletronikk i dag er ofte kortere enn gamle hole through
    teknikken , det gjelder og brytere og encodere ,

    OG Ungaå kina er min absolutt erfaring : (
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.948
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hva er greia med å mase så mye på fiks ferdig? Jeg nekter å bruke det av prinsipp fordi det er finn sin måte å bedrive lock in og prøve å hente større fortjeneste. Men nå har jeg for første gang en kjøper som krever at vi bruker det.
    Magefølelsen sier nei... For jeg som selger har jo mindre sikkerhet
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Der er vi på linje. Hater det der "tvangsaktige" trikset hvorDU må gjøre noe aktivt for å unngå en tilleggstjeneste. Samme driten på Ebay også nå... skalkeskjulet er at det er så lettvint for både selger/kjøper 🤬🤬
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Hva er greia med å mase så mye på fiks ferdig? Jeg nekter å bruke det av prinsipp fordi det er finn sin måte å bedrive lock in og prøve å hente større fortjeneste. Men nå har jeg for første gang en kjøper som krever at vi bruker det.
    Magefølelsen sier nei... For jeg som selger har jo mindre sikkerhet
    Som selger velger man hvem man ønsker å selge til også. Helthjem er ikke tilgjengelig alle steder, det er liksom det de ønsker å få sendt med. Jeg bruker bare å si at jeg sender med posten, der er sporing og forsikring inkludert og at helt hjem er dyrere der jeg bor og lengre unna for å få sendt.
    Helt hjem bruker også postnord til tider, så det bruker jeg aldri uansett. Selv ved kjøp så synes jeg fiks ferdig er så mye styr at jeg får de heller til å bruke posten via god gammeldags dialog istedet, så er man ihvertfall sikker på at pakken ihvertfall kommer frem (hel eller ikke).
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.842
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hva er greia med å mase så mye på fiks ferdig? Jeg nekter å bruke det av prinsipp fordi det er finn sin måte å bedrive lock in og prøve å hente større fortjeneste. Men nå har jeg for første gang en kjøper som krever at vi bruker det.
    Magefølelsen sier nei... For jeg som selger har jo mindre sikkerhet
    Eneste fordelen for selger er at man raskt kan sikre betaling og få låst salget, og i så måte slipper den runden med de som angrer seg etter de har sagt at de vil kjøpe. Foruten det så er vel fordelen der for kjøper med sikkerhet i at pengene ikke går til selger før man faktisk ser at man fikk den varen man trodde man kjøpte. En ekstra ulempe for selger er at det tar lenger tid å få pengene på konto.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.842
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Som selger velger man hvem man ønsker å selge til også. Helthjem er ikke tilgjengelig alle steder, det er liksom det de ønsker å få sendt med. Jeg bruker bare å si at jeg sender med posten, der er sporing og forsikring inkludert og at helt hjem er dyrere der jeg bor og lengre unna for å få sendt.
    Helt hjem bruker også postnord til tider, så det bruker jeg aldri uansett. Selv ved kjøp så synes jeg fiks ferdig er så mye styr at jeg får de heller til å bruke posten via god gammeldags dialog istedet, så er man ihvertfall sikker på at pakken ihvertfall kommer frem (hel eller ikke).
    FINN har faktisk begynt å tilby frakt med Posten (både små og store pakker), men det fordrer at det er det selger har valgt:
    1713957180130.png


    Men ja, prosessen er litt mer omstendelig enn å få innbetalt en Vipps og levere inn pakken på Posten selv.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn