ADVARSEL VIKTIG TROJANER LØS på AlternativAudio

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.533
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Hold dere unna Alternativ Audio fordi det er en trojaner løs der, ikke gå inn på forsiden engang.

the_eye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Antall liker
2
ok det var derfor pcn låste seg helt der i går.. ::)

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Var såvidt inne på siden tidligere idag jeg også,og det er første gang mitt virusprogram har gitt beskjed om veirus.Stey cleer :D

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.287
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Ett virus! Da er det da i det minste noe aktivitet der..

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
40.154
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
atonal skrev:
Vil ikke problemet hindres med et bra antivirusprogram?
Kanskje, og kanskje ikke...

Mitt virusprogram varslet om problemet tidligere i dag, men greide ikke å stoppe ormen. Den smatt unna ved å endre navn på filene sine fortere enn virusprogrammet greide å slette dem. Det meste hang, og jeg måtte bruke The Big Red Switch for å få kontroll på maskinen igjen. Nå kjører jeg et virussøk på hele harddisken for å finne igjen ormen, hvor den nå enn har gjemt seg.

Det er mye mindre jobb å holde seg unna inntil Rudi sender ut "faren over"-signal. Men, siden det kan tenkes at noen går inn på den siden uten å ha lest dette først, så bør nok Alternativ Audio ta ned den serveren fra nettet inntil den er avluset.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
396
Eller rett og slett benytte en annen webleser en internett Exploder.

Da går alt så meget bedre.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Bruker Firefox og "script blocker" (addon til FF) og det fungerer greit.
Popper opp ett vindu i "SB" ,antar det er er "viruset".

/jan

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.533
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Har sendt en mail til UNO, men jeg har ikke hørt et pip fra ham på et halvt års tid hvor han lovte gull og grønne skoger med oppdateringer etc tec, så jeg er ikke altfor positiv til om det skjer noe eller ikke :p :p :p

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Rudi skrev:
Har sendt en mail til UNO, men jeg har ikke hørt et pip fra ham på et halvt års tid hvor han lovte gull og grønne skoger med oppdateringer etc tec, så jeg er ikke altfor positiv til om det skjer noe eller ikke :p :p :p
Vært utrolig stille på'n før han skulle flytte og i ettertid :-\
Sendte en mail/pm jeg også.

Bra du passer litt på AA Rudi :)

/jan

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.287
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
el_mariachi skrev:
Eller rett og slett benytte en annen webleser en internett Exploder.

Da går alt så meget bedre.
Du har sannsynligvis rett i det. Jeg var innom AA rett før jeg så advarselen, og som ihuga Operabruker merket jeg ingenting til problemet. Opera sies å være raskere og sikrere, men en datakompis bruker kun IE, for som han sier: husk at 95% av nettsidene er tilrettelagt for Explorer'n.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.533
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Avast antivirus programmet mitt tok seg av Trojaneren og sperret den, så jeg tror at det gikk bra, har kjørt 2 virus scanninger etterpå og det detekter 0 virus, men jeg åpner ikke AA siden igjen for og si det sånn før jeg har hørt noe fra UNO........ dvs hvis jeg overhodet hører noe mere fra ham da.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
jeg kan vel gå inn herfra tenker jeg, med mac :)

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.533
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Ja dere med andre løsninger får sjekke om allt er fikset etterhvert på AA og si fra til vårs vanlige explorer og pc brukere.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
ser grei ut herfra, men tror nok ikke denne trojaneren er plagsom for andre enn pc-winbrukere.
Forøvrig synes jeg å se confidence fra dynaudio i et av rommene dems. Dessverre i en liga som er langt unna min lommebok..

edit: brukt om 10 år, kanskje... :)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Rudi skrev:
Noen med pc som har vært inne og sjekket om Trojaneren fremdeles regjerer ?
Ikke noe problemer med hverken IE eller FF her hos meg.

/jan

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.533
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Ser ut til og være oppe og går igjen nå, fikk ingen advarsler fra virusprogrammet mitt nå, får håpe man kan blåse faren over nå da.

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
16
:)Har ikke hatt noen problemer selv med standard explorer og windows.Det gjelder å være kontinuerlig oppdatert,så tror jeg ikke det ville vært noe problem.-Men selvfølgelig må svineriet bort fra serveren uansett.Derimot har jeg hatt reklame pop-up i stedet for HFS-siden en periode,var litt irriterende det også!
Mvh Rune :)

draapen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2007
Antall liker
9
Helt enig,det finnest ikke alternativer til opera nettleseren ;)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.862
Sted
Østfold
Antakelig fordi virus er designet for å angripe eller trenge gjennom spesifikke "hull" i leserne, og siden Opera ikke er like utbredt betyr det at den også er mindre atraktiv å designe virus for.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Var inne nå på aa sin pickupkatalogisering.
Fikk opp Norton som sa at den hindret inntregning, så det er vel ikke over ennå ?
Mvh Jan I

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.533
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
............... og UNO altså forumsjefen på AA har ikke svart på mailen jeg sendte ham, så da er anbefalingen bare: hold dere borte fra AA sidene inntil allt er fikset og man i det minste får en tilbakemelding fra Uno om at allt er under kontroll.

S

Storebror

Gjest
Tror egentlig dette er en konspirasjon for å legge ned nettstedet AA, uten besøkende går det skit med UNO......
Hva er det egentlig som gjør denne trojaneren som er løs så viktig forresten?

R

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Satt i går kveld og leste emne etter emne på AA, mye bra lesning. Laptop` en fungerer som før. Hvordan? Med NOD32 m/oppdaterte virusdefinisjoner og, som sagt, Opera. No problem, som man sier på nynorsk.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Storebror skrev:
Tror egentlig dette er en konspirasjon for å legge ned nettstedet AA, uten besøkende går det skit med UNO......
Hva er det egentlig som gjør denne trojaneren som er løs så viktig forresten?

R
Da burde vel kanskje UNO ta seg en tur innom.
Kun han som kan "fixe",mannen har jo fan ikke vært innom det siste halve året eller om det er lengre.
Han som "ødelegger" AA ikke vi brukere.

Nå sliter ikke jeg med verken virus eller trojanere på AA bare så det er sagt.

/jan

S

Storebror

Gjest
Bare spøker jeg, JanR.
Men hete HFS er kanskje ikke i humør for spøk, med den "bistingen" som foregår nå.... ;)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Storebror skrev:
Bare spøker jeg, JanR.
Men hete HFS er kanskje ikke i humør for spøk, med den "bistingen" som foregår nå.... ;)
Joda :)
Bare jeg som er litt bitchete i dag.
Tror det må være det jæ***** kronespillet på sol som gjør det ;D

/jan

rveum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2005
Antall liker
21
Torget vurderinger
3
Jeg holder meg også unna AA til feil er rettet, håper UNO tar tak i dette og får renset opp siden snart, det ville være synd om dette forumet skulle dø.

Eivind E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2007
Antall liker
3
AA er jo styrt av folk som kaller å flytte komponenter fra en ferdig bygget forsterker til et nytt chassis for DIY og utvikling, men i bunn og grunn ikke klarer noen ting og bruker kabelsko fra biltema i stedet for å lodde.
"Wow, jeg klarer å flytte printkortene fra min Music Angel over i et nytt chassis. Jeg er DIY bygger!"

Jeg ser ikke poenget med å bruke det forumet i det hele tatt.
Det er kanskje 5-6 brukere der som poster noe, og de kjenner hverandre fra før av.
Det er rett og slett et seksmannsforum.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.922
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Eivind E skrev:
AA er jo styrt av folk som kaller å flytte komponenter fra en ferdig bygget forsterker til et nytt chassis for DIY og utvikling, men i bunn og grunn ikke klarer noen ting og bruker kabelsko fra biltema i stedet for å lodde.
"Wow, jeg klarer å flytte printkortene fra min Music Angel over i et nytt chassis. Jeg er DIY bygger!"

Jeg ser ikke poenget med å bruke det forumet i det hele tatt.
Det er kanskje 5-6 brukere der som poster noe, og de kjenner hverandre fra før av.
Det er rett og slett et seksmannsforum.
Nå må du snart begynne og bruke truten til noe fornuftig

Topp Bunn