8
8x12_TOM
Gjest
Håper det er greit at det stilles noen spørsmål her. Hvor langt ned i frekvens spiller de trehorna? og hvordan løses problemet med tanke på de forskjellige hornlengder sånn i forhold til impulsrespons?
sikkert gromt??Ser gromt ut, og lyder sikkert all right også!
Må jo ha litt oppbyggelige saker å kose seg med i helgen! Kan'ke krangle om kabler HELE tiden vet du!. Ikke at du og jeg er så plaget med det akkurat.
De VIRKELIG monetært rike har ikke vett nok til å kjøpe noe slikt. Der går det mer i B & O dyppet i gullbad og påsatt behørig pris.men hva skal de "VIRKELIG RIKE" kjøpe?
eller bare sender de driverne til Baccarat og Louis Vitton for et tillegg av litt personlig touch?
det kan vel gå en halv Nil-krokodille rundt de bass driverne?
mvh
Leif
Sikkert som banken!sikkert gromt??Ser gromt ut, og lyder sikkert all right også!
Takker Sluket for post #87 - #91. Akkurat den infoen jeg var ute etter. Nå er det bare å drømme i vei!Noen som vet hvor det finnes mer info om ALE drivere og horn? Husker jeg hadde bokmerket en side på en gammel pc med oversikt over frekvensomfang for hver driver etc, men den er borte nå.
Disse elementene har gått sin gang i USA, og de er ikke spesielt rimelige sett i lys av at NYE ligger på rundt 20.000,- + mva. Selv om de ikke er å få akkurat nå så vil de komme på banen igjen så snart ALE har valgt et nytt støperi til chassis. Det gamle støperiet de benyttet har flyttet produksjonen til Kina.... På toppen av dette har de tross alt begrenset produksjonskapasitet; alt er håndlaget, og de har for øyeblikket stor suksess med kompresjonsdriverne for bass og prioriterer naturlig nok dette.Så disse på ebay. Koster jo litt, men hvis det er slik at de er vanskelige å få kjøpt nye fra ALE så er det jo en mulighet
Ale Acoustic WA 4000 16" Woofer YL Goto Western Tad Electric Altec 515 Supravox | eBay
Bekreftes herved av panelofil!!!De fleste panelofile jeg kjenner har ingen ting i mot et skikkelig hornsystem bare de får høre det; tvert imot - de synes det er befriende å kjenne igjen alle kvalitetene ved panelene pluss noen til; bl.a. realistiske lydtrykk etc.Må innrømme at dette er imponerende greier, selv for en "panelofil".
Tillater meg selv å legge inn et bilde av Skaperen (håper det går greit).
Endo-san:
(bildet er sakset fra Flickr)
MVH
KOL69
edit:typo