ADVARSEL VIKTIG TROJANER LØS på AlternativAudio

L

Lars.N

Gjest
Trist det med AA var inne der igår helt dødt,merket ikke noe rart med Opera nettleser ,AA har muligheter den trist som F hvis den blir borte.

Laban

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
506
Jeg var innom der i går, glemte hele advarselen. Resultatet er at jeg nå sitter her med en tullerusk PC. Viruset gir seg ut for å være et antivirusprogram "Antivirus XP 2008".

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.299
Torget vurderinger
1
Aha. Hva slags antivirrus har du? Kjør en scanning, litt Spybot S&D, Windows Defender og kanskje Super-Antispyware, så bør det løse seg. Man kan også gå inn på http://onecare.live.com/site/nb-no/default.htm og foreta en online-scan med Windows OneCare. Kan være effektivt, denne rydder litt i registeret for deg ogås, dersom man skulle ha merkelige ting der.

For de med gratis Antivirrus: Avira, AVG, Avast -så er sistnevnte her min favoritt. Dersom man har Avast kan man kjøre en Boot-Scan, som man velger i menyen. Da starter den opp på ny og foretar et søk med full ressursutnyttelse uten å starte opp Windows. Som regel effektivt.

Mvh. Bjørn

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
506
bjornh skrev:
Aha. Hva slags antivirrus har du? Kjør en scanning, litt Spybot S&D, Windows Defender og kanskje Super-Antispyware, så bør det løse seg. Man kan også gå inn på http://onecare.live.com/site/nb-no/default.htm og foreta en online-scan med Windows OneCare. Kan være effektivt, denne rydder litt i registeret for deg ogås, dersom man skulle ha merkelige ting der.

For de med gratis Antivirrus: Avira, AVG, Avast -så er sistnevnte her min favoritt. Dersom man har Avast kan man kjøre en Boot-Scan, som man velger i menyen. Da starter den opp på ny og foretar et søk med full ressursutnyttelse uten å starte opp Windows. Som regel effektivt.

Mvh. Bjørn
Bruker normalt ikke antivirus :eek:

Akkurat nå kjører Avira full scan. Håper den får ordnet opp. Ville bare gjøre andre oppmerksom på at faren for virus på alternativaudio er helt reell.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Tubesnake skrev:
Var hos en kompis som hadde fått "Antivirus XP 2008" på maskinen sin og hjalp ham å fjerne dritten for et par dager siden. Enkleste metoden var å følge oppskriften du finner her:

http://www.bleepingcomputer.com/malware-removal/remove-xp-antivirus-2008-2009

Gratis er det også.
Takk for tipset! :)
Jeg fekk endel rusk på maskinen etter jeg var innom AA,og var igrunnen forberedt på å formatere den etterhvert,men det gratisprogrammet ser ut til å ha gjort susen!
Bruker Trend Micro PC-cillin,men det klarte ikke å fjerne noe i første omgang,og ved neste skanning fannt det plutselig ingenting,mens programmet du linket til her fannt en masse tull,og fjernet det effektivt såvidt jeg kan se så langt. :)

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
506

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
SOEDAL skrev:
Tubesnake skrev:
Var hos en kompis som hadde fått "Antivirus XP 2008" på maskinen sin og hjalp ham å fjerne dritten for et par dager siden. Enkleste metoden var å følge oppskriften du finner her:

http://www.bleepingcomputer.com/malware-removal/remove-xp-antivirus-2008-2009

Gratis er det også.
Takk for rådet! De virusprogrammene som jeg prøvde tidligere i dag klarte ikke biffen, men nå ser det greit ut. :)
Hei!
Jeg forsøkte å kjøre dette progr. og det fant 3399 "problemer" på min pc - men jeg får bare beskjed om at de er "not fixable in trial version" - betyr det at gratisversjonen ikke kan fjerne dritten?
Jeg gjør oppmerksom på at jeg er komplett idiot når det gjelder data (og mye annet) - HJELP!

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
el_mariachi skrev:
Tusen takk for tipset el mariachi!
Den står og går nå - dersom den gjør susen får du en gitarkasse i posten...he he - bra film forøvrig (hvis det er den du har nicket fra da) - en film som har plass til en skilpadde får ALLTID en sekser fra meg - mye bedre enn det derre Banderas tøyset. 8)

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Det hus besøket ser faktisk ut til å ha fjernet endel søppel fra pc'en her.
Imaginær gitarkasse er avsendt til deg el mariachi!
Tusen takk - og god natt 8)

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
396
decibelius skrev:
Det hus besøket ser faktisk ut til å ha fjernet endel søppel fra pc'en her.
Imaginær gitarkasse er avsendt til deg el mariachi!
Tusen takk - og god natt 8)
Takk for gitarkassa, den er mye lettere å bære enn den jeg hadde fra før. ;D

TrendMicro er meget bra vil jeg si, den fjerner f.eks trojanere som Norton ikke får gjort noe med i det hele tatt.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Det kan også være nyttig å søke etter og fjerne virus (dette gjelder også spyware/malware) mens windows er i sikkermodus, dette regnes vel som mer effektivt.

edit: ser at bjornh`s innlegg handler mye om det samme, men boot-scan er vel enda bedre (slipper å laste windows).

Topp Bunn