Aliaser på HFS

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
119
Torget vurderinger
2
Avslørte forleden en med 3 aliaser her på sentralen!!!
Hadde jo i den anledning vært artig å visst hvor mange som spiller falskt her :p
Med 3 aliaser kan du jo kuppe en tråd rimelig hardt eller ???

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.964
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det er sant. Hva skal man med flere aliaser foresten?

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
I reklameøyemed er det jo genialt. Som debatteknikk er jeg litt mer usikker.

G

Gjestemedlem

Gjest
Det hender jo at folk slutter for en tid og kommer tilbake under nytt navn. Men der er jo litt poengløst å diskutere med seg selv på HFS da... Blir som å sende julekort til seg selv.

Noen som har lest 'Enders Game' forresten?

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Det er jo genialt for kverrulanter med færre og færre venner da. Man blir liksom aldri helt ensom (alene) ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Det er jo genialt for kverrulanter med færre og færre venner da. Man blir liksom aldri helt ensom (alene) ;D
You're never alone with a rubber duck!

O

om.s

Gjest
Det er sant. Hva skal man med flere aliaser foresten?
Godt spm! mer redelig å flagge hvem man er,selv om man er inne i andre, tredje el hvilken runde det nå måtte väre...

mvh

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
874
Jeg kalte meg "Karl" før. Nå kaller jeg meg "Gjest", men det er ikke mitt egentlige navn. :-[

O

om.s

Gjest
Jeg er også inne på andre runden, jeg kalte meg om.s forrige gang også.....

mvh

R

Rojoh

Gjest
Tror det er at en person opererer med tre forskjellige nick samtidig, som er denne sakens kjerne. Men "flinkgutt", "flinkjente" og "Rocco" er såpass gjenkjennelig, at jeg ser nå helst humoren i det. ;D Å diskutere med seg selv kan jo være artig det også.

Mvh. Johan

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
117
Tror det er at en person opererer med tre forskjellige nick samtidig, som er denne sakens kjerne. Men "flinkgutt", "flinkjente" og "Rocco" er såpass gjenkjennelig, at jeg ser nå helst humoren i det. ;D Å diskutere med seg selv kan jo være artig det også.

Mvh. Johan
Jeg har også undret meg over disse "flinke" aliasene, men har vel tenkt at Rocco og Flinkgutt er kompiser. Hvem er det forresten som er avslørt? Greit å vite før man blir helt paranoid når "alle" er mot deg, kan jo hende det bare er en ;)

Lf

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
117
Tenkte jeg skulle skrive mindre med det nye nicket, men det ble med tanken. :-/
Det er tanken som teller, og du har jo ikke mer enn rundt 6 "besøk" pr dag ;D

Lf

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
396
Det dummeste er de med 0 - 10 innlegg som presser seg inn i en tråd og deler ut pepper så det holder.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.037
Sted
Østfold
Hmm, smart dette her. Er nok bare et spørsmål om tid før Krokan-is, Krone-is, Japp-is, Lion-is og Pen-is dukker opp ;D

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Hadde jo i den anledning vært artig å visst hvor mange som spiller falskt her :p
Kankje du kunne informert om hvem dette er?

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.356
Torget vurderinger
0
Kan du ikke bare oppdatere forumets nåkk-list?

Så slipper man 3-1 framprovoserte "diskusjoner"?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg kalte meg "Karl" før. Nå kaller jeg meg "Gjest", men det er ikke mitt egentlige navn. :-[

Egentlig heter du Bjarne?? ;D

Men hvorfor ikke bare bruke samme navn når du starter på igjen, det er stort sette ganske enkelt å kjenne igjen nykommere som har vært her før uansett... ;)
Kan forstå at noen av de som opererer under fullt navn kan ha behov for en ekstra personlighet til å diskutere litt betente emner med til tider, men om man opererer i samme diskusjon under flere navn begynner det jo å bli litt dumt ja..

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Jeg har hatt 2 aliaser her tidligere med en cyborg som avatar, men jeg har aldri vært noen Tordenskiolds soldat. Iherdige konspirasjonsteoretikere, slike som dukker opp på off-topic her på HFS og andre fora med jevne mellomrom, har den underlige egenskap at de ofte ikler seg flere aliaser for å få det til å virke som om de har flere støttespiller enn det som er reelt. En infantil debatteknikk.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Roser er røde
Fioler er blå
Jeg ser schizofren
og jeg er likeså

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
177
Torget vurderinger
12
Mens vi er inne på noe rart, så lurer jeg på noe helt off the case til deg BT.

Hvorfor skriver du at AA Capitolen er en cd spiller og ikke at Rogue er en forsterker og Audio Physic er en HT?
Capitolen burde da være kjent for de aller fleste og det er en av mine favoritter helt der oppe:)

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Lure på om disse som har flere aliaser har opp til flere pop-annlegg også

;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.136
Torget vurderinger
0
Lure på om disse som har flere aliaser har opp til flere pop-annlegg også

;)
Et alias pr anlegg ! Jeg har:
1. Røranlegget,
2. "Domus"anlegget
3. Vintage anlegget
og så spørs det om bilanlegg skal telle med ? Personlig synes jeg ikke det på grunn av lytterommets beskaffenhet.

Da trenger jeg to nye "nicks", - gidder noen komme med gode forslag til nye nick ? ;D :-/

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.136
Torget vurderinger
0
Seriøst burde Høvdingen "Ugh!" sørge for at ingen fikk ha mer enn ett aktivt nick til enhver tid.

Usaklig krangling med seg selv er forsåvidt bare en uvesentlighet. Men har noen 3-4 aktive aliaser kan man jo gi seg selv gode referanser på brukbørsen og på den måten legge grunnlaget for vellykkede svindelopplegg!

Skurk 1 legger ut kremutstyr tilsags for 50K, normal markedspris 65K, Skurk 2 og Skurk 3 oppgis som referanser fra tidligere handler. Skurk 2 svarer i PM at joda Skurk 1 er en gentleman, har kjøpt mye topp bruktutstyr fra ham, betalt forskudd og aldri noen problemer! Skurk 3 svarer at han har kjøpt mye godsaker hos Skurk 1, alltid betalt forskudd, aldri problemer. Var skuffet over en forsterker som han sendte i retur og fikk pengene i retur umiddelbart.

Hvem ville da ikke ta sjansen på å sende 50K i forskudd? Litt kjiipt når penga var sendt og ikke noe utstyr kom i posten ! Når saken anmeldes blir det avslørt at Skurk 1, Skurk 2 og Skurk 3 alle er en og samme SKURKEN !

Må sies at jeg aldri har møtt annet en veldig OK folk når jeg har handlet med folk på HFS, men....... ?

Mulig jeg er litt paranoid, men som det sies: " Det faktum at du er paranoid er ingen garanti for at de ikke er ute etter deg !!"

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.136
Torget vurderinger
0
Blir ein ikkje schizofren av å ha mange aliasar?

Elles bør de iallfall ha eitt alias som brukar nynorsk målføre. Elles tykkjer eg det er dumt.....

Som i NRK, 25% av alle nick må bruke nynorsk !! ;D ;D ;D ;D ;D ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Stor bekymring for avanserte svindelopplegg ser jeg.

Men kan noen referere meg til noen eksisterende diskusjoner her på HFS der man mener at en person har brukt flere aliaser eller ennå verre et salgstriks?

Eller er det bare oppspinn det hele og 'rusjever i eit vattenglas'.

B

Back_Door

Gjest
For de som kan ha glede eller nytte av å manipulere diskusjoner.. ::)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.136
Torget vurderinger
0
Stor bekymring for avanserte svindelopplegg ser jeg.

It is just my devious mind !

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.136
Torget vurderinger
0
Men kan noen referere meg til noen eksisterende diskusjoner her på HFS der man mener at en person har brukt flere aliaser eller ennå verre et salgstriks?

Som tidligere sagt har jeg personlig bare truffet ærlige,hyggelige og greie folk gjennom HFS. :D

At de fleste av oss er litt sære, kranglevorne, sosiopater er vel mest å se på som et sjarmerende personlighetstrekk ! ;D ;D ;D ;D ;D ;D

( De av dere som vet bedre enn meg, ikke kom med definisjonen på sosiopat. Det var bare et nytt ord jeg fant forleden og det sto så passelig lagelig til for bruk ! ;D ;D ;D ;D ;D ;D )

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Synes du skal offentliggjøre dette.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Det er relativt enkelt å implementere motstandsdyktighet i systemet mot slike skissofrene, om man ønsker.

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.268
Sted
'
Det er relativt enkelt å implementere motstandsdyktighet i systemet mot slike skissofrene, om man ønsker.
Tenker du IP-messig? I så fall bør man tenke på at mange mindre bedrifter og lignende ofte kun har et begrenset antall offisielle IP-adresser (av og til bare en) med intern NAT-ing over til eget subnet. Samme problem oppstår også ved dynamiske IP-adresser tildelt av DHCP.

Jan E Veiset

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.037
Sted
Østfold
Finnes det bedrifter med mer enn en som sitter på hifisentralen i arbeidstiden da?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Finnes vel eksempler på at flere medlemmer bruker samme maskin...
Man må jo oppgi navn for å bli medlem, så da er det vel bedre å stoppe det der om det er så viktig.
Mange har jo tilgang til flere maskiner og, så om man absolutt vil, klarer man å få seg flere aliaser, og om man er notorisk forbryter så har man vel også venner av samme slag som kan bli medlem, så kan jo de samarbeide..

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Finnes det bedrifter med mer enn en som sitter på hifisentralen i arbeidstiden da?
Ja, tydeligvis. Jeg ble for en stund siden "bannet" fordi en annen bruker ved HFS (som egentlig fortjente banningen?) brukte samme IP som meg fra arbeidsplassen. Det er snakk om en stor arbeidsplass ;)

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Blir ein ikkje schizofren av å ha mange aliasar?

Elles bør de iallfall ha eitt alias som brukar nynorsk målføre. Elles tykkjer eg det er dumt.....
Toppen av scizofreni må være når man spør på forumet om hvor en selv har blitt av!! ;D

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
117
atonal skrev:
Ja, tydeligvis. Jeg ble for en stund siden "bannet" fordi en annen bruker ved HFS (som egentlig fortjente banningen?) brukte samme IP som meg fra arbeidsplassen. Det er snakk om en stor arbeidsplass ;)
Hæææ... Betyr det at hvis min samboer skulle bli ufin i forbindelse med den ene ustabile dagen i måneden, så kan jeg bli bannet pga av at vi har samme IP adresse?
Mener å huske at UNO var så sterkt uønsket på HFS at han ikke engang fikk lese andres innlegg.

Lf

Topp Bunn