Al Deloner - bakmannen i Midnight Choir

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Innlegg
213
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Har lyst til å dele en link med dere her ute på forumet - Al Deloner - bakmannen og "hjernen" bak Midnight Choir. Han har etter bruddet med MC gitt ut to cd'er, begge meget spesielle på hver sin måte.

Gå inn på www.myspace.com/aldeloner og sjekk ut! Interessant og få tilbakemeldinger om hva dere synes!
 
B

bamsemann

Gjest
Jeg har den første, kjempebra syns jeg....

Den andre har jeg ikke fått hørt...

bamsemann.. :)
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Jeg kjøpte den første på vinyl, og jeg spilte den mye da den kom ut. Bra plate, innspilt hjemme, små skisser, men den mangler storheten til Midnight Choirs plater, og noen ganger jeg savner Paal Flaatas stemme. Det er kanskje grunnen til at jeg ikke har kjøpt oppfølgeren.
 
O

om.s

Gjest
Har begge skivene og må si jeg liker de hver på sin måte, er man hardcore Midnight Choir fan, bör disse inn i samlingen...

mvh
 

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Innlegg
213
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Har begge skivene og må si jeg liker de hver på sin måte, er man hardcore Midnight Choir fan, bör disse inn i samlingen...

mvh
Da er mr Deloner ute med sin 3. skive - som har det ikke så veldig originale navnet Volume 3.

En prøvelytt anbefales - Litt nedtona i forhold til forrige plata, men liker du stemninga på Deloners første plate, kommer du garantert til å like denne!
 
O

om.s

Gjest
Da er mr Deloner ute med sin 3. skive - som har det ikke så veldig originale navnet Volume 3.

En prøvelytt anbefales -  Litt nedtona i forhold til forrige plata, men liker du stemninga på Deloners første plate, kommer du garantert til å like denne!
Denne bestilles ikveld, takk for tipset :D ...

mvh
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Da kjøper vi treern... jeg likte nr 1. kjempegodt..

Destiny.. :)
 
O

om.s

Gjest
Al DeLoner "Vol 3" , høres etter en kort lytting, ut som den bedre enn de to foregående skivene hans, dette liker jeg....

Her kan man kjenne igjen mye fra dypt savnede Midnight Choir...

mvh
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
Så han varme opp for Chris & Carla i skien for noen måneder siden. Han gikk inn og ut på scenen under hele konserten. Ikke imponert over fyren i det hele tatt.
For meg ødla han konserten for dem jeg kom for å se.

8)
 
O

om.s

Gjest
Så han varme opp for Chris & Carla i skien for noen måneder siden. Han gikk inn og ut på scenen under hele konserten. Ikke imponert over fyren i det hele tatt.
For meg ødla han konserten for dem jeg kom for å se.

8)
Det var jo ikke noen sympatisk oppförsel, godt man kan nyte musikken hans på cd i fred og ro ;) ....

mvh
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
Det var jo ikke noen sympatisk oppförsel, godt man kan nyte musikken hans på cd i fred og ro  ;) ....

mvh

Kos deg om.s :) Jeg har ingen planer om å anskaffe meg noe som helst av fyren........

8)
 
O

om.s

Gjest
Kos deg om.s  :) Jeg har ingen planer om å anskaffe meg noe som helst av fyren........

8)
Det skal jeg, men det hele er jo en dårlig erstattning for Midnight Choir ;) :) ....

mvh
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
Det skal jeg, men det hele er jo en dårlig erstattning for Midnight Choir  ;) :) ....

mvh
Det er jeg helt enig i..... ;D

8)
 
O

om.s

Gjest
Bare som en liten xtra kommentar etter at jeg har lyttet litt mer til skiva hans, synd at ikke Flaata har røsten her, det hadde med denne musikken blitt ett godt MC album, imho...

mvh
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Har dere fått med dere hva MC produsenten Chris Eckman har gjort med Draumir sin siste skive "the island" ?
Etter et par runder i spilleren.....jepp...detta kan jeg like, slett ikke dårlig.
 
O

om.s

Gjest
Har dere fått med dere hva MC produsenten Chris Eckman har gjort med Draumir sin siste skive "the island" ?
Etter et par runder i spilleren.....jepp...detta kan jeg like, slett ikke dårlig.
Draumir, nytt for meg har du noen link el noe?...

mvh
 

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Innlegg
213
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Har dere fått med dere hva MC produsenten Chris Eckman har gjort med Draumir sin siste skive "the island" ?
Etter et par runder i spilleren.....jepp...detta kan jeg like, slett ikke dårlig.
The Island er knallbra! Men sjekk ut første skiva til Draumir også da!

Når det gjelder Deloner-plata tok det endel gjennomspillinger for meg, før den satt skikkelig. Synes nå at den nærmer seg kvaliteten på den første, men ikke helt på høyde. Jeg mener den første er helt spesiel...
 

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Innlegg
213
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Så han varme opp for Chris & Carla i skien for noen måneder siden. Han gikk inn og ut på scenen under hele konserten. Ikke imponert over fyren i det hele tatt.
For meg ødla han konserten for dem jeg kom for å se.

8)
Chris & Carla ja - fantastisk skive - den ny Fly High Brave Dreamers!!!
 

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Innlegg
213
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Blåser litt liv i denne tråden igjen, anledning den nye Al Deloner skiva som kommer på onsdag! Denne gangen står Chris Eckman bak spakene og Carla Torgersson er med på en duett!!!!
 
O

om.s

Gjest
ksveen skrev:
Blåser litt liv i denne tråden igjen, anledning den nye Al Deloner skiva som kommer på onsdag! Denne gangen står Chris Eckman bak spakene og Carla Torgersson er med på en duett!!!!
Takker for tipset!! den er bestillt, dette er vel det nærmeste man kommer salige MC for tiden, så dette tar vi uhørt :D

mvh
 

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Innlegg
213
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
om.s skrev:
ksveen skrev:
Blåser litt liv i denne tråden igjen, anledning den nye Al Deloner skiva som kommer på onsdag! Denne gangen står Chris Eckman bak spakene og Carla Torgersson er med på en duett!!!!
Takker for tipset!! den er bestillt, dette er vel det nærmeste man kommer salige MC for tiden, så dette tar vi uhørt :D

mvh
Tar ingen sjanser ved å bestille denne uhørt, det er jeg sikkert på!! Ser også at det er 4 midnight choir låter på denne cd'n!!!
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

Al Deloner's nye fikk en to'er av de surmaga i dagbladet.

ang. Draumir har jeg begge.anbefales ! kan kanskje bli litt for likt Walkabouts.men det er jo ikke et minus.førsteplaten "Dramir" er nok den beste av de."The Island" ble sluppet på vårparten.de bommet litt der for det er en perfekt høstplate.

mvh. s
 

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Innlegg
213
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
mikefish skrev:
hei !

Al Deloner's nye fikk en to'er av de surmaga i dagbladet.

mvh. s
Huff ja. Tror ikke Dagbladet engang hadde fått med seg Al's versjoner av 4 gamle MC låter.... I forhold til hva jeg forventer av en anmeldelse, er en slik ting ikke noe en glatt kan hoppe over å skrive om.... Nåvel - Det Dagbladet skriver, får de sjøl stå for - de har egentlig aldri forstått, eller hvertfall likt, Al DeLoner - de om det....
 
O

om.s

Gjest
mikefish skrev:
hei !

Al Deloner's nye fikk en to'er av de surmaga i dagbladet.

mvh. s
Uff da! ikke fortjent!! synes dette var en riktig god skive, savner riktig nok PF´s röst i denne settingen, men musikalsk og arr messig likte jeg dette, og ville lagt terningen närmere andre siden av skalaen...

mvh
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1


Fikk plata i posten for noen dager siden, og har spillt den 4 ganger, en kjempegod plate..

Et must for Midnight Choir fans....

Destiny.. :)
 
O

om.s

Gjest
Destiny skrev:


Fikk plata i posten for noen dager siden, og har spillt den 4 ganger, en kjempegod plate..

Et must for Midnight Choir fans....

Destiny.. :)
Hyggelig Destiny, og helt enig ;) ;D.

mvh
 
Topp Bunn