- Ble medlem
- 28.11.2002
- Antall liker
- 397
Noen som vet hvor man kan finne tekniske data på denne?
Er den egnet til subforsterker for eksempel?
Er den egnet til subforsterker for eksempel?
Hei.Trondmeg skrev:Jeg fant manualen. Det var for Soundcraft SA150 - SA600
Mulig dette er en av de mindre modellene av Adytons XP-serie (var det ikke XP1, 2, 3 og 4 mon tro der 1 var den minste?). Husker rett og slett ikke, men dette har heite saker på ænn-te-hå på slutten av 80-tallet. Gi beskjed hvis det er interesse om manualen. Den er svart-hvit og kan skannes, men det er totalt 20-30 sider. DEt er hvertfall en ekvivalent til en Adyton XP-modell og manualen er merket Adyton nor og datert 1984.
Manualen er scannet (33 sider) og sendes til? (send pm eller mail)Rhesus skrev:God tur. Jeg har web-plass tilgjengelig. Hvis det er greit for deg kan jeg lage PDF og legge den der for nedlasting.
Gammel, tråd, prøver læll ... Hvor mye kostet denne oppgraderingen på 2000-tallet?Effekten er 2x 340 w i 8 ohm og 2x540 w i 4 ohm. Har noen gamle blader med tester av denne, skal se hva jeg kan finne. Iflg. danske Audio var dette den eneste forsterkeren i en test som greide å drive elektrostater på en forsvarlig måte..
Jeg har en Xp-3D som er oppgradert av Morten Berg hos Dalens - utrolig hva du kan hente ut av denne mht. forbedret lydkvalitet om man gjør de rette grepene. Det som er gjort er:
- Skifte ut trafo til ny 1200 VA Noratel super-silent type
- Bypasse/fjerne volumpotmetere
- Nye ladelytter fra Cordis 3B (finnes på lager hos OHFC)
- Koble fra vifte
- Skifte strømbryter i front til ny vippetype
- Gå over og skifte ut svekkede transistorer på utgangen
- Skifte ut alle slitne komponenter og gå over tørrloddinger
Iflg. herr Tømmervik hos OHFC er Cordis 3 i stor grad basert på samme innmat og design som XP-3 - og han mente at en Xp-3 som er oppgradert som ovenfor er ren hi-fi - noe jeg er enig i.