Allnic Amber pickup

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.982
Antall liker
3.843
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Finns der noen som har hatt gleden av å teste denne pickupen?

Det lite jeg finner på nettet høres lovende ut.

스크린샷-2020-04-04-오전-9.54.58.png
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.510
Antall liker
8.050
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Sikkert av begrenset nytte, men jeg hadde en Allnic Puritas en god stund. Den låt flott og var spesielt god på å lage en 3-dimensjonalt scene, men den var svært stiv og ikke lett å få til å spore godt (på en Micro-Seiki MA-505X og en Thomas Schick 9.6"). Alt i alt var den i mine ører ikke i nærheten av å forsvare nyprisen på $5000 og til prisen jeg betalte (20K) var den heller ikke en videre god deal.

Om noe av dette har relevans til Amber vet jeg selvsagt ikke.
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.982
Antall liker
3.843
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Takk for svaret-
en tysk forhandler testet den mot
Etsuro Urushi cobalt blue
Hana Umami Red
Kiseki Blackheart
som røffli ligger i samme prisleie.
Han mente at Amber trenger litt ekstra tålmodighet med justeringen pga Gyger S slipingen.

Også burde en ha en tonearm som takler å ta opp/dempe en god del energi som denne konstruksjonen avgir til headshellet. Betyr vel, at den er nokså stivt?

Lydmessig konkluderer han med at Amber minner litt om de nyeste VDH Colibri mtp. nøytralitet og mikro detaljer men uten men uten å være fullt så analytisk og fokusert på diskanten, og selvfølgelig sammenlignet med de andre 3.
Kiseki og Allnic skal skille seg fra den japanske Ecxel (Etsuro/Hana) «house sound» med litt nøytralere avstemming.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.510
Antall liker
8.050
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Også burde en ha en tonearm som takler å ta opp/dempe en god del energi som denne konstruksjonen avgir til headshellet. Betyr vel, at den er nokså stivt?
Om specs er tilsvarende Puritas vil jeg si at en medium > tung arm med et svært godt lager er nødvendig for å få den til å yte optimalt.

Resten kan jeg ikke kommentere, annet enn at jeg synes Colibrien som erstattet Puritas er vel så god, uten at jeg synes den er spesielt diskant-fokusert. Har dog ingen anelse om det er den nyeste eller hvilken revisjon den er.
 
Topp Bunn