Advarsel

Z

Zomby_Woof

Gjest
Tok kl.C i fjor,kosta ca 30',men gikk i +,da arbeidsgiver betalte hele greia.Kjøring til kurs 12 mil t/r. Men det som sjokkerte meg mest var glattkjøringen,ca 50, full brems,stoppet etter 125M.Litt å tenke på når en har en trailer i bakspeilet på vinterføre.Hjelper lite med asb og div når det som kommer bak bruker 5 ganger så lang tid på og stoppe.
Æ'kke allverden du kan gjøre forfra.

Skal du holde fornuftig avstand må du nesten kjøre bak....

Hvordan var den 1001, 1002, 1003-greia igjen?

Hvis du rekker å telle til 1003 før noen legger seg mellom deg og bilen foran, så er du for nærme??

J

Jurassic

Gjest
Tok kl.C i fjor,kosta ca 30',men gikk i +,da arbeidsgiver betalte hele greia.Kjøring til kurs 12 mil t/r. Men det som sjokkerte meg mest var glattkjøringen,ca 50, full brems,stoppet etter 125M.Litt å tenke på når en har en trailer i bakspeilet på vinterføre.Hjelper lite med asb og div når det som kommer bak bruker 5 ganger så lang tid på og stoppe.
Hvis en endrer adresse foer oppkjoering til klasse C eller CE saa en faar mer enn 70 mil til naermeste glattkjoeringsbane faar man fritak fra glattkjoering og det er penger spart som kan brukes til hifi 8)
Trenger vel nesten ikke aa si at jeg gjorde det saann naar jeg tok foererkort paa stor bil

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.414
Torget vurderinger
1
Er det riktig? Jeg mener å ha lest at en trailer har lik bremselengde med en personbil.

Økt vekt gir også økt friksjon.
Her har du nok høyrt feil. Om folk tenkjer slik kan eg jo forstå dei som presser seg ut framføre store køyrety, men dei brukar meir tid på å stogga enn eit lite. Serskild på glatt føre. Men ligg du litt nær ein av forsvaret sine Sisuar når han bremser for fullt på tørt føre får du deg ei stygg overrasking ;D.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Her har du nok høyrt feil. Om folk tenkjer slik kan eg jo forstå dei som presser seg ut framføre store køyrety, men dei brukar meir tid på å stogga enn eit lite. Serskild på glatt føre. Men ligg du litt nær ein av forsvaret sine Sisuar når han bremser for fullt på tørt føre får du deg ei stygg overrasking ;D.
Min kjørelærer på klasse 2 kurset, Atlanten Vidregående skole i Kr.sund ( N ), sa faktisk det samme. I teorien stopper et vogntog på 50 tonn like fort som en personbil. Har aldri opplevd det i trafikken, men det er mulig det stemmer i teorien!

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.414
Torget vurderinger
1
Kanskje på tørr asfalt, med nye dekk og bremser. Med eit gjennomsnittleg vogntog ville eg vera sers forsiktig med å ta sjansen på at dette går.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.773
En bussjåfør jeg pratet med engang ville ha nye forkjørsregler. Det skulle være en: "Kjøretøy over 20 tonn totalvekt har forkjørsrett."

Topp Bunn