Har ikke fått med med at det er flere som han skiftet til JBL 4365 i det siste. Fulgte tråden din for mange år siden, men falt av da jeg plutselig ble fornøyd med mitt eget oppsett omkring 2010-2012-tallet, og mistet litt interessen for hifi-biten av musikkinteressen. Fyttet fokus over til andre nerdete hobbyer. Etter en hi-fi cold turkey prosedyre med salg av avantgarde duo mezzo, golden dream monoblokkene, og The Messenger forforsterkeren rett før pandemien, våknet interessen snart på nytt. Rotet mye rundt i starten, veldig mye utstyr inn og på hodet ut igjen. Men kom etter hvert inn på riktig spor, og med Rogue Audio M180 og JBL 4365 følte jeg at jeg var noenlunde tilbake til brukbar lydkvalitet. Etter halvannet års eierskap med JBL 4365 vil jeg påstå at dette er temmelig gode høytalere. Det de er gode på er de veldig gode på. Punch i mellombassen, rockefot, dynamikk, gøy, gøy, men også stort lydbilde med brukbar dybde. At de er gode på Grateful Dead live er på en måte programfestet. Og de er fryktelig gode på Tool og Porcupine Tree. Men at de også er gode på klassisk og jazz har nok vært en overraskelse for meg. De er overraskende gode overall.
Hvis man skal være kritisk, og det skal man jo være, så er de, hos meg, med mitt forsterkeri, på noe musikk litt krass i øvre mellomtone/diskant. Men jeg har underveis jobbet mye med plassering, vinkling, underlag, ++, og opplever at lyden blir bedre. Men overall er jeg altså veldig fornøyd med lyden nå.
Det er litt artig, jeg har lest en test av mine forsterkere, Rogue Audio M180 hvor de blir direkte sammenliknet med dine Pass Labs 30.5. I den testen var konklusjonen at vegge var veldig gode forsterkere, men at at 30.5 låt mer som en rørforsterker og M 180 mer som solid state...
Om anledningen skulle by seg skulle jeg veldig gjerne ha testet ut pass labs.
Har nå nå lest tråden din baklengs ,15 sider, til "starten" med JBL. Ser at vi har mye felles musikksmak og liker å tråkke på pedaler (jeg i terrenget, nå med miljøvennlig elektrisk hjelp...
).
God steming tråd, har lagt til på "følger" som man nå kan gjøre på sentralen.
Legger ved et stemningsbilde fra i kveld.