Aktuell Rapport hos Cash 63

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.521
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Neste år skall jeg få med min slekting fra Orsa han ligger i hardtrening, det er muligheter her Sluket!
    Han er bedre på streng instrument en ski skall sies:eek:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer med gjennomført. Tydelig at det tok hardt på. Du gikk på mandag, og orket ikke poste før i dag;)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.521
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Var en tur inom platemessa på kulturhuset idag en liten nedtur ikke en enda plata blev kjøpt, dels fant jeg ikke noe av større intrs og det jeg fant var drøyt priset
    skjønner ikke att de gidder släpa plater frem og tilbake isteden for og selge:p
    Fant en U.Heep Sweet freedom 150kr tok den ur og sjekket den såg så jævlig ut! selger kunne gå ner til 100kr:(
    Gikk isteden til Dippern og kjøpte noe nytt
    Midnight Choir olsen's lot var ute nå:) Måtte ta med Steven Wilsons 40 year remix av Aqualung ta og sjekke denne mot Classic record.
    DSC_2506.jpg

Dagens høydepunkt var en tur inom Soundgarden skulle bare inom og få spurt om noe for en kamrat som skall ha en amp til Monitor Audio HT.
    Bli med her og se sa den meget hyggelige selgern, inn i ett demo rum og der stod de nye flaggskippene til MA PL 500ll sjelden har jeg fått en sånn vill ha følelse bare av og se ett par HT:eek:
    Meget pent byggt og ruver 1.9m ner i soffan og lyttet på noen spor vanedannende til de grader! kun oppsatt i går og koblet opp med Hegel P30 mm så låter dette i mine ører meget godt, noen som liker tight hardtslående bass???
    Prisen er 200k blankt vilket jeg ikke syns var priset hardt, har man plass før disse så bør de være med på alle lister!!!
    20160305_121307.jpg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.800
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Var det inte mini-konsert/signering idag med Midnight Choir på BD? Tyckte jag såg ett mail om det..

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Var en tur inom platemessa på kulturhuset idag en liten nedtur ikke en enda plata blev kjøpt, dels fant jeg ikke noe av større intrs og det jeg fant var drøyt priset
    Enda godt, all den tid jeg ikke gadd å ta turen dit i dag:)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.659
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt at kvaliteten var bra. Olsen's Lot er et kanonalbum, som jeg i motsetning til mange andre, liker bedre enn Amsterdam Stranded. Får satse på at gutta etter hvert tar et stopp i Amsterdam :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.521
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Det skulle ta 40år før det blev orden på lyden på ett klassiskt album, syns Steven Wilsons remix gjørt det rettferdigt nå
    org og classic records låter tynt og pistrete så som det blev produsert den gangen.
    20160305_200650.jpg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Må vel vurdere å kjøpe den pressingen. Utgaven jeg har i dag er en tysk re-press (Chrysalis 202 659) fra 84. Tynn og pistrete den også. Det er nok ikke en tone under 300hz på den plata:(.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.521
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    ^ Må vel vurdere å kjøpe den pressingen. Utgaven jeg har i dag er en tysk re-press (Chrysalis 202 659) fra 84. Tynn og pistrete den også. Det er nok ikke en tone under 300hz på den plata:(.
    Bra kvalitet god mix og bra pris på plattan 190kr.Og energien i de lavere områdene kommer du ikke og bli skuffet over:)
    Som voff skrev ett sted Steven Wilson burde hatt noen Nobelpris:D

• Liker
    Reaksjoner: ptb

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.800
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Jag har ett sönderspelat exemplar från Sonet/Chrysalis (SLP-3007) från 1971. Tynt och pistrete så det håller!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.521
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Som extra matrial følger ett fint hefte med historikk og kommentarer rundt den litt specielle org inspillningen i ett håpløst rum i studion på Basing Street, samt litt om S.W arbeide.

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Da var Aqualung i boks. Eller rettere sagt i hylla;). Dette var andre "boller" - helt klart. Har kun fått spillt et par spor føreløpig, men du verden. Deilig å endelig høre denne med litt bra lyd.

DSC01353 (1).jpg

Det ble med et par CD´r i samme slengen. Utgivelser jeg har på vinyl, men ikke fått rotet meg til å kjøpe på CD før i dag.
    Det meste av det som utgis (av interesse) må man jo ha i alle format - Vinyl, CD, Downloads og/eller ripping:)

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.285
    Torget vurderinger
    10
    Hvordan er kvaliteten på selve vinylen på denne Aqualung? Ikke vindskjev(bulet) og feilsentrert?

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Jeg kan selvfølgelig kun mene noe på veiene av mitt eksemplar - og det er slik en hver ny vinylplate burde være. Vinylen er plettfri på alle måter - og støyfri. Coveret er av tykk kartong og bra kvalitet. Ordentlig innercover og en fin, forseggjort booklet. Anbefales herfra:)

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.285
    Torget vurderinger
    10
    Takk for svar. Skal bestille, jeg også. Kanskje tar jeg noen flere Jethro Tull av samme sorten.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.521
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    ^ Jeg kan selvfølgelig kun mene noe på veiene av mitt eksemplar - og det er slik en hver ny vinylplate burde være. Vinylen er plettfri på alle måter - og støyfri. Coveret er av tykk kartong og bra kvalitet. Ordentlig innercover og en fin, forseggjort booklet. Anbefales herfra:)
    Va vad det jag sa:D Trøkk i bassen så det lugger:) Og en meget god presskvalitet!
    Syns generellt den låter mye friskere med bedre oppløsning/luftighet I.Anderson var ju selv strålende fornøyd med resutatet

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.633
    Sted
    Hus
    Er dette den masteren av Steven Wilson som den som kom i boks for noen få år siden? Kostet vel 799 spenn den gangen jeg kjøpte den hos BD. Har også Chysalis førstepressen av denne :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.521
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1

Elmer Midd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Antall liker
    2.394
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    En tur i en av byen's beste platekasser idag:) med hjem blev disse to, når jeg fikk syn på Setting Sons slog pumpa litt extra:eek: Han importøren har særdeles god smak;)
    Tipper importøren har blingsa, tror ikke han har så god smak:rolleyes:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    En tur i en av byen's beste platekasser idag:) med hjem blev disse to, når jeg fikk syn på Setting Sons slog pumpa litt extra:eek: Han importøren har særdeles god smak;)
    Kan tro han ble glad, når han endelig ble kvitt de der;)

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.480
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Du er inne på noe i riktig retning Midd. Godt at vi har noen i klubben som vi kan overta andres søppel :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.547
    Torget vurderinger
    23
    Hvorfor så slem mot den snille svenske maskoten vår? Det ender opp med at jeg får hele smørgåstårtan for meg selv :D

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.521
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes undtak! Men ellers var/er Norge kjennt for dårlig musikk historikk/ levering! Det har blitt bedre i modern tid taķk og lov:eek:

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.480
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor så slem mot den snille svenske maskoten vår? Det ender opp med at jeg får hele smørgåstårtan for meg selv :D
    Smørgåstærta hadde jeg helt glemt. Det forandrer saken og jeg skal slutte å tukte de jeg elsker. -Her er vel du utlært Sløkky? :p

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.521
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Du er inne på noe i riktig retning Midd. Godt at vi har noen i klubben som vi kan overta andres søppel :D
    Når neste bestillning gøres sleng med Clash London calling, Jam sound affects, XTC black sea, og det meste med Stranglers!
    Betaler gjerne overpriser for disse albumene :D

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.800
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Når neste bestillning gøres sleng med Clash London calling, Jam sound affects, XTC black sea, og det meste med Stranglers!
    Betaler gjerne overpriser for disse albumene :D
    Helt omöjligt att komma missförnöjd ut av det platetemplet! Månadens höjdpunkt att dra inom för litt rekreation i form av kaffe, musik och prat och få med sig en pakke hem. Blir glad i själen av sånt. :D

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    12.041
    ELP har gitt ut en del fine ting. Tarcus er kanskje min favoritt. . . Var jo så heldig å få tak i et fint eksemplar av denne hos Grumpy´s siste plateslepp.:cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn