Airport til Esoteric amp med innebygged dac

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
Jeg har koblet en Apple Airport Express i Isoteken min med optisk kabel til Esotericen. Det spiller nydelig men det er litt irriterende: Når jeg skifter sang i itunes lager Esotericen "relle lyd(klikkelyd" når den ikke får data fra Expressen. Hva kan årsaken til dette være? Er det skadelig? Er det noen som har råd som kan løse "problemet"?
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Hørte akkurat det samme i et anlegg med dCS. Regner medat det kun er når du skifter låt manuelt og ikke ved låtskifte når låtene allerede ligger i en spilleliste eller er neste låten i et album? Det vi fant ut er at det må skyldes at DACen mister synkroniseringssignalet fordi iTunes av en eller annen grunn bryter signalet istedenfor å sende stillhet. dCSen klikket ut og fadet inn igjen ved slike sporskift. Utrolig irriterende i lengden.

Grunnen til at dette ikke skjer når man bare fortsetter til neste sang på listen tror jeg er at iTunes lager sin egen virituelle spilleliste når du begynner å spille. I denne ligger tomrommet som stillhet, men med en gang du bytter vil man opprette en ny liste. Før denne har fått synkronisering vil mange DACer oppleve at signalet er borte istedenfor at det kun er stillhet.

Kun en teori, men synes den er "plausible". ;)
 

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
Det stemmer at dacen ikke bryter når sagen går over til en annen. ER det skadelig for dacen med slik? Er det eventuelt et musikkprogram som sender stillhet under låtskifte / spoling?
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Det er ikke skadelig, men det er jo selvfølgelig irriterende. Du kan evt forsøke med programmet Airfoil, men noe av det geniale med iTunes/Express er jo at det er så enkelt å få til uten noe ekstra pes.
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Dette blir jo litt på siden, men på squeezbox finnes det en innstilling som gjør at det alltid er spenning på utgangen selv om avspillingen blir stoppet.
Det er nettopp for å motvirke disse problemene. Det er ikke noen slike innstillinger du kan gjøre med AE?
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Det er mitt anlegg Greven her nevner. Dette var utrolig irriterende, faktisk helt uholbart, da dCS i tillegg fader lyden ned, deretter opp igjen når signalet er tilbake. Eneste løsningen jeg fant var å gå over til Sonos..
 

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
Kan det være så enkelt som å bytte til ett annet musikkprogram som Songbird eller mediamonkey?
 

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
Med Songbird fungerer det utmerket, ikke noe irriterende lyder lengre:)
 
Topp Bunn