All bass under 60 Hz borte i lytteområdet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tkarleng

    Medlem
    Ble medlem
    07.07.2006
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Hei

    Jeg har nettopp flyttet fra en liten kronglete stue som ga kjempelyd av en eller annen merkelig grunn.

    I mitt nye hus forventet jeg nye høyder, med det perfekt rom (trodde jeg) på 6x5 meter.

    Det viser seg derimot at bassen er helt utrolig rotete i dette rommet, og resultatet er at det ikke eksisterer bass under 60 hz i lytteområdet. Heller ikke i nærheten av lytteområdet, så ingen hjelp i å flytte litt på sofaen.

    Høyttalerene er B&W 802, og vet de er istand til å spille fantastisk bass fra mitt forrige hus.

    Hva kan jeg gjøre? Har prøvd å flytte masse på høyttalerene, men er ikke i nærhet av tilfredstilende bassresultat. Er villig til å dytte inn det som er nødvendig av ting i stua for å få bukt med dette. Vil helst ikke begynne å vri på oppsettet 90 eller 180 grader. Det skaper problemer iforhold til dører/vinduer. Forsøkte å vri 90% på oppsettet, ble heller ikke bra nok. Virker som trappeoppgangen kanskje er med på å skape store problemer.

     
    K

    kbwh

    Gjest
    Trappeoppgangen vil nok ventilere ut dypbassen.

    Tør jeg spørre hvorfor du har slik en enorm lytteavstand forresten? Ser fra tegningen ut som bortimot 4m fra øre til baffel.
     

    tkarleng

    Medlem
    Ble medlem
    07.07.2006
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Hehe, bare å spørre  :D

    2 grunner:

    - Jeg skal ha et lerret foran der og bruke oppsettet til film også. Men kan nok flytte sofa en meter fremover om du mener det blir bedre!

    - Jeg er amatør på dette!!  :-[

    Redigert: Men jeg prøver å lære  :)
     

    Vedlegg

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Prøv nærfeltslytting da vel, dette er vel ikke akkurat noe svar på spørsmålet ditt men det kan jo løse problemet.
     

    Vedlegg

    J T

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Innlegg
    609
    Antall liker
    10
    Umiddelbart synes jeg ditt lytterom virker nærmest perfekt - jeg skulle tro at det bare er positivt å få luftet ut en del energi via trappeoppgangen - ;)

    Har du prøvd å variere høyttalernes avstand fra veggen bak - her tror jeg du kan ha mye å hente. Prøv deg fram med 5 - 10 cm intervaller, begynn nærme og trekk dem gradvis lenger fra.

    Kan hende du ender opp litt langt fra veggen da...

    JT
     

    tkarleng

    Medlem
    Ble medlem
    07.07.2006
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Kan det hjelpe på bassen å trekke de langt inn i rommet? Prøvde å trykke de helt inntil veggen for å se om det ga mye bass. Det gjorde det heller ikke...
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Tenkte på nærfeltslytting jeg og (802ene har t lite akustisk sentrum, faktisk), men det var dette med kinodriften da. 802-ene er svære greier. Filtputer vil gjøre dem lettere å skli fram og tilbake hvis det ikke er vegg til vegg-teppe i rommet.

    Sofaen lenger frem vil føre til mindre opplevd bass er jeg redd. Midt i rommet er det minst bass vil jeg anta?

    Ellers kan det jo hende at du hadde for mye dypbass i gamlerommet...
     

    J T

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Innlegg
    609
    Antall liker
    10
    Ja, det kan absolutt hjelpe, det kan hende du i større grad vil bli kvitt noen stående bølger som "kansellerer" ut noen frekvenser hos deg..

    Jeg ville heller trukket høyttalerne nærmere lytteposisjon enn omvendt - de aller fleste høyttalere trives bedre med luft rundt seg.

    Test ut mitt tips - og gi tilbakemelding, litt jobbing og svetting må påberegnes, de veier jo litt disse 802.

    JT
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Begynn med høyttalerfrontene 1m inn i rommet. 2m antar jeg er uaktuelt med hensyn på ve og vel i heimen?
     

    tkarleng

    Medlem
    Ble medlem
    07.07.2006
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Svetta litt igår ja. Har spikes på de. Det vil si umulig å flytte på. Har også hjul til de. Monterte de på for å finne at jeg lagde hjulspor i parketten  :mad: Må få tak i noe plater jeg kan trille de rundt på foreløpig tror jeg ...


    Tja, ve og vel......har fått godkjent dette som "min" lekestue. Hunnen i huset har egen stue ;) så kan muligens pushe det ganske langt
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Heldig mann!
    Altså baffelen 2m foran frontveggen, ved 1/3 av rommets lengde (oddetallsregelen). Plasser sofaen etter partallsregelen, hodet ditt 1,5m ut i rommet (1/4). Spanande dette! Meld tilbake.

    Bredde mellom høyttalerne bør være ca. 1,2 ganger avstanden mellom øret og diskanten, forresten.

    Spikes er sludder på parkett! Når du er fornøyd med plasseringen kan du eventuelt kjøpe SD-føtter som passer mastodontenes vekt.
     

    J T

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Innlegg
    609
    Antall liker
    10
    Ja, etter oddetallsregel får du enten 2 meter eller 1.2 meter - henholdsvis 6 / 3 og 6 / 5. Det er ikke sikkert at disse eksakte målene vil passe best, men prøv og hold deg nærmere 6 / 3 enn 6 / 4 f.eks.

    Ellers er det ikke gitt at puter vil gi bedre resultat enn spikes, hos meg fungerer det best med spikes, men jeg har bestandig underlag til spikes med forholdsvis tykk filt under tablettene/underlaget til spikes. Det gir best resultat hos meg.

    Fås kjøpt bl.a. på hifiklubben, noen av disse sies også å bestå av et materiale som skal omgjøre vibrasjoner til varme  :eek: Med disse under spikes blir høyttalerne enklere å flytte på.

    Ang. avstand mellom høyttalere trives jeg best med litt større avstand til lytteposisjon, enn mellom høyttalere,  jeg synes det blir mer realistisk da, spesielt på live-innspillinger. Sikkert litt smak og behag dette..

    JT
     

    tkarleng

    Medlem
    Ble medlem
    07.07.2006
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Takk for masse bra tips! Dette skal prøves ut i helga.
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    112
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    jeg har en stue som ender i en trappenedgang i stedenfor en trappeoppgang. det er i alle fall stort luftvolum å flytte på. hos meg er dette ikke noe som helst problem når det gjelder bassrespons. i prinsippet er vel dette nokså likt det du har.

    da jeg hadde audiovektor 6 plasserte jeg disse på hver sin steinhelle ( ca 40mm tykk) med ca 30mm neoprene klosser under hvert hjørne + midten av blokka. høytalerne stod med spikes på steinblokkene. dette fungerte utmerket.

    de nåværende høyttaleren, etera, står på de samme steinblokkene med en vesentlig forskjell. de funker ikke med spikes eller direkte kopling mot steinblokkene. her kommer dypbassen og tredimmensjonaliteten inn med en gang de får stå på et mykt underlag mot steinblokkene.

    konklusjonen blir vel at det er høyttaleravhengig hva som funker, og at dette må eksperimenteres med.
    jakr
     

    bles89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.01.2006
    Innlegg
    86
    Antall liker
    0
    vel vis det er trappa som stjeler bassen din så kan du vel lage en lukeannordning eller noe som adskiller lytterommet med resten av huset ;)
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Dersom trappa stjal bassen, skulle man tro at høyttalerne var for små...
     
    S

    slowmotion

    Gjest
    Jeg sitter og undrer på hva slags responskurve høytalerne dine har i bassen. I din gamle stue hadde du muligens ganske mye hjelp av rommet i det nedre frekvensområdet, mens i det nye rommet sørger trappeåpningen
    for passende utlufting. Særlig hvis den andre enden av trappen
    er åpen til resten av huset.
    Jeg er ingen akkustikkekspert, men fra personlig erfaring trenger stor rom
    mye mer membranareal enn små rom.
    I lengden vil du sannsynligvis oppnå "bedre" lyd i ditt nye rom,
    men det kan faktisk hende at du blir nødt til å investere i et par ordentlige subwoofere hvis dypbass er viktig for deg.

    ;)
     

    Vedlegg

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.295
    Antall liker
    4.663
    Torget vurderinger
    1
    Hei

    Jeg har nettopp flyttet fra en liten kronglete stue som ga kjempelyd av en eller annen merkelig grunn.

    I mitt nye hus forventet jeg nye høyder, med det perfekt rom (trodde jeg) på 6x5 meter.

    Det viser seg derimot at bassen er helt utrolig rotete i dette rommet, og resultatet er at det ikke eksisterer bass under 60 hz i lytteområdet. Heller ikke i nærheten av lytteområdet, så ingen hjelp i å flytte litt på sofaen.

    Høyttalerene er B&W 802, og vet de er istand til å spille fantastisk bass fra mitt forrige hus.

    Hva kan jeg gjøre? Har prøvd å flytte masse på høyttalerene, men er ikke i nærhet av tilfredstilende bassresultat. Er villig til å dytte inn det som er nødvendig av ting i stua for å få bukt med dette. Vil helst ikke begynne å vri på oppsettet 90 eller 180 grader. Det skaper problemer iforhold til dører/vinduer. Forsøkte å vri 90% på oppsettet, ble heller ikke bra nok. Virker som trappeoppgangen kanskje er med på å skape store problemer.

    Hmm ... for å ta den banale først: du er fullstendig sikker på at høyttalerne ikke er koblet i motfase? - trippelsjekk høyttalerkabelaturet.

    Er det noen flater i romet som vibrerer (absorberer) med bassen?

    Det høres ut som du har prøvd en «walk-around-test». Prøv en gang til (gjerne med testskiva til Stereophile med basstest-spor, evt. en annen skive med nye bass over hele bassregisteret). Sett på «rikelig» volum, spaser rundt i stua og hør etter hvordan bassresponsen varierer, varier også ørehøyde. Poenget er å finne ut hvor bassresponsen er jevnest og henger sammen med resten.

    mvh
    KJ
     

    Vedlegg

    ayaboh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    1.690
    Antall liker
    8
    Hmm ... for å ta den banale først du: er fullstendig sikker på at høyttalerne ikke er koblet i motfase? - trippelsjekk høyttalerkabelaturet.

    mvh
    KJ
    Jepp, dette var min første tanke også. 802 har mer enn nok bunn til dette rommet. Det er mer vanlig å få for mye, i hvertfall i mellombassen.

    For å få maksimal bass ut av ht'ene kan du plassere dem i hvert sitt hjørne (klint inni), og sette deg selv helt inn til bakveggen. Får du ikke nok bass nå, er det garantert en feilfasing.
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.309
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har hatt lignende problematikk i mitt hus med trapp og åpent ned til etasjen under. Løsningen ble for meg å snu oppsettet, dvs sette høyttalerne slik at de var rettet inn i rommet og ikke mot trappen. Ulempen er at du får en høyttaler foran trappen. Men det er verdt å prøve.
     

    Vedlegg

    tkarleng

    Medlem
    Ble medlem
    07.07.2006
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Nå har jeg testet å flytte høyttalerene alle plasser, helt fra klint opptil veggen/hjørnet til 2,5 meter inn mot sofaen. Konklusjonen er at bassen i det området sofaen stod er det mest håpløse jeg har vært borti noengang, var bare små forskjeller utfra hvor høyttalerene stod, og ingen av plasseringene ga på noe som helst måte i nærheten av OK resultat. Sitter heller å hører på musikk i den andre stua der jeg har KEF KHT 2005.2 høyttalere  :mad:  Ikke mulig å få til noe trøkk og tyngde i lyden i det hele tatt, skulle tro jeg hadde aktivisert delefilter på 80Hz.

    Vet at høyttalerene ikke er i motfase, ja. Har sjekket 10 ganger antakelig, var også en av mine tanker, fordi det oppleves slik. Men er ganske sikker på at dette har med trappa og gjøre.

    Endte sålangt opp med å kline høyttalerene ganske nært veggen og flytte sofaen langt fremover i rommet. Det gir ikke et på langt nær godt nok resultat, men helt klart det beste sålangt. Og kan ikke ha det slik av div grunner. Ser helt latterlig ut, og blir sittende alt for nært lerretet hvis jeg skal se film.

    Har tråkket masse rundt i rommet på forskjellige frekvenser, og er ikke tvil om at det skjer mye pga trappa, og at det er bare rot i bassområdet i hele rommet. Hittil eneste punkt der ingen frekvenser ser ut til å fase seg ut er bak høyttaleren på den siden av rommet som seksjonen står. Vurderer sterkt å finne en god løsning or å få lukket igjen mot trappa, dvs vegg e.l.

    Jeg har tro på at det kunne fungert å snu på oppsettet, men av pratiske årsaker pga trapp, dører osv vil det ikke være en løsning...
     

    Vedlegg

    S

    slowmotion

    Gjest
    Vurderer sterkt å finne en god løsning or å få lukket igjen mot trappa, dvs vegg e.l.
    Sånn helt på siden av ditt egentlige problem,
    det kan være en god løsning på en annen måte også,
    som lydisolering mot resten av huset....

    ;)
     

    Vedlegg

    ayaboh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    1.690
    Antall liker
    8
    Sånn helt på siden av ditt egentlige problem,
    det kan være en god løsning på en annen måte også,
    som lydisolering mot resten av huset....

    ;)
    ...eller at tkarleng er en fyr som virkelig liker mye bass. Jeg trodde ikke dette var mulig med 802. Hva består resten av anlegget av forresten?
     

    tkarleng

    Medlem
    Ble medlem
    07.07.2006
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    ...eller at tkarleng er en fyr som virkelig liker mye bass. Jeg trodde ikke dette var mulig med 802. Hva består resten av anlegget av forresten?
    Hehe, bass er bra det, men skal være riktig nivå. Du vil virkelig ikke tro hvor eliminert bassen er i dette rommet.

    Effekttrinnene mine er Electrocompaniet NEMO, 600w/ 8 ohm. Det bør vel holde til litt bass :) Har også en B&W ASW 850 SUB, men den er ikke tilkoblet ennå. Jeg vil prøve å få til tilnærmet OK lyd med 802 før jeg begynner å "jukse"

    Jeg spurte Nordic Sound Design, Base Technology og fikk til svar "Trappe åpningen kansellerer de lave frekvenser ( ikke resonans område)", og anbefalning om å få opp en vegg mot trappa om det skulle være håp.... stemmer godt iforhold til mine tester ved endel frekvenser kan bevege meg rundt i rommet å finne at bassen blir nesten eller helt uhørbar når jeg passerer en linje langs rommet fra der jeg har bakvegg til der trappoppgang starter.
     

    ayaboh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    1.690
    Antall liker
    8
    Dette er nesten utrolig. Vanligvis er det det totale volumet som til en viss grad kan ha en innvirkning. Hvor stor er denne trappenedgangen? Jeg kan ikke skjønne at dette er andeledes enn om jeg åpner alle dørene i huset og på den måten øker volumet/størrelsen på lytterommet med 150%. Dette har ingen invirkning på bassresponsen hos meg. Hvis Base Tech har rett bør dette også gjelde hos meg.

    At du finner minusnoder i rommet når du rusler rund har mer med romresonansene og gjøre. Disse blir gjerne mer utpregede jo mer firkantet rommet er. Har du prøvd å plassere ht'ene på langveggen, altså 90gr i forhold til det tegningen viser?
     

    tkarleng

    Medlem
    Ble medlem
    07.07.2006
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Har prøvd å vri oppsettet 90 grader ja, hjalp noe det også, men ikke tilfredsstillende, og PGA stuens oppbyning med dører og vinduer er det kun retningen jeg har på oppsettet nå som er særlig brukbart. Får se hva det vil hjelpe å lukke veggen først og fremst. Det er uansett noe jeg vil gjøre for å spare kona og naboen :)
     

    tkarleng

    Medlem
    Ble medlem
    07.07.2006
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Da er første steg på veien mot bedre lydrom gjennomført.

    Jeg inviterte Ketil Hansen, Nordic Sound Design til å ta med seg noen Daad tube traps for å prøve dette hos meg. Selvsagt for å bedre nedre mellomtone og oppover. Dette løser jo ikke dypbass problemer, men duverden og det ryddet opp i rotete lyd. Rommet er jo ikke akustisk dempet, og har for mye klang og uheldige refleksjoner.

    Sålangt har jeg anskaffet:
    2 stk Daad2
    2 stk Daad3
    2 stk Daad4.

    Lyden ble renere og mere definert, og bassen ble, om ikke så mye kraftigere, så mye ryddigere. Stemmer og instrumenter i hele frekvensspektret ble også renere og mere definert. Må si jeg hadde forventet endel av disse produktene, og jeg ble absolutt ikke skuffet.

    Stor takk fortjener Ketil, ikke bare for gode produkter, men også for kjempeservice som tok seg tiden til å komme med varene hjem til meg og gjennomføre lyttesesjoner både før og etter oppsett av Daad'ene, der vi endte både med å justere høyttaleroppsett og sette opp Daad. Slik service fortjener litt ekstra oppmerksomhet syntes jeg.

    Kunne nok fortsatt bygget videre med ennå flere traps, men dette får jeg evt se på senere. Neste jobb er fortsatt å få opp bakvegg, og forhåpentligvis få noe mere vettugt ut av lave frekvenser så får vi deretter se hva det neste blir.
     

    up

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    5
    Jeg har tro på at det kunne fungert å snu på oppsettet, men av pratiske årsaker pga trapp, dører osv vil det ikke være en løsning...
    Jeg har ved flere anledninger opplevet å få en dipp rundt "rom-resonans" når det har vært åpning eller trappegang mot høytalerne. Dine høytalere har muligens en begynnende avrulling rundt 60Hz og sammen med en mulig dipp her vil bassen reduseres betydelig. Som tidligere nevnt vil det hjelpe å snu oppsettet ditt.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Mulig jeg ikke har fått det med meg, men er det HELT umulig å sette høytalerne midt på den 6m lange veggen på høyre side på skissen din?

    Jeg ville prøvd å sette de der med ca 2.5 m mellom diskantelementene. Og lytteposisjon ca 2.5 m forran midtpunktet mellom høytalerne.
    Hvor langt ut fra bakvegg, må du prøve deg fram på.

    Da begynner du å nærme deg nærfeltslytting. Noe jeg vil varmt anbefale å teste ut :)

    Snakker om egen erfaring fra den siste tiden.
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    610
    Antall liker
    75
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Jeg har nylig flyttet inn i ny leilighet. Jeg opplevde også at all bass under 60Hz var borte. Åpen stue/kjøkken løsning på 42 kvadrat samt trapp opp til loftet. Jeg sitter ca midt i rommet. Det som var pussig var at lyden var homogen over alt, dvs ikke bass noen plasser.

    I går fikk jeg en pakke med Ecofon takplater B kant. Platene ser perfekte ut og kan limes direkte i taket feks med limpistollim. Man trenger ikke dekke hele taket, men kan sette de ut i feks. flere kavadrater, mønstre etc.

    Jeg satt opp et kvadrat på 2,4 * 2,4 m over lytteposisjonen. Jeg kan love at dette gjorde susen. rommet loadet på en helt annen måte. Mye mer kropp, tynde og bass i lyden. I tillegg fikke jeg en pakke med  rockwool akustikkplater som jeg satt rudnt om kring. Totalresultatet er bare helt fantastiks. Lyden er totalt fiorandret med kjellerdyp bass, stor mellomtonedynamikk og mye større pinpointing.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Jeg har nylig flyttet inn i ny leilighet. Jeg opplevde også at all bass under 60Hz var borte. Åpen stue/kjøkken løsning på 42 kvadrat samt trapp opp til loftet. Jeg sitter ca midt i rommet. Det som var pussig var at lyden var homogen over alt, dvs ikke bass noen plasser.

    I går fikk jeg en pakke med Ecofon takplater B kant. Platene ser perfekte ut og kan limes direkte i taket feks med limpistollim. Man trenger ikke dekke hele taket, men kan sette de ut i feks. flere kavadrater, mønstre etc.

    Jeg satt opp et kvadrat på 2,4 * 2,4 m over lytteposisjonen. Jeg kan love at dette gjorde susen. rommet loadet på en helt annen måte. Mye mer kropp, tynde og bass i lyden. I tillegg fikke jeg en pakke med rockwool akustikkplater som jeg satt rudnt om kring. Totalresultatet er bare helt fantastiks. Lyden er totalt fiorandret med kjellerdyp bass, stor mellomtonedynamikk og mye større pinpointing.
    Åhh, vis oss noen bilder er du snill! :)
     

    tkarleng

    Medlem
    Ble medlem
    07.07.2006
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Jeg har nylig flyttet inn i ny leilighet. Jeg opplevde også at all bass under 60Hz var borte. Åpen stue/kjøkken løsning på 42 kvadrat samt trapp opp til loftet. Jeg sitter ca midt i rommet. Det som var pussig var at lyden var homogen over alt, dvs ikke bass noen plasser.

    I går fikk jeg en pakke med Ecofon takplater B kant. Platene ser perfekte ut og kan limes direkte i taket feks med limpistollim. Man trenger ikke dekke hele taket, men kan sette de ut i feks. flere kavadrater, mønstre etc.

    Jeg satt opp et kvadrat på 2,4 * 2,4 m over lytteposisjonen. Jeg kan love at dette gjorde susen. rommet loadet på en helt annen måte. Mye mer kropp, tynde og bass i lyden. I tillegg fikke jeg en pakke med  rockwool akustikkplater som jeg satt rudnt om kring. Totalresultatet er bare helt fantastiks. Lyden er totalt fiorandret med kjellerdyp bass, stor mellomtonedynamikk og mye større pinpointing.

    Dette var intressant!! Hvis du har mulighet for å legge ut bilder, så gjør mer en gjerne det! Spent på hvordan dette tar seg ut.
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    610
    Antall liker
    75
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Jeg kan legge ut noen bilder av hvordan taket ble seende ut.

    Når det gjelder rockwoolplatene er det noe man må ta bort når man ikke spiller musikk da de ser helt grusomme ut. Man kan selvfølgelig lage rammer til dem og trekke dem med stoff.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Jeg kan legge ut noen bilder av hvordan taket ble seende ut.

    Når det gjelder rockwoolplatene er det noe man må ta bort når man ikke spiller musikk da de ser helt grusomme ut. Man kan selvfølgelig lage rammer til dem og trekke dem med stoff.
    Det estetiske er det helt sikkert mulig å få brukbart ja. Men det er nyttig med bilder for å danne seg bedre inntrykk av hvordan forskjellige «fysiske tiltak» fungerer i praksis. Det kunne vært artig å se hvordan disse Rockwool platene ser ut også - stygge eller ei. Kjør på med bilder! :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.367
    Antall liker
    3.527
    Torget vurderinger
    49
    Artig når folk får det til Plinius :)

    Skulle også gjerne sett noen bilder .
     

    tkarleng

    Medlem
    Ble medlem
    07.07.2006
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Hvordan legger man ut bilder i tråden?
    Ikke sikker på om forumet kan laste opp bilder, tror ikke det...
    Du må laste opp bildet til en annen webside, og deretter legge URL her. Bildet kan du f.eks legge på www.photobucket.com . Der må du registrere en gratiskonto. Mulig det er andre plasser man kan legge ut bilder gratis der man slipper å registrere seg. Jeg bruker kun overnevnte selv...
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    610
    Antall liker
    75
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Bilder av takplatene!
    Jeg bruker å sette noe akkustikkplater inntil trappen og noen bak lytteposisjonen.



     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn