Adytons venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Jeg burde vel ikke være overrasket, når noe sendes til meg, uansett på hvilken måte så blir den trakassert i leveranseleddet, jeg har derfor et mere enn middels anstrengt forhold til Posten, Postnord, Fedex, DHL, UPS
    1. Da jeg kjøpte Krell KAV-400xi kom den med kraftig bøyde høyttalerterminaler, noen hadde åpenbart pakket den ut på veien for å sjekke, og mistet den så den falt i gulvet med terminalene pekende ned.
      (Denne ble sendt i Original Krell kasse med ca 20 cm skum)

    2. Jeg fikk ny Krell KAV-400xi, denne gangen var den mistet eller kastet så hardt at trafoen var løsnet fra chassiet :eek:
      (ble sendt i Original Krell kasse med ca 20 cm skum)

    3. Ved tredje forsøk hentet jeg forsterkeren selv og tok den selv over fjellet

    4. Jeg kjøpte IsoVolt 3K, den kom skadet som den første i Norge (såvidt jeg vet), noen hadde åpenbart "kastet kassen i gulvet opp ned", så steinplaten som trafoen står på hadde knekt av/på bryteren. Jeg fikk ny bryter tilsendt asap av Geir Fredriksen og fikset dette selv med remote support av Geir. Knallservice av OHC ved Geir T og @geirf
      (Denne var en altså var sendt i original IsoVolt 3K kasse, for de som har IsoVolt så vet de at dette er mere enn normalt godt innpakket)

    5. Det er også en masse andre anstrengte ikke hi-fi relaterte saker med Fedex som mister en rekommandert sending med gull... DHL som frakter en 1/16 modell av en 12 meter seilbåt (Australia II) med masten pekende ned til tross for at det står klart hva som er opp :eek:
    Trinnov Amethyst som jeg netttopp fikk fra OHC er vel det første hifi produktet jeg har fått uten transportskade i en periode over ca 20 år

    EDIT: Jeg hadde Krell KAV-400xi på service hos OHC, unødvendig å si at jeg leverte og hentet i person, og sånn blir det alltid heretter :)
     
    Sist redigert:

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Hei, vet ikke om dette kanskje går å lese seg til men spør her først. Når var egentlig skillet mellom cordis 1.8 og 1.8 signature? Noen som vet årstallet?
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Kjører fremdeles på Trinnov, Krell Kav-400xi, Avanti III, Rhea II og storkoser meg hele tiden .... men det må da bli bedre når Cordis 1.8 signature kommer tilbake, tror den ikke er så langt unna nå :unsure:
     

    dottcom

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    65
    Antall liker
    41
    Songs from the big chair....(me).
    Dette innlegget skrev jeg i PS Audio-forumet, men det handler like mye om Adyton så jeg limer det inn her (litt modifisert)
    ------
    Jeg installerte siste oppdatering til DS sr straks den var tilgjengelig. Hadde store forhåpninger siden dette er siste gang den blir oppdatert. Etter to låter var skuffelsen stor, jeg ga opp lyttingen og fant på noe annet. Inn på forumet til PSAudio og leste alle de nesegruse beundringene fra folk. Ble enda mer skuffet og bestemte meg for å gå nedgradere til forrige versjon og la det bli med det. Jeg har vært svært fornøyd med lyden i oppsett, men nå var det ikke ok.

    I går leste jeg litt mer på PSAudio forum og så blant annet at Ted (kontraktøren av PSAudio DAC anbefalte å justere litt på oppsettet og toe-in. JEJE tenkte jeg, men gikk likevel til verket med stor skepsis, Hadde allerede tatt ut minnekortet og puttet det i Macen for å laste ned den gamle versjonen. Etter Teds anbefalinger så endret jeg på toe-in. Gikk helt fra rett vinkel mot lytteposisjon til 0 grader - mao høyttalerne peker nå rett ut i rommet. Flyttet høyttalerne 10 cm mot midten av rommet (fra sideveggene) og tenkte at dette måtte gi en hørbar endring - på godt eller vondt.

    Endringen var utrolig stor. Dette skyldes selvfølgelig ikke bare oppdateringen men totalopplevelsen ble overraskende. Jeg tenkte først at dette er sikkert bare en "forelskelse", men i dag testet jeg mer musikk og det er blitt j....g bra! DACen er så oppløst og gjennomsiktig, lydbildet større og bredere, female vokal og s-lyder er silkeglatte. Det skal likevel nevnes at før flyttingen av høyttalere så gikk jeg opp et "knepp" på begge subene og endret innstillingene på Adyton-høyttalerene fra flat diskant og mellomtone til -1 på begge. Det er ikke sikkert dette blir stående slik, men akkurat nå oppleves det som "outstanding" og da lar vi det være slik.

    Må bare si at den DACen imponerer igjen og igjen. Nå vurderer jeg å bestille nye trafoer. Noen som vet hvor jeg kan få hjelp til å lodde ut de gamle og monter nye? Noen som har hørt DS Sr med oppgraderte trafoer?
    ------
    Forskjellen med å endre toe-in i mitt oppsett ble helt hinsides. Alt blitt mye større og bredere, mer detaljer. Men aller viktigst for meg var at "InYourFace"-atituden som jeg til tider har opplevd fra Adyton Imagic (både hjemme hos meg selv og hos andre) ble mindre påtrengende. Det er ikke sikkert dette er løsningen for alle, men i mitt rom ble forskjellen større enn om jeg hadde byttet effektforsterkere og kabler samtidig.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    3.203
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Songs from the big chair....(me).
    Dette innlegget skrev jeg i PS Audio-forumet, men det handler like mye om Adyton så jeg limer det inn her (litt modifisert)
    ------
    Jeg installerte siste oppdatering til DS sr straks den var tilgjengelig. Hadde store forhåpninger siden dette er siste gang den blir oppdatert. Etter to låter var skuffelsen stor, jeg ga opp lyttingen og fant på noe annet. Inn på forumet til PSAudio og leste alle de nesegruse beundringene fra folk. Ble enda mer skuffet og bestemte meg for å gå nedgradere til forrige versjon og la det bli med det. Jeg har vært svært fornøyd med lyden i oppsett, men nå var det ikke ok.

    I går leste jeg litt mer på PSAudio forum og så blant annet at Ted (kontraktøren av PSAudio DAC anbefalte å justere litt på oppsettet og toe-in. JEJE tenkte jeg, men gikk likevel til verket med stor skepsis, Hadde allerede tatt ut minnekortet og puttet det i Macen for å laste ned den gamle versjonen. Etter Teds anbefalinger så endret jeg på toe-in. Gikk helt fra rett vinkel mot lytteposisjon til 0 grader - mao høyttalerne peker nå rett ut i rommet. Flyttet høyttalerne 10 cm mot midten av rommet (fra sideveggene) og tenkte at dette måtte gi en hørbar endring - på godt eller vondt.

    Endringen var utrolig stor. Dette skyldes selvfølgelig ikke bare oppdateringen men totalopplevelsen ble overraskende. Jeg tenkte først at dette er sikkert bare en "forelskelse", men i dag testet jeg mer musikk og det er blitt j....g bra! DACen er så oppløst og gjennomsiktig, lydbildet større og bredere, female vokal og s-lyder er silkeglatte. Det skal likevel nevnes at før flyttingen av høyttalere så gikk jeg opp et "knepp" på begge subene og endret innstillingene på Adyton-høyttalerene fra flat diskant og mellomtone til -1 på begge. Det er ikke sikkert dette blir stående slik, men akkurat nå oppleves det som "outstanding" og da lar vi det være slik.

    Må bare si at den DACen imponerer igjen og igjen. Nå vurderer jeg å bestille nye trafoer. Noen som vet hvor jeg kan få hjelp til å lodde ut de gamle og monter nye? Noen som har hørt DS Sr med oppgraderte trafoer?
    ------
    Forskjellen med å endre toe-in i mitt oppsett ble helt hinsides. Alt blitt mye større og bredere, mer detaljer. Men aller viktigst for meg var at "InYourFace"-atituden som jeg til tider har opplevd fra Adyton Imagic (både hjemme hos meg selv og hos andre) ble mindre påtrengende. Det er ikke sikkert dette er løsningen for alle, men i mitt rom ble forskjellen større enn om jeg hadde byttet effektforsterkere og kabler samtidig.
    Det hadde vært interessant å sett noen «før og etter» målinger. Som oftest dreier dette seg om en endring i frekvensgang til en litt mørkere og mer avdempet klang kontra når du er «on axis».
     

    dottcom

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    65
    Antall liker
    41
    Jeg hørte en podcast med bla en ingeniør fra Audio Presicion (som lager det mest avanserte måleutstyret for audio). Han hadde en god forklaring på dette med specs vs lyd. Årsaken til at man ikke ser de opplevde forskjellene i måledata er at forskjellene rett og slett ikke måles. Akustiske inntrykk kan ikke leses av frekvenskurve og THD :)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Minner om at air level er på 0 på maks, og at da har du hatt air på -2, og nå er air på -1dB!
     

    Panny

    Medlem
    Ble medlem
    07.11.2010
    Innlegg
    34
    Antall liker
    44
    Trenger litt hjelp fra vennetråden til Adyton.
    Har blitt anbefalt Adyton til mine Burmester B25 (som i dag drives av en Bryston 4B3).
    Problemet mitt er at jeg ikke skjønner Adyton universet. Det er imagic, cordis, signatur, 1.8, 1,6 osv, med forskjellige oppgraderinger.
    Finnes det en oversikt med anbefalinger?
    Anbefalingen for mine høyttallere er en Cordis 1.8 Silver....hjelp?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Cordis er forsterker og imagic høyttaler. Høyere nummer er høyde på høyttalere og kraft på forsterkere. Så finnes noen høyder eller kraft i signatur utgave med mer oppløsning(enkelt forklart)
     

    Panny

    Medlem
    Ble medlem
    07.11.2010
    Innlegg
    34
    Antall liker
    44
    Cordis er forsterker og imagic høyttaler. Høyere nummer er høyde på høyttalere og kraft på forsterkere. Så finnes noen høyder eller kraft i signatur utgave med mer oppløsning(enkelt forklart)
    Takk for svar. Hvordan kommer Silver inn i bildet?
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    3.203
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Jeg hørte en podcast med bla en ingeniør fra Audio Presicion (som lager det mest avanserte måleutstyret for audio). Han hadde en god forklaring på dette med specs vs lyd. Årsaken til at man ikke ser de opplevde forskjellene i måledata er at forskjellene rett og slett ikke måles. Akustiske inntrykk kan ikke leses av frekvenskurve og THD :)
    Det er klart at det er vanskelig å måle med en mikrofon det man hører med to ører, men de fleste høyttalere (alle) har forskjellig on-axis og off-axis respons. Ved å måle dette vil man kanskje kunne se forskjeller i frekvensrespons som forklarer hvorfor man opplever mer «luft» eller hva det måtte være.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Takk for svar. Hvordan kommer Silver inn i bildet?
    silver er bare farge på forsterker da de var sort aller først. silver på høyttalere er bare at de har sølv elementer isteden for hvite som var først.
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Er det noen som har kjørt Adyton høyttalere med bare en sub? Skjønner det er best med to, men hvordan fungerer det med en?
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    3.203
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Er det noen som har kjørt Adyton høyttalere med bare en sub? Skjønner det er best med to, men hvordan fungerer det med en?
    Jeg gjorde det med en Kef Reference 209 i en periode. Det fungerer nok dersom Adytonene først ruller av ved ca 80hz i ditt rom. Hos meg fungerer deling best omkring 130hz, og da blir det ikke optimalt med en sub.
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Får se hvordan de slår ut. Problemet er at det er nesten umulig å få tak i en lik sub som jeg har.. Får prøve meg frem med den først. Takk for svar.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    3.203
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Får se hvordan de slår ut. Problemet er at det er nesten umulig å få tak i en lik sub som jeg har.. Får prøve meg frem med den først. Takk for svar.
    Det var også mitt problem. Jeg ville kjøpe en ekstra Kef 209, men de var ikke å oppdrive. Da var det bare å bygge selv...
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Jeg har sett OHC kjøre iMagic 2.0TC med EN stk Burmester S8 sub, det fungerte rimelig bra, så det går an å få til… men sikkert mye bedre med 2 stk
     

    dottcom

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    65
    Antall liker
    41
    Er det noen som har hørt Adyton høyttalere sammen med de nye KC62 minisubbene fra KEF (to stk)?

    Jeg vurderer å flytte høyttalerne til min leilighet i Marbella, men da må jeg finne meg noen mindre subber.Jeg har ikke behov for å spille særlig høyt og det mest i akustisk, jazz, americana. Rommet totalt er ganske stort, men «lytteavdelingen» er ikke mer enn 30m2

    Er det noen andre alternativer som kan vurderes?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen som har hørt Adyton høyttalere sammen med de nye KC62 minisubbene fra KEF (to stk)?

    Jeg vurderer å flytte høyttalerne til min leilighet i Marbella, men da må jeg finne meg noen mindre subber.Jeg har ikke behov for å spille særlig høyt og det mest i akustisk, jazz, americana. Rommet totalt er ganske stort, men «lytteavdelingen» er ikke mer enn 30m2

    Er det noen andre alternativer som kan vurderes?
    uten å ha hørt komboen så høres det ut noe som ville spilt bra, R400b funka som fjell i timing og overgang
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Er det noen som har hørt Adyton høyttalere sammen med de nye KC62 minisubbene fra KEF (to stk)?

    Jeg vurderer å flytte høyttalerne til min leilighet i Marbella, men da må jeg finne meg noen mindre subber.Jeg har ikke behov for å spille særlig høyt og det mest i akustisk, jazz, americana. Rommet totalt er ganske stort, men «lytteavdelingen» er ikke mer enn 30m2

    Er det noen andre alternativer som kan vurderes?
    Nye høyttalere på gang?:unsure:
     

    dottcom

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    65
    Antall liker
    41
    Kan ikke utelukkes. Jeg vurderer flere alternativer, men Adyton blir med videre, enten det blir her eller der.
     

    Wadia 321

    Medlem
    Ble medlem
    06.06.2021
    Innlegg
    10
    Antall liker
    29
    Sted
    Frosta
    Er det noen som har hørt Adyton høyttalere sammen med de nye KC62 minisubbene fra KEF (to stk)?

    Jeg vurderer å flytte høyttalerne til min leilighet i Marbella, men da må jeg finne meg noen mindre subber.Jeg har ikke behov for å spille særlig høyt og det mest i akustisk, jazz, americana. Rommet totalt er ganske stort, men «lytteavdelingen» er ikke mer enn 30m2

    Er det noen andre alternativer som kan vurderes?
    Jeg hadde kc92 på prøve for en stund tilbake å jeg ble ikke helt overbevist, det ble så jeg gikk for rel t9i istedenfor, fungerer perfekt sammen med mine adyton Imagic 1,5, leverer mere en nok bass, så hadde jeg hatt mulighet til å prøve flere størrelser da jeg handlet så er det godt mulig at jeg hadde gått for noen som var hakket mindre🤔
    Tror dessverre ikke at du får i pose og sekk med kc62 .
     

    hifiasylet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2004
    Innlegg
    392
    Antall liker
    87
    Sted
    Vestlandet
    Songs from the big chair....(me).
    Dette innlegget skrev jeg i PS Audio-forumet, men det handler like mye om Adyton så jeg limer det inn her (litt modifisert)
    ------
    Jeg installerte siste oppdatering til DS sr straks den var tilgjengelig. Hadde store forhåpninger siden dette er siste gang den blir oppdatert. Etter to låter var skuffelsen stor, jeg ga opp lyttingen og fant på noe annet. Inn på forumet til PSAudio og leste alle de nesegruse beundringene fra folk. Ble enda mer skuffet og bestemte meg for å gå nedgradere til forrige versjon og la det bli med det. Jeg har vært svært fornøyd med lyden i oppsett, men nå var det ikke ok.

    I går leste jeg litt mer på PSAudio forum og så blant annet at Ted (kontraktøren av PSAudio DAC anbefalte å justere litt på oppsettet og toe-in. JEJE tenkte jeg, men gikk likevel til verket med stor skepsis, Hadde allerede tatt ut minnekortet og puttet det i Macen for å laste ned den gamle versjonen. Etter Teds anbefalinger så endret jeg på toe-in. Gikk helt fra rett vinkel mot lytteposisjon til 0 grader - mao høyttalerne peker nå rett ut i rommet. Flyttet høyttalerne 10 cm mot midten av rommet (fra sideveggene) og tenkte at dette måtte gi en hørbar endring - på godt eller vondt.

    Endringen var utrolig stor. Dette skyldes selvfølgelig ikke bare oppdateringen men totalopplevelsen ble overraskende. Jeg tenkte først at dette er sikkert bare en "forelskelse", men i dag testet jeg mer musikk og det er blitt j....g bra! DACen er så oppløst og gjennomsiktig, lydbildet større og bredere, female vokal og s-lyder er silkeglatte. Det skal likevel nevnes at før flyttingen av høyttalere så gikk jeg opp et "knepp" på begge subene og endret innstillingene på Adyton-høyttalerene fra flat diskant og mellomtone til -1 på begge. Det er ikke sikkert dette blir stående slik, men akkurat nå oppleves det som "outstanding" og da lar vi det være slik.

    Må bare si at den DACen imponerer igjen og igjen. Nå vurderer jeg å bestille nye trafoer. Noen som vet hvor jeg kan få hjelp til å lodde ut de gamle og monter nye? Noen som har hørt DS Sr med oppgraderte trafoer?
    ------
    Forskjellen med å endre toe-in i mitt oppsett ble helt hinsides. Alt blitt mye større og bredere, mer detaljer. Men aller viktigst for meg var at "InYourFace"-atituden som jeg til tider har opplevd fra Adyton Imagic (både hjemme hos meg selv og hos andre) ble mindre påtrengende. Det er ikke sikkert dette er løsningen for alle, men i mitt rom ble forskjellen større enn om jeg hadde byttet effektforsterkere og kabler samtidig.

    Det er ventetid på disse trafoene, flere måneder. Men iflg. Ted (PS Audio) er disse trafoene hørbart bedre, og de passer rett i printene. Mener å ha lest at Ted hadde planlagt denne DAC'en med disse trafoene, men at det ble for kostbart å implementere i den endelige versjonen.
    (har 2 stk. i bestilling, men er usikker på om jeg kommer til å handle denne DAC'en og bruke de.)
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    haraldo, har du fått kraftverket opp å gå 🎼
    Adyton Cordis 1.8 signature er fremdeles ”work in progress”. Den er på reparasjon hos RJ elektronikk i Bodø. Jeg kjører Krell nå og vurderer hva endelig løsning skal bli…. “way overdue“

    men det spiller p.t. finfint med Trinnov Amethyst, Krell KAV 400xi, Audio Physic Avanti III og 2+2 stk Audio Physic Rhea II
     
    Sist redigert:

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Jeg hadde kc92 på prøve for en stund tilbake å jeg ble ikke helt overbevist, det ble så jeg gikk for rel t9i istedenfor, fungerer perfekt sammen med mine adyton Imagic 1,5, leverer mere en nok bass, så hadde jeg hatt mulighet til å prøve flere størrelser da jeg handlet så er det godt mulig at jeg hadde gått for noen som var hakket mindre🤔
    Tror dessverre ikke at du får i pose og sekk med kc62 .
    Du mener nok Kef KF92, tror ikke det finnes noen KC92
     

    dottcom

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    65
    Antall liker
    41
    Hadde vært interessant å prøve to KC62 likevel. Dersom max lyttenivå er 85db så spiller de vel ned mot 20hz, mener jeg. De er ultra kjappe og er veldig enkle å få integrert. Har ikke funnet noen på nettet som har testet to KC62 enda.

    Jeg tror det kan være en spennende kombo dersom man ikke har behov for å spille så voldsomt høyt.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Da kan en vel forsiktig kalle seg en av Adytons venner☺🎶
    Imagic 1,5 å audio insight 3k i hus🙏🎶 Vis vedlegget 732685
    GRATTIS, iMagic 1.5 er mine favoritt Adyton... her regner jeg med det blir mye moro :love:
    Spørsmål: bør subwooferne trekkes litt frem.? ... Jeg tror det @Skink_123 har eksperimentert seg frem til er at de aktive elementene i subwooferne bør være i eksakt samme distanse til lytteposisjon som diskantene i iMagic 1.5, med svært høy presisjon :unsure:
    Det ser ut som om de står litt langt bak?

    Men så er det spørsmål med timing i fohold til sidebassene i iMagic 1.5, ikke enkelt dette :ROFLMAO:
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    GRATTIS, iMagic 1.5 er mine favoritt Adyton... her regner jeg med det blir mye moro :love:
    Spørsmål: bør subwooferne trekkes litt frem.? ... Jeg tror det @Skink_123 har eksperimentert seg frem til er at de aktive elementene i subwooferne bør være i eksakt samme distanse til lytteposisjon som diskantene i iMagic 1.5, med svært høy presisjon :unsure:
    Det ser ut som om de står litt langt bak?

    Men så er det spørsmål med timing i fohold til sidebassene i iMagic 1.5, ikke enkelt dette :ROFLMAO:
    lik avstand som til fulltone over og under diskanten! Så satser jeg på at diskanten er i fase med fulltonene ;D
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    lik avstand som til fulltone over og under diskanten! Så satser jeg på at diskanten er i fase med fulltonene ;D
    Er ikke det nøyaktig samme avstand? :unsure:
    Akustisk senter for de to fullrange elementene er vel identisk med akustisk senter for diskant, Geir F er jo paranoid på timing :ROFLMAO:
    (Det er et kompliment)

    EDIT: Men hvis du sitter med ørene lavere enn diskant, så er det forskjell
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Er ikke det nøyaktig samme avstand? :unsure:
    Akustisk senter for de to fullrage elementene er vel identisk med akustisk senter for diskant, Geir F er jo paranoid på timing :ROFLMAO:
    (Det er et kompliment)
    Nå må dere ikke overdrive , du må passe på å sitte stille i Sofan og da med nøyaktighet ikke røre på dere
     

    Stalewinter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    112
    Antall liker
    157
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har kjørt Adyton høyttalere med bare en sub? Skjønner det er best med to, men hvordan fungerer det med en?
    Jeg har kjørt med en sub og det fungerte brukbart, men det krever at den har nok krutt. Benyttet Paradigm Sub 1. Kan være smart hvis man kjøper en dyr subwoofer og må spare litt før neste blir innkjøpt 😊
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Halais folkens, fortsatt god sommer :cool:

    Jeg benytter sommerferien til å "bygge om" i leiligheten, 4 rom får forbedret eller ny stil, og stuen skal nå til pers i "zen style", d.v.s. all elektronikk skal ut av syne, i verste fall kan en Trinnov stå fremme og vises, den er nok uansett så nær zen style som en hifi komponent kan bli, men Adyton skal bort av syne!

    Er det noen her som har satt Adyton Cordis 1.6 eller 1.8 inne i et rack?, jeg tipper hos meg vi snakker om rack med lukkede sider, stoff-front og veldig mye åpning bak, samt to stillegående mekaniske vifter i bak-kant for å få nok sirkulasjon. Det finnes mye vifter nå som ligger på 13dB til 15dB, og det er vel kanskje på samme nivå som viften i Trinnov Amethyst (den er ikke stille).

    Det jeg dog lurer på om det er mulig å få ovennevnte til med Adyton Cordis 1.8 signature og unnga at den går for varm :unsure:
    Noen som har vært der, done that?
     

    Tanndoktorn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2018
    Innlegg
    247
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    2
    Halais folkens, fortsatt god sommer :cool:

    Jeg benytter sommerferien til å "bygge om" i leiligheten, 4 rom får forbedret eller ny stil, og stuen skal nå til pers i "zen style", d.v.s. all elektronikk skal ut av syne, i verste fall kan en Trinnov stå fremme og vises, den er nok uansett så nær zen style som en hifi komponent kan bli, men Adyton skal bort av syne!

    Er det noen her som har satt Adyton Cordis 1.6 eller 1.8 inne i et rack?, jeg tipper hos meg vi snakker om rack med lukkede sider, stoff-front og veldig mye åpning bak, samt to stillegående mekaniske vifter i bak-kant for å få nok sirkulasjon. Det finnes mye vifter nå som ligger på 13dB til 15dB, og det er vel kanskje på samme nivå som viften i Trinnov Amethyst (den er ikke stille).

    Det jeg dog lurer på om det er mulig å få ovennevnte til med Adyton Cordis 1.8 signature og unnga at den går for varm :unsure:
    Noen som har vært der, done that?
    CLiC møblene jeg har rommer akkurat Cordis 1.8 i bredden. Jeg satt mine nederst med godt med luft over når jeg tidligere hadde 2stk 1.8 Cordis. Hvite stoffronter (som du ser på det ene bildet) og helt åpent bak for god lufting, evt annen farge etter smak kan med andre ord være et alternativ 😊
    Jeg tok selv av mine stoffronter når jeg spilte musikk, da dørene også henger på plass bare ved hjelp av magnetene som låser de i posisjon, uten å ha hengslene påskrudd.


    DCDC8EED-C41F-48F6-AC51-67939B465A52.jpeg
    E243E9FD-A946-4932-9FE3-74FFFE83B5E1.jpeg

    Bildene viser litt ulike oppsett, men illustrerer møblene jeg snakker om 😊
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Dette ser lovende ut!
    Ja jeg har lurt på både Clik og Spectral rack .... de har en god del konseptuelle likheter, men spectral kan jo fås i alle farger ....

    Første test går nok på å sage i racket her og sette på vifter, mye mindre luft her så det må helt sikkert vifter til
    (Adyton er ikke her nå, fremdeles på reparasjon)

    Hmm, spørs jo eller hvor mye ZEN style jeg kan få til med 4 subwoofere :ROFLMAO: (de skal forøvrig lakkeres)

    42BC389F-64C9-438F-B2EA-79EC67590EAD.jpeg

    43DB1E87-4145-4EE4-AE1C-17F1C217CC1E.jpeg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn