Payin the dues
Ja, nei... som espege jo er inne på, klisjéer finnes det jo noen av her. Men so what? Klisjéer kan være fint det.
Sjøl om det vel ikkje er en eneste ting på skiva som ikkje er gjort før, så gjør hellacopters det hele med bøtter av sjarm.
Syns Nicke er en suveren fyr - habil låtskriver, habil vokalist, habil gitarist og en enorm entertainer. Ikke mange mnd siden eg såg ham sist, sammen med Imperial State Electric. En noe fomlende første halvdel, men siste drøye halvtimen av den konserten er noe av det mest minneverdige eg har opplevd i kjellern på garage, og det er faktisk en og annen konsert etter hvert.
Kjøpte payin the dues samtidig som suppershitty to the max, en platemesse på Maxime for ganske mange år siden nå - slutten av 90 tallet? Kicket ganske mye på begge to, mest denne faktisk, og har hatt skikeklig sansen for bandet helt siden den gang - som fanebærere av "skandirocken" syns eg de er i særklasse. Det er svært overbevisende håndverk de utfører, sjøl om de slår flittig opp i boka for å finne velbrukte oppskrifter. Holder mest sannsynlig High visibility for å være den mest helstøpte skiva, men er også jæla glad i Grande Rock. Og alle de andre også.
Hellacopters finner på ingen måte om hjulet, men faèn så de vet å få det allerede eksisterende hjulet til å rulle.
Bunnsolid 8'er herfra.