Jeg skal ikke bry dere med særlig mer enn bilder, annet enn at jeg kommer ikke utenom det å
rette en stor takk til Stig-Erik for en fantastisk lørdag på alle mulig måter. Det er beundringsverdig
det du har fått til. Samtidig må det du holder på med være alle hifi-nerders drøm, skjønt ikke alle forunt og
trolig fryktelig energikrevende til tider. - Takk skal du ha Stig-Erik og det samme til din kone (jeg antar at hun var det).
- Hils så mye til henne og ta godt vare på'a
Del 1 - Intro og stueteori:
Vi kunne ikke annet enn oppsøke stedets hovedattraksjon når vi først var på sightseeing i
Løten Town en lørdags morgen. Med en overhengende og realistisk trussel om å gå hjem, stilte 4/5 av
de som tok turen, helt frivillig til
fotoshots oppetter den berømte Meieriveggen.
Urbanisten av en sjåfør strøyk glatt i leten etter Cowboy-Laila, men det var jo selveste The Stig som
var målet denne gangen:
(Fra venstre: aiir, ssm, Elmer Midd og John_Harald)
Før vi går over til den akustiske delen av lørdagen, var sannhetsbildet av Løten
at vi kom akkurat ett døgn for sent. Det eneste som var igjen til oss en lørdags morgen,
var spor av "gårsdagens morro":
Hva ser vi? Jo, en håndfull lydige, forventningsfulle og skolebenkflinke elever i den nye
smakfulle stuen til Stig-Erik. Det er en kunst i seg selv å innrede en stue så den
ser ut
som en stue og allikevel ivareta de tiltakene som skal til for å kunne gjengi topp lyd fra
ett alldeles visulet, vakkert anlegg som overhodet ikke dominerte ...annet enn lydmessig.
- Disse bildene vil jeg overhodet ikke at Krokodillen min skal se. Legg merke til Rockwool-
konstruksjonen i taket. Slik kan det gjøres!
Etter en god innledning og grunnleggende teoretisk påfyll av bølger og lengder i
stående og liggende retninger, var det tid for praktisk etterprøving. 20- og
50 Hertztoner ble avspilt mens vi vandret rundt og lagde stier i parketten.
Selvfølgelig hadde Stig-Erik rett i at tonene ikke var hørbare ved enkelte punkter i rommet.
Forøvrig ser vi Stigs vakkerhvite egenkonstruerte "Gjallarhorn" med tilhørende sub (2x12).
Sistnevnte står i bakkant. "Gjallissene" er tilstrekkelig både omtalt og avbildet i andre tråder i HFS:
Kommer:...del 2: "Utviklingsrom og prototype"