Albumstafetten 29 er over. Takk for storveies underholdning. Jeg tillater meg å poste noen førsteinntrykk av platene.
Jo Jo Gunnes. Trivelig bluesrock fra 70-tallet. Slikt Big Bang henter inspirasjon ifra.
Neil Young, Mirror Ball. Likner på Neil Young slik som jeg kjenner ham. Føler ikke noen sterk dragning mot å spille dette.
Dead Can Dance, Within the Realm... Er dette så ille? Fint og melankolsk. Jeg er ikke allergisk mot syntesizer og milde blåsere.
Uncle Tupelo, Anodyne. Et album jeg har hatt dårlig samvittighet for ikke å ha hørt. Av anmeldelsene ser det ut som kvalene var grunnløse
Ayreon, The Theory of Everything. Alt ved denne plata byr meg imot; bandnavnet, platetittelen, coveret, tittelen på sangene, og de tretti sekundene av
Phase 1 jeg orka høre på.
Woods, With Light and With Love. Liker ikke vokalen. Og så høres det litt sånn singersongwriter-utdatert ut. En plate man setter på hvis det er damer på nachspielet.
Opeth, Pale Communion. Denne gjengen kommer ikke til poenget.
Electric Wizard, Dopethrone. Fint cover og musikken høres interessant ut. Skal gi det noen flere lytt. Men ok, er hele plata så seig?
The Chameleons, Script of the Bridge. Liker det, men hadde antagelig truffet meg bedre for ti-femten år siden.
Sort Sol, Everything That Rises... Et album som starter med en rufsete cover av
Ode To Billie Joe orker jeg ikke høre på.
The Tear Garden, Bouquet of Black Orchids. Nei.
Dead Boys, Young, Loud And Snotty. Tøft. Skal høre mer på dette.
Together PANGEA, Badillac. Her må gies fire minuspoeng for komprimering. Ubehagelig.