Guit skrev:
Hei!
Hørte denne høyttaleren på en lydmesse i Trondheim. Ble imponert over åpenheten og hurtigheten på disse ved første inntrykk. Stod oppreist ganske langt bak i rommet. Fikk med meg det med det meste
p.g.a den gode vertikale spredningen. Men den er vel noe modifisert siden den gang i 2007? Men hvordan er overgangen til subwooferne, når man tenker at disse fulltonene på bare 3 tommer skal gjengive en fyldig
mellombas. Klangen på en større midbass har jo stort sett en annen klang (nyansering). Men delingen har vel en betydning, selv om fulltonene kjøres flatt. Har selv erfart at aktive subwoofere kan være vanskelig og tilpasses me
d fin registerbalanse og nivå... MVH
Jeg var faktisk også innom der i dag. Fikk en lengre demo (med massse komentarer underveis) i det "lille" rommet med Imagic 1.6 drevet av Cordis 1.8`r (er det ikke?) og Wadias innstegsspiller (direkte i effekter). T+A subber som delte ved ca 100hz (filtersteilhet vites ikke, men de er garantert med et stykke oppover, vil vel gjette noe mellom 120 og 150Hz, altså i samsvar med nevnt ellers i tråden)
JEG synes subbene både integrerte bra og hang godt med. Faktisk spilte dette rett så skapelig med hovedpre på imulsvilighet. Her var det start og stopp gitt
. Ble jo, innehaverens vane tro, spilt på relativt høyt volum, men når det innimellom ble dempet synes jeg det spilte rett så bra. Jeg prefererer mere liv i rommet (selv om det sikkert objektivt kan nedsables). OG dersom man skal fulldempe bør det gjøres mere frekvenslinært, her benyttes tykke gardiner hele rommet rundt, dette dreper imo for mye i diskanten ift. resten. Når jeg ymtet om ønske om mere klang, ble frontgardinene raskt fratrukket (persiner på bakvegg var allerede opptrukket) Da skjedde det ting jeg subjektivt liker, selvf. basert på egen erfaring fra et hjemlig miljø med relativt livlig stue. (Jeg blir nok aldri noen stor fan av KUN å høre rommet mest mulig fra opptaket i direktelyd fra høyttaler uten farging av romrefleksjoner. Ikke vet jeg hvorfor, men slik virker det i hvertfall PT.)
Ift. vetikal spreding som her nevnes, så har den nok likevel begrensinger gr. bånddiskanten som ikke er verdensmester akkurat på det området. Prøvde og reise meg opp og da forsvant den mere eller mindre totalt (ikke vant til dette med sprdningskarakterisktikken til domehøyttalerene i eget hjem.)
Som sagt, jeg opplevde dette systemet som meget interessant. Skulle vært spesielt artig å høyttalerene i et mere normalt dempet stuemiljø, gjerne drevet av (noen sinnsykt gode) rørforsterkere (med mindre effekt, siden jeg ikke trenger turbo, selv om det selvf. kan være moro OG imponerende)
Gikk raskt et par tre timer her, sitter fortsatt med noen spørsmæl jeg skulle husket å rette til konstruktøren siden han også var tilstede i dag
.