Da står jeg fast ved min anbefaling. Topping L30iiForskjellen mellom K701 og Q701, er at sistnevnte er en "hyllest" til Quincy Jones. Har selv hatt et eksemplar med grønn kabel og noen andre designforskjeller. Ellers helt identiske
Hvilken av dem har du prøvd canampen på ?Tenker Heed Canamp er tingen. Den driver alt av AKG og er kupp til prisen. Lykke til!
YBA'en reagerer ikke på flere funksjoner fra fjernkontrollen. Blant annet volum ned. Har også cd spilleren med identisk fjernkontroll, og det er de samme funksjoner som er defekt på denne, ergo er det forsterkeren det er noe galt med. Men tenker å få et overslag hva det koster å fikse, men bruker ikke store summer på å fikse en 15 år gammel forsterker.Det kommer vel mye an på hvilke høyttalere du bruker, siden et skifte til Brio halverer effekten fra 100W til 50W. De bør helst være temmelig lettdrevne i så fall, siden Rega selv anbefaler å holde seg til høyttalere med en reell impedans på 8Ohm. HT-forsterkeren i Brio har jeg ingen formening om.
Hvorfor tenker du å pensjonere YBA?
OK, eg skjønar rett og slett ikkje desse erfaringane med AKG K701.brukte jeg den rett på power ampen direkte ,,, da våkner de litt" 20 w eller mer
[...] K701 jeg refererte til
Har gamle K240 ( utslitt nå ), K601 som jeg er veldig fornøyd med.Hvilken av dem har du prøvd canampen på ?
YBA'en reagerer ikke på flere funksjoner fra fjernkontrollen. Blant annet volum ned. Har også cd spilleren med identisk fjernkontroll, og det er de samme funksjoner som er defekt på denne, ergo er det forsterkeren det er noe galt med. Men tenker å få et overslag hva det koster å fikse, men bruker ikke store summer på å fikse en 15 år gammel forsterker.
It is what it is ,,, ref tråd # 7OK, eg skjønar rett og slett ikkje desse erfaringane med AKG K701.
Mi erfaring er at dei har meir enn nok futt både på monitorutgangen på RME ADI-2 og på ein slags kina-kvasi-røyrheadamp eg har liggjande. Og Naim Headline, for den del. Anten spelar folk hinsides høgt, eller så har eg veldig dårlege øyro. Kanskje eg lyt spørja katten.
Men dårleg hørsel er sannsynlegvis det beste tweaket når det gjeld hifi. Har lurt på å bestilla Topping DX1 til bruk på laptop-en, sidan den iallfall har glimrande specs eg kan kosa meg med. På jobb bruker eg forresten B&O U70, eit sett vintage-klokker som er vesentleg meir tungdrivne enn K701.
Men nå handler det ikke om stax, men q701...It is what it is ,,, ref tråd # 7
igjen ,,,It is what it is ,,,Men nå handler det ikke om stax, men q701...
Jeg har en brio, kan se om jeg får koblet den opp og prøveTakk for svar. Blir nok å se nærmere på Topping da disse er innenfor mitt budsjett.
- En evt annen løsning. Vurderer å pensjonere min YBA YA201 for en Rega Brio. Kan jeg slå to fluer i en smekk her?
Min erfaring er at disse likevel trenger en svært kraftig forsterker for å få maksimal dynamikk og oppløsning.K701 | Reference class premium headphones
The K701 delivers a truly dramatic sound that places every musician at his or her correct location with pinpoint accuracy. This kind of agility and spaciousness in addition to brilliant highs and velvety, punchy bass is simply miraculous.www.akg.com
Spec for følsomheten er 105 dB/V, impedansen er 62 om og maksimal effekt er 200 mV, som skulle innebære en maksimal signalspenning på ca 3,5 V / ca 10 dBV og et maksimalt lydtrykk på 115 dB.
Mvh
KJ
Hva er en "kraftig forsterker"?Min erfaring er at disse likevel trenger en svært kraftig forsterker for å få maksimal dynamikk og oppløsning.
Spl er klasse da : )Topping A90D driver K701 med fyndogklem SPL Phonitor drar det enda lenger