Leikis Lyd
Hi-Fi freak
supert. Prøver i morgenDe grå/grønne boksene mellom transistorene
supert. Prøver i morgenDe grå/grønne boksene mellom transistorene
Husk du kan justere diskanten på disse til å bli softere om du vil!Endelig så kan en kalle seg en Adyton venn igjen etter at jeg solgte mine imagic 1.5 i vinter.
Nå imagic 2.0 tc signature i hus, spiller stort og detaljert, mye bedre oppløsning på diskant en 1.5 men signaturen er kanskje litt skarpere.
Her måler jeg Vis vedlegget 889829
Er det noen som har en "kjøleribbe-vegg" til en Adyton 1.8S eller 2.0S i sølv finish?
Har en 2.0S desverre ble skadet.
Du som kjøpte? Det er en klasse-d med en gigantisk vanlig strømforsyning. Fant aldri ut hvilken teknologi, men tipper hypex.Hei, er det noen som har litt info om Audio Insight M1?
Ja, det stemmer. Men sitter på jobb og skal ikke hjem før til uka og kjenner det klør litt etter å finne ut hva som gjemmer seg i denne boksen.Du som kjøpte? Det er en klasse-d med en gigantisk vanlig strømforsyning. Fant aldri ut hvilken teknologi, men tipper hypex.
Var litt min erfaring med 1.6, beste høyttaler jeg har hørt i sweetspot, men den bånddiskanten sprer virkelig ikke mye.Jeg har et par Imagic 1.5
Sitter 4/4,5m fra høytalerne.
Da har jeg ca 0,5m vertikal spredning på diskant.
Altså, om jeg retter opp ryggen i sofa så mister jeg nesten alt av diskant.
Jeg har måttet vinkle høyttalerne mye bakover for at dette skulle bli levende med.
Er dette fullblods racing høyttalere der man må vinkle seg inn til racing stolen og stroppe 6-punkts selene før man lytter eller er det noe som er feil?
Dette er nok ikke bare diskantens feil, men økt kansellering fra fulltonene på grunn av forskjellig avstand fra elementene og til øret. Så lenge man sitter rimelig midt på, så er dette ikke et stort problem, da det nok er en eller annen form for power-shading, men effekten er nok større med en gang man er 20-30 cm over eller under diskanten.Merker jo det med Mundorf AMT 29 også.
Tenkt å prøve å lage en "trut" på de.
Men så ille synes jeg ikke de er. Reiser meg opp blir diskanten borte.
Sideveis er det nesten ikke noe forskjell hos meg. Har målt i alle tre plassene i sofaen. Kun vertikalt.Dette er nok ikke bare diskantens feil, men økt kansellering fra fulltonene på grunn av forskjellig avstand fra elementene og til øret. Så lenge man sitter rimelig midt på, så er dette ikke et stort problem, da det nok er en eller annen form for power-shading, men effekten er nok større med en gang man er 20-30 cm over eller under diskanten.
Glimrende høyttalere, men det var grunnen til at jeg solgte mine 1.6 til slutt.Var litt min erfaring med 1.6, beste høyttaler jeg har hørt i sweetspot, men den bånddiskanten sprer virkelig ikke mye.
Ja, sideveis er det steady. Når jeg refererte til «midt på», så var det i vertikal planet.Sideveis er det nesten ikke noe forskjell hos meg. Har målt i alle tre plassene i sofaen. Kun vertikalt.
Det er jo en av de store fordelene med linesource, nærmest immun mot stående bølger i vertikalplanetJa, sideveis er det steady. Når jeg refererte til «midt på», så var det i vertikal planet.
Rune JuulHei Adytons venner og servicemenn,
Jeg er en veldig fornøyd eier av en 10 år gammel Adyton Cordis 2.0S.
Har hatt ett par Cordis 1.8 innom også men 2.0 gir et mer detaljert lydbilde.
Er som sagt fornøyd med lyden men har tre tekniske utfordringer som en erfaren Adyton servicemann må se på:
1) Har til tider en «pulserende» støy i begge kanaler, men absolutt mest i venstre. Pulserende betyr her at støyens amplitude svinger som en sinus. Øker i lydnivå etter en stunds bruk (dvs dager), og kan nærmest fjernes igjen med å ta ut støpsel, inngang og utganger. Ikke påvirket av inngangssignal, dvs støyen er der selv om inngangene kobles vekk.
2) Trafobrum fra to Hahn trafoer (ikke ringkjernetrafoene). Har kontaktet Hahn og de sier disse er spesiallaget for kunde og jeg må kontakte kunden. De sier ikke hvem det er, men det er enten OHC eller Asle Kvernmark. Typenummer er BV UI 303 0140.
Disse bør byttes.
3) Har et relativt kraftig utladningssmell i begge ht når jeg skrur av forsterkeren. Snakket med OHC og de mente dette var helt vanlig, men jeg er litt usikker.
Er det noen som vet hvem jeg kan kontakte for å få en gjennomgang av forsterkeren og som har erfaring til å gjøre noe med det?
Har snakket med Rune Juul. Helt klart riktig mann for jobben, men ikke så lett å få sendt den tunge forsterkeren når det veier over postens vektgrense.Rune Juul
Servicekompaniet i Stålfjæra 15.Har snakket med Rune Juul. Helt klart riktig mann for jobben, men ikke så lett å få sendt den tunge forsterkeren når det veier over postens vektgrense.
Finnes det alternativer i Oslo området?
vi bruker Re:elektro på hamarHar snakket med Rune Juul. Helt klart riktig mann for jobben, men ikke så lett å få sendt den tunge forsterkeren når det veier over postens vektgrense.
Finnes det alternativer i Oslo området?
Lettdrevne høyttalere. Jeg ville fokusert på å få en forforsterker med elektronisk deling og DSP. Noen få hypex ncore watt gjør susen, selv om Burmester kanskje er bedre for magefølelsen.Er det noen tips til integrert forsterker til Imagic 1.5. Burmester er vel ett alternativt.
bransjeaktør: 032 har altid vært min favoritt på disse !Er det noen tips til integrert forsterker til Imagic 1.5. Burmester er vel ett alternativt.
Ah, jeg tenkte på 1.6Takker for tilbakemelding, 1,5 er fulltone versjon. De med basser på siden.