Aktuell Rapport hos Cash 63

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.511
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Det der så riktig så elegant ut, har du bilde av hylla uten plater på?
    Er det en møbelplate med en list i forkant?
    kjøpte en hobby plate på coop bygg 500x2400x18mm
    splittet ner til 450mm bredde brukte avkappet til lister, hdae sen tidl noen bordsbein fra Ingvar Kamprad som blev brukt skall ha kasser under er det mening. Fikk opp ca 500Lp fra gulvet.
    Splittet noen tynne skille lekter mellom rekkene skall få på farve senere.
    20170802_212313.jpg

Er vel dags att du tar deg en tur snart.....

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.241
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ser bra ut Cash. Veldig praktisk å finne fram i. Så også et sted at noen hadde lagt Kallax-hyller horisontalt, og tetta under, slik at man fikk rom som man kunne sette LPer oppi og bla i platene slik du kan. Din løsning er luftigere og veldig oversiktlig. Litt mer lettvint enn hyller hvis man spiller skivene ofte.

Visste ikke at Mars Volta var på vinyl. Hvordan låter det?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.511
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Ser bra ut Cash. Veldig praktisk å finne fram i. Så også et sted at noen hadde lagt Kallax-hyller horisontalt, og tetta under, slik at man fikk rom som man kunne sette LPer oppi og bla i platene slik du kan. Din løsning er luftigere og veldig oversiktlig. Litt mer lettvint enn hyller hvis man spiller skivene ofte.

Visste ikke at Mars Volta var på vinyl. Hvordan låter det?
    Takk for det blusern:) Man trenger heller ikke ner i knestående lenger når man skall bla i platene.
    Mars Volta låter knalltøft trots rød/oransje vinyl? den kan nok være en utfordring og få til, kan fort bli flatt og slitsomt om det savnes trøkk i bunn.
    Vi må få til disse besøkene nå nær høsten kommer:)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.241
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Manglende trøkk i bånn er ikke tema i blåskogen:cool:
    Synes egentlig FRANCES THE MUTE er beste Mars Volta.

Jepp. Når høsten kommer skal alt gjøres! Håper vi får til noe. Du er velkommen hit:)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.511
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1

Jepp. Når høsten kommer skal alt gjøres! Håper vi får til noe. Du er velkommen hit:)
    Hørt rykter att trøkket er på plass oppi blåskogen:cool: FRANCES var mitt første møte med Volta's men kun på cd her, sjelden som hønsetennene på vinyl!
    Planen var og spille Volta's for VM, men han hade utgangsforbud igår:confused: så det får vi ha til gode:)

God helg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Hørt rykter att trøkket er på plass oppi blåskogen:cool: FRANCES var mitt første møte med Volta's men kun på cd her, sjelden som hønsetennene på vinyl!
    Planen var og spille Volta's for VM, men han hade utgangsforbud igår:confused: så det får vi ha til gode:)

God helg
    Finnes som unofficial release til mer normale priser.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.511
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Morsomt med gamle plater som man beholdt opp gjennom årene, denne ELO husker jeg fikk i julegave av brodern -77 14år gammel ikke mye annet man spart på fra så ung alder.
    Jeg liker mye av vad Jeff Lynn gjort i karrieren denne inneholder mye av det:)
    Kan anbefale og se dokumentaren Mr Blue Sky!
    I veldig godt skikk også:)
    20170826_202021-1.jpg

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Out of the blue står seg like bra i dag som i -77 :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.511
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Da var enda ett skift over og friperiode venter:) Jobber sammen med en av arrangørene av Zappa reunion så det blir en del musikk snakk sammen, han er vel også over middels interessert i vinylplater dessuten makaløs Zappa samling! spurte om han ikke skulle skaffe barn snart? men svarte att han liker og være barn selv:D
    Da spilles her denne til anledningen:)
    20170923_193146.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.511
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    WAF faktoren er på stell her! ringte hjem idag og spurte om samboer/datter som var ute og handlet kunne kjøpe en plate jeg hade lust på og mycket riktigt var den på plass når jeg kom hjem:) Norske jenter er deilige:D
    QOTSA trudde jeg var ferdig med? men hørte noen spor på radio og mye bra her Josh Homme kan kombinere gooner rock med -70t influenser/riff en slags fortsettelse på Them Crooked Vultures.....
    20170923_210212.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.619
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Zevon blir jo ALDRI feil!!! Roland the Headless Thompson Gunner blir jo selvfølgelig for alltid verdens beste sang!!! Selv fikk jeg litt overraskende også fot for den siste til QOTSA :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.546
    Torget vurderinger
    23
    Det er ikke fot - KAN ikke være fot. Satser pengene på fylleskjelving..

gooner4ever

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    WAF faktoren er på stell her! ringte hjem idag og spurte om samboer/datter som var ute og handlet kunne kjøpe en plate jeg hade lust på og mycket riktigt var den på plass når jeg kom hjem:) Norske jenter er deilige:D
    QOTSA trudde jeg var ferdig med? men hørte noen spor på radio og mye bra her Josh Homme kan kombinere gooner rock med -70t influenser/riff en slags fortsettelse på Them Crooked Vultures.....
    Vis vedlegget 458765
    gooner rock??
    Det må jeg sjekke ut :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.511
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 458765
    gooner rock??
    isf må du begynnene med TCV

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.511
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 458765
    gooner rock??
    eeh skulle vel være Stoner rock:rolleyes:

gooner4ever

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Da er jeg med. Måte innrømme at jeg ikke hadde anelse av hva det var og prøvde å google uten hell :)

Kom opp med arsenal sine tribunesanger, men antok at det ikke der det du skrev om.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Them Crooked Vultures-albumet har hatt fast tilhold i bilen denne sommeren, så nye saker fra Homme (og QotSA) er godt nytt i krypten. Får sjekke på TIDAL og ta en tur innom Shabby når jeg kommer hjem.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.511
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Fikk sett Anton Corbijn film om Ian Curtis liv igår burde vært sett for lenge siden! Dette er en sterk gripende fortelling om Ian Curtis liv fra ca -74 og til slutet -80 selfølgelig er det mye Joy Division men mest om hans eget liv og familie og hans helsetilstand med depresjon og sterk epilepsi.
    Att han giftet sig og fikk en datter var for meg ukjent. Peter Hook sa senere The great tragedy of Ian's death was that all he really wanted was to be successful, and he missed it ... by a week

20170925_093154-1.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.511
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Ett par Telefunken ECC83 12AX7 var med i rør posen sammen med Pathos TT litt i tvil først vad disse rørene var for noe texten var vanskelig og se? men har funnet ut att det er ett par Ribbed plate (2hole) West Germany. PSvane rørene sliter med og holde følge kan rapporteres:)
    20170925_151903-1.jpg

Sist redigert:
    V

vinyl-mannen

Gjest
    Ett par Telefunken ECC83 12AX7 var med i rør posen sammen med Pathos TT litt i tvil først vad disse rørene var for noe texten var vanskelig og se? men har funnet ut att det er ett par Ribbed plate (2hole) West Germany. PSvane rørene sliter med og holde følge kan rapporteres:)
    Vis vedlegget 459130
    Så det var ikke bare gråstein??:rolleyes:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.511
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1

Så det var ikke bare gråstein??:rolleyes:
    Det var fine/ bra rør bla Jan Philips, Brimar og disse Telefunken men vet ikke noe om tilstanden til dem? Kanske du vet?

PSvane røren er absolutt gode de! mer detaljerte/oppløst oppøver og litt slanker men strammere i bassen enn Telefunken som er mere kropp og tyngde i bass og fremfor alt en mellantone som er vanedannende:)
    Låter vel helt enkelt sagt! mer analogt:D

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.511
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Rebecka Törnqvist med ett rykande färskt album og er vel første gang hun slippes på vinyl? Sen debuten -93 har hun ett antal solo og samarbeids projekt ikke den artisten som får mest spaltemeter men leverer återkommande god musikk og hennes stemme er balsam for sjelen:)

En meget god høst plate og senke skuldrene til, eneste minus alltfor kort mangler noen spor:p
    God vinyl kvalitet og lyden likaså.
    20170929_173124.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.511
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Enda mere rør rulling's. Ett par Mullard ECC83 made in GB var i esker som ikke var Mullard merket, disse er enda mer mellantone vanedannende:) samtidl som det er luftigt og oppløst oppover, fundamentet/bas er av den tyngre skolen sånt liker vi:D Mullard er nok en veldig god match til Alto'ne!
    20170930_171815-1.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.511
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Min Zappa samlende kollega kom med noen ex som han mente jeg burde ha! vi begynner med disse 3 først sen er det noen andre du måste ha også sa han, jeg var enig:D har ca 500 titler totalt Lp/singler:eek:
    Weasels ripped my flesh US Promo (Bizarre)
    Helsinki concert
    Burnt weeny sandwish (Bizarre med sjelden org poster:)
    20171006_202754-1.jpg

20171006_203133.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn