Aktuell Rapport hos Cash 63

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Z

Zomby_Woof

Gjest
    Opptil flere Canare/Bluejeans XLR i skuffa. Bare å svinge innom etter et par.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.505
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Du kan säkert skruva ner värmen i lyssningsrummet några grader.
    Den blir faktiskt ikke så veldig varm stått på 5h nå går finf og holde hånden på tipper +45g? Hvilke HT har din kompis sammen med 30.5 ?
    En plate med fine dynamikk anslag og nydelig piano klang:) hmm fra en gammel pønker:rolleyes:
    20171230_195534-1.jpg

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.531
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Du kan säkert skruva ner värmen i lyssningsrummet några grader.
    Den blir faktiskt ikke så veldig varm stått på 5h nå går finf og holde hånden på tipper +45g? Hvilke HT har din kompis sammen med 30.5 ?
    En plate med fine dynamikk anslag og nydelig piano klang:) hmm fra en gammel pønker:rolleyes:
    Vis vedlegget 473974
    Han har ett Music First Baby Reference försteg och ett par Spendor D7, men det finns förbättringspotential.
    Tror att vi mätte ganska hög temperatur på XA60.8.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.505
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    3 dager med høy feber:p men endelig mot normalen igen og orker lytte til litt musikk. Nelson er derimot helt frisk og sterk:) etter en drøy times oppvarming og videre er det bare morro;)
    Pucifer Momma Sed rusker liv i skrotten og elementene:cool:
    20180106_173021.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.610
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye svakelighet på østlandet for tiden! Klart ampen er frisk sterk. Den kommer jo fra det fjerne vestlandet og har mye av de samme egenskapene som hos oss på det nære vestlandet. Bra det begynner å stå til liv. Du er sikkert et rastløst mareritt å ha i hus når du ikke har overskudd til å sykle eller dra frem joggepinnene ;) Kjekt å høre at ny-ampen begeistrer :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.505
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Mye svakelighet på østlandet for tiden! Klart ampen er frisk sterk. Den kommer jo fra det fjerne vestlandet og har mye av de samme egenskapene som hos oss på det nære vestlandet. Bra det begynner å stå til liv. Du er sikkert et rastløst mareritt å ha i hus når du ikke har overskudd til å sykle eller dra frem joggepinnene ;) Kjekt å høre at ny-ampen begeistrer :)
    Når en enda skulle bli syk så tajmet jeg det godt til de 3 siste dagene på skiftet, det kunne vært verre! i fri prioden:D joggepinnene og sykeln får nok vile videre.... men derimot er skia nydopade for nye mil:D

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.546
    Torget vurderinger
    23
    -20 røsker i ballerota, her var det bare -12 i dag tidlig, stakk snoken ut av vinduet, ikke særlig smart med tanke på lungene. Hosta en halvtime etterpå :mad: Bør kanskje holde seg innendørs et par dager til. Kjerringa tuktet meg til å kjøpe både lue og hansker i dag, blautdyr artifakter jeg ikke har eid siden guttedagene.

Sist redigert:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.505
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    -20 river jo litt i barten det:)
    Merkelige temperatur fall i Nordmarka vid Tversjøstallen ca -5 kanske, men derfra og inn i Sinnerdalen eller "Insane valley" var det tok kaldt.
    Navnet Insane valley burde ha vært nok advarsel for deg. ;)
    Vært inn der noen ganger før, får en nesten følelse av gammal Western terreng der lovløse & Indianerne gjorde sine bakholdsangrep:rolleyes: avsluttet oppfør en hemske bakke (10% 1km) mellom to fjellskjæringer er magisk:)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    -20 røsker i ballerota, her var det bare -12 i dag tidlig, stakk snoken ut av vinduet, ikke særlig smat med tanke på lungene. Hosta en halvtime etterpå :mad: Bør kanskje holde seg innendørs et par dager til. Kjerringa tuktet meg til å kjøpe både lue og handsker i dag, blautdyr artifakter jeg ikke har eid siden guttedagene.
    En Herre som dem bør jo bruke hatt, i verste fall en solid sixpence, gjerne tweed. :cool:

Merkelige temperatur fall i Nordmarka vid Tversjøstallen ca -5 kanske, men derfra og inn i Sinnerdalen eller "Insane valley" var det tok kaldt.
    Vært inn der noen ganger før, får en nesten følelse av gammal Western terreng der lovløse & Indianerne gjorde sine bakholdsangrep:rolleyes: avsluttet oppfør en hemske bakke (10% 1km) mellom to fjellskjæringer er magisk:)
    Det er vel ikke mer å forvente av gamle punkere at de trenger litt selvpining når de har blitt voksne og har sluttet med å kjøre store sikkerhetsnåler gjennom kinnet og andre kroppsdeler. :rolleyes:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.505
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    En Herre som dem bør jo bruke hatt, i verste fall en solid sixpence, gjerne tweed. :cool:

Det er vel ikke mer å forvente av gamle punkere at de trenger litt selvpining når de har blitt voksne og har sluttet med å kjøre store sikkerhetsnåler gjennom kinnet og andre kroppsdeler. :rolleyes:
    Eller kanske jeg kan bli den første sen Napoleon krigen som blir spist av ulv:eek: alene som jeg var der inne idag:rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.610
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jag ar inte sjuk (jag ar bara svensk). Etter at du småsutret om sykdom i romjulen, og nå herjer rundt på de skiene dine i -20, skjønner jeg mer av den sangtittelen ;)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.381
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^^ Neppe noen stor fare. Om jeg husker rett så er du jo (som meg) ganske mager:), så en oppegående ulv tenker nok at her er det mye bein og lite mat, og søker mot litt mer lubbent utbytte.
    Dessuten så skytes jo (dessverre) all ulven ned om dagen - bortsett fra de som evt er smarte nok til å emigrere til Nordmarka da.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ^^ Neppe noen stor fare. Om jeg husker rett så er du jo (som meg) ganske mager:), så en oppegående ulv tenker nok at her er det mye bein og lite mat, og søker mot litt mer lubbent utbytte.
    Derfor holder JEG meg borte fra villmarka på Østlandet...

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.505
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Då fikk man brukt Karlas gamla PS Audio riaa som det gjør seg best:) kjøre det rett inn i effekttrinn og bruke deres volymkontroll.
    Ikke helt orginal denne GCPH ettersom den vært inom Underwood hifi på noen oppgraderinger, spiller med ett jækla skyv og smekk, mellanton behaglig balansert og veldig stille/tyst.
    The Who live at Leeds trøkker som juling:D
    20180112_183207.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.505
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Er det mulig med litt teknisk support fra bedre vetande her?
    Har siden jeg fikk XA 30.5 spillt uten sub tilkoblet i anlegget og det er omtrent ikke nødvendig lenger heller, men har lust og ha den og fylle på litt extra noen ganger/noen plater.
    Bruker nå min Chapter som pre og den har XLR out som jeg tidl koblet subben til (LFE) men nå bruker jeg disse utgangene til XA30 tanken var att splitte opp disse med XLR y-link og det har jeg nå prøvd og lyd blir det i både fronter og sub men lydbildet kollapser fullstendigt og spiller som i en boble mellom front HT:p fasen kan jeg snu internt i Chaptern og det er ikke løsningen, kanske går det helt enkelt ikke og splitte opp) noe skjer med signalet når man gjør det?
    En annen løsning skulle være og koble høynivå til sub, da er spørsmålet før jeg exprimenterer noe som helst og gjerne gjør noe dumt:p Kan jeg koble ett extra sett med Ht kabler fra effekttrinn til subben vil den isf følge volym styringen fra pre som front Ht? eller får den da full signal ikke variabel?
    Kom med noen bedre løsninger/tanker enn vad jeg klarer og tenke ut.
    På forhånd takk:)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.505
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Cornelis Vreeswijk hyllningen fra Svensk artist elit -88 har veldig mye bra, Pugh sin tolkning av Saskia er helt magisk!
    -87 på Roskilde fikk han en slags opprettelse etter mye år med motgang og problemer , men kun ett halv år senere var han borte. Den der eftermiddagen på Roskilde:)
    20180113_180128.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.505
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er "Den flygande Holländaren" ikke sant? Den har jeg i såfall i samlingen selvsagt.
    Det stemmer Griff. Merker att inspillings kvaliteten er litt variabel gjenom albumet, artistene har spillt inn på forskjellige steder i landet, den lyden Pugh har fått til på Gotland er hårreisende:)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.941
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Får vel komme med noe annet enn all dette langrenn maset da, men vi kutter ut fjaset med opp pakkings prosedyre:p

Vad er klokken?
    Vis vedlegget 473658

Næ har ikke tid til dette nå! det skall preppereres ski til imorrn:D
    Jøje meg, dette gikk meg hus forbi. Grattis med uber fet power! Det der er en amp, sammen med MF AMS35, jeg har tenkt på flere ganger som et alternativt til mine rørsleder.

Da er det vel jakten på en pre som er neste prosjekt?;)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.505
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Får vel komme med noe annet enn all dette langrenn maset da, men vi kutter ut fjaset med opp pakkings prosedyre:p

Vad er klokken?
    Vis vedlegget 473658

Næ har ikke tid til dette nå! det skall preppereres ski til imorrn:D
    Jøje meg, dette gikk meg hus forbi. Grattis med uber fet power! Det der er en amp, sammen med MF AMS35, jeg har tenkt på flere ganger som et alternativt til mine rørsleder.

Da er det vel jakten på en pre som er neste prosjekt?;)
    Takk for det Vinagunner:) En Pass L XP10 pre hade vært morro og fått testet, men Chapter'n som pre spiller veldig bra så vi får se...
    Du får gjerne ta en tur fremover

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.941
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takker, Cash, setter veldig pris på det :)

Tviler ikke på at det spiller godt, men om jeg kan være litt freidig, så tipper jeg du kommer til å ende opp som meg og bytter inn den integrerte mot en "spesialist" (i mitt tilfelle monoblokker, ditt en pre). Forutsatt at du beholder 30.5, seff.

Og psst! Det selges en xp10 i Danmark til ca 21 NOK. Aner ikke om hvorvidt det er et godt kjøp eller ei.

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hei igjen Mr Cash.
    Så igjennom gamle bilder. S/N25797 hadde jeg på min XA.
    Håper du storkoser deg med din Pass. :)
    Jeg vet iallefall at når jeg trenger pause fra rør kjøret, så er Nelson på min shortlist :)
    IMAG1496.jpg

Arild

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.505
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Snøen er ett problem i Oslo og omegn, reiste opp til en hytte på Sjusjøen idag her er det noe mer av varene:eek:
    Ikke beste kjøreforhold idag men gikk fint oppover bare og anpasse farten.
    Verre var det siste 500m med bratt bakke opp til hytta firhjultrekk hade vært sjekkt idag:p det var måket tidl på dagen men var snødd igen med en gang! kjørte fast i brøytekanten:mad: heldigvis hade jeg vært så våken og slengt med en snøspade:)
    Men like etterpå kom en unggutt og lurte på til vilken hytte jeg skulle til, han hentet traktorfresen og kjørte rent veien og hytteplassen:)
    20180123_130439.jpg

20180123_144354.jpg

20180123_160314.jpg

Gøtt og være inne på hytta etter dagens strapatser.
    20180123_182534.jpg

Det hjalp og pusse linsen Griff:D

Sist redigert:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.159
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Lekker hytte!
    Du lot selvsagt skiene ligge igjen hjemme!

Ps tørk av linsen på kameraet. Bildet ser ut som om det har husmorslør fra en såpeserie.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    12.022
    Familien min hadde hytte på Kvanndalen mellom Lillehammer og Nordseter i 25 år. Var mye over på Susjøen sida. Fantastisk vakkert og stedet du skal være når du dyrker langrenn! Kos deg!!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.505
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Familien min hadde hytte på Kvanndalen mellom Lillehammer og Nordseter i 25 år. Var mye over på Susjøen sida. Fantastisk vakkert og stedet du skal være når du dyrker langrenn! Kos deg!!
    Hytta ligger i Kvanndalsveien/Nybu Birkebeinerløypa rett utenfor døra;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.546
    Torget vurderinger
    23
    SKI? I svarte helvete - har du ikke snøscooter? Skulle ikke dette være ferie? :rolleyes:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.505
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Litt knotete og komme ut til løypa mye snø imellom! Sendte samboer som tråkkemaskin ett par turer att og frem:D
    20180125_112024.jpg

Norsk veidirektorat har noe og lære her! traséer som motorvei standard i Birkebeinløypa:eek:
    20180125_112327.jpg

20180125_120455.jpg

Inn til Midtfjell på dagens første økt, hard vind på snaufjellet særlig når man skall tilbake i motvinden:p
    20180125_120449.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn