I går kveld ble
@sandecker og meg bedt opp til Roger for å høre og besudle de nye ”apekistene" som han har fått i caven sin. Vi tok T-banen opp til Stovner og gikk bort til Stovners beste villa strøk. Det hadde kommet en cm med nysnø som hadde lagt seg fint oppå isen på fortauene. På Stovner så har de ikke trua på å stø, her er det survival of the fitest
Vel fremme uten alvorlige skader så ble vi geleidet rett til bords
Her ble vi servert nydelige svenske delikatesser og noe godt i glasset
Førstegang jeg har spist Janssons fristelse! Takk for maten Roger og Stine
Så bar det ned i caven og kveldens hovedseanse kunne starte! Jeg har jo vært å hørt anlegget til Roger noen ganger før, men nå var det nye høyttalere på plass. Etter litt småsnakk og besudling så satte vi oss endelig til rette og første skive ble lagt på platespilleren. Oppsettet til Roger har alltid spilt meget bra, men nå var det mer energi, dynamikk og ”live" følelse. Et stort og flott lydbilde som gikk langt utover veggene i caven ble presentert. Vi spilte med og uten sub ettersom hvilken plate vi spilte og det fungerte tildels bra, men her har nok Roger litt jobb å gjøre for å perfeksjonere integrasjonen av suben. Det ble spilt alt fra Cannonball Adderly til In Flames og de nye høyttalerne fikset det meste. De trives nok best på rock og messing blåsere på jazz skiver blir veldig kult og fett, dynamikk, dynamikk
Vi satt jo ikke å tørket nede i caven mens vi hørte på musikk! Her fikk vi servert både øl, whisky og gin.
@sandecker hadde tatt med seg et par flasker hjemmebrygg som smakte meget frisk og godt. Mackmyra ginen som Roger serverte var av meget høy kvalitet med smak av furunål og citrus/appelsin
Takk for en veldig hyggelig kveld og takk for invitasjonen