Akustikk i "furtebua"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    2.926
    Torget vurderinger
    1
    Får se om jeg finner micen, hos deg ville jeg uansett tippe at lavfrekvent fra havet ville dominere og at det ville det gi et enda brattere fall mot det lyse i forhold til mange av oss som bor i mer støyende omgivelser.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    16.992
    Sted
    Langesund
    Måle nærmere hva? Kan det tenkes at støyen fra elektronikken summeres bedre i lytteposisisjon? Suser vel fra mellombassene?
    RTA målt nærme diskanten får et helt annet forløp en RTA fra ss. Ikke sikker på at jeg gidde gruble på det - spiller heller litt musikk for å lade opp til dagen i morgen med tre lyttebesøk

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    20.879
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    RTA målt nærme diskanten får et helt annet forløp en RTA fra ss. Ikke sikker på at jeg gidde gruble på det - spiller heller litt musikk for å lade opp til dagen i morgen med tre lyttebesøk
    Rommet kan vel påvirke vreng og?

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.045
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Nei, er egentlig ikke så opptatt av kurvene dine i seg selv, men man samler jo litt referanser for økt forståelse.
    Mine egne målinger er kun interessante relativt til mine egne tidligere målinger og distortion er ikke noe jeg har kikket mye på. Men når jeg nå gjorde det, så jeg noe interessant som kanskje jeg vil undersøke nærmere utover høsten.(y)

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.045
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ja, om jeg føler det er relevant for allmuen eller et konkret tema. Når det kommer til målinger gjøres de ofte på dagtid med veistøy, familiestøy og projektor på, effekten av dette filtrerer jeg jo ut i tolkning, så skal jeg lage offentlige referanser gjøres det best grytidlig.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.622
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ja, om jeg føler det er relevant for allmuen eller et konkret tema. Når det kommer til målinger gjøres de ofte på dagtid med veistøy, familiestøy og projektor på, effekten av dette filtrerer jeg jo ut i tolkning, så skal jeg lage offentlige referanser gjøres det best grytidlig.
    Setter opp bom på hver side av toppen
    Måle politiet stiler med to staute karer til å passe på veien, med en streng mine😆

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.791
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    De stenger jo veien for farmen-opptak, så det er sikkert bare å sette igang 😀
    Det er litt verre for Roald, han må stenge hele Oslo:ROFLMAO:

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    2.926
    Torget vurderinger
    1
    Jeg slipper jo snart å gjøre noe som helst, Oslos politikere har jo snart stengt ned hele byen og når folk er tilbake fra ferien vil jo alt stå i stampe så blir nok bråk av en annen type….:rolleyes:

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.906
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg må blokkere t-banen som passerer ca 50 meter unna, men det burde vel være en grei utfordring.
    Gjøre det samme som med TGV i Paris tidligere i dag.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.890
    Torget vurderinger
    23
    En liten snartur innom osten i går aftes for å hente et lite verktøy som den alltid blide verktøymaker som aller snarest hadde fikset for meg. Knall! Ble også en ørliten lytteseanse - nærmest en "tasting Menu", for skravla gikk som seg hør og bør mellom to DIY veteraner, om teknikk og byggekvalitet/finish... men et lite innblikk i lyden ble det jo. Meget behagelig sådan. Fullstendig fritt for øretrettende egenskaper - dette er en rigg du kan storkose deg med i timesvis. Med de klassiske egenskapene en forbinder med det jeg kaller FUFFUK (c) Sluket... fullfrekvent fullkapasitetsrigg :) Ro i lydbildet, balanse, uendelig med kapasitet på lur osv. Mindre kan det ikke gjøres! Rett inn på lista over anlegg jeg kunne levd med hvis jeg ikke hadde all TAD / horn :cool:

Fit'n finish i særklasse også. Imponerende - særlig når en vet at dette nærmest er tæljet til med øks på gårdsplassen, og ikke bare bestilt som CNC maskinert "kit" Og selvsagt;

slukapprobert gull.jpg

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.622
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    En liten snartur innom osten i går aftes for å hente et lite verktøy som den alltid blide verktøymaker som aller snarest hadde fikset for meg. Knall! Ble også en ørliten lytteseanse - nærmest en "tasting Menu", for skravla gikk som seg hør og bør mellom to DIY veteraner, om teknikk og byggekvalitet/finish... men et lite innblikk i lyden ble det jo. Meget behagelig sådan. Fullstendig fritt for øretrettende egenskaper - dette er en rigg du kan storkose deg med i timesvis. Med de klassiske egenskapene en forbinder med det jeg kaller FUFFUK (c) Sluket... fullfrekvent fullkapasitetsrigg :) Ro i lydbildet, balanse, uendelig med kapasitet på lur osv. Mindre kan det ikke gjøres! Rett inn på lista over anlegg jeg kunne levd med hvis jeg ikke hadde all TAD / horn :cool:

Fit'n finish i særklasse også. Imponerende - særlig når en vet at dette nærmest er tæljet til med øks på gårdsplassen, og ikke bare bestilt som CNC maskinert "kit" Og selvsagt;

Vis vedlegget 1043874
    Med skarp bile (en øks) og god motorsag (sthil) går det meste ann å lage😁
    Takk for ett hyggelig besøk. Snakken går lett og avslappet. Trengte ikke ta i bruk balltre denne gangen heller. Men nå må du få fart på den blå unbrako nøkkelen.😅
    Ingen tid å miste.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.890
    Torget vurderinger
    23
    Allerede testet ut "live" - men nå finner jeg faen ikke igjen de riktige skruene :mad::mad: Vel, Hansen & Krogh er ikke langt unna...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.890
    Torget vurderinger
    23
    Gjør ikke noe - har oppgradert og bestilt titan grade 5 istedenfor! 🥰

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.890
    Torget vurderinger
    23
    Best å ta høyde for sånt ja! 😆 Korrosivt miljø serru... litt avhengig av maten selvsagt!

Daion

Medlem
    Ble medlem
    12.02.2019
    Antall liker
    22
    Var på besøk i «furtebua» i går. Kaffen og hvetebaksten var det ingenting å klage på. Det var det jaggu ikke på lyden heller. Makan til lytefri lyd er det sjelden å oppleve. Stooor lyd uten feil🔉🔉🔊🔊🔊
    Takk for at vi fikk komme besøk😊
    IMG_2351.jpeg

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    16.992
    Sted
    Langesund
    Ja, det er vel på tide å ta en tur hit snart. Har jo snart byttet ut det som kan byttes ut siden jeg var der sist.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.622
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det er vel på tide å ta en tur hit snart. Har jo snart byttet ut det som kan byttes ut siden jeg var der sist.
    Nei bare linjene vell?
    Men velkommen skal du være, hjemme alene hele uka og helgen.
    Så en fin anledning bør by seg.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.622
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Var på besøk i «furtebua» i går. Kaffen og hvetebaksten var det ingenting å klage på. Det var det jaggu ikke på lyden heller. Makan til lytefri lyd er det sjelden å oppleve. Stooor lyd uten feil🔉🔉🔊🔊🔊
    Takk for at vi fikk komme besøk😊 Vis vedlegget 1065531
    Alltid hyggelig med besøk, skravla gikk på oss alle.
    Vell å merke mellom inntrykkene.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.906
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Kan vel ta en tur jeg og da ila neste uke?
    Skal jeg ta med noen andre, eller kun meg selv?

Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    16.992
    Sted
    Langesund
    20 mil i et forferdelig møkkavær tar jeg på strak arm når en blir levert lyd i denne klassen. Lydpanorama i den absolutte toppklasse og dynamisk headroom i bøtter og spann. Bassen satt som et skudd bare vi fjernet det tullet til thohaug;)......... men som du påpeker er dette litt uferdig over 500 Hz, noe jeg ikke klarte å spotte spesielt bra synes jeg. En del rusk og rask der som gjør at ting ikke låter helt opptimalt - spesielt det tomrommet mellom 2 og 4,5k
    Dette kommer til å bli helt fantastisk når det tonale er på plass

Ord blir fattige når en skal prøve å forklare dette anlegges potensiale i forhold til pris - meget godt jobba

Gleder meg allerede til neste lytterunde

Mvh-
    Tor
    Dette var vel siste gangen jeg var der.
    Se, jeg er jo bare hyggelig :LOL:

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    4.809
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Tips til hr. Camembert: Når spolene er på plass kan du sette en on /off bryter over de, så kan du switche de bort når du skal ha fullt panorama til f.eks film:

Vedlegg

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.408
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Takk for at vi fikk komme besøk😊 Vis vedlegget 1065531
    Kjekt å høre at disse fungerer bra. Hvordan ser de ut bakfra - er det dipol?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn