alphamale sin sutrekrok.......

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skjønner godt at du blir i godt humør her:) Legg ut noen flere bilder og litt info.

    OU812
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Ja! som oftest, men frua var ike like imponert i starten når interessen tiltok og huset begynte å fylles.
    Men hun er heldigvis tilgivende overfor meg og galskapen, og så liker hun at det låter ok også heldigvis. Og så lenge familieøkonomien ikke legges i grus:rolleyes:

    Som dere sikkert ser utfra bildene så har jeg også hjemmekino integrert i dette, men det er lyd i 2 kanaler som har vært mitt hjerte nærmest de siste årene.
    Men liker at det låter godt når vi ser film også. Har pr.i dag 7.3 men utvides nok med 2 ekstra kanaler bak i løpet av året en gang. Har da et motorisert lerret og en Benq w9000 hengende i taket bak meg.
     
    Sist redigert:

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Har hørt noen høyttalere rundt forbi...... ikke mange! men har alltid falt ned på Bowers&Wilkins sine ved kjøp. Syntes de er svært tilgivende ved lengre lytteøkter og de har enn fantastisk evne til å formidle stemmer. Jeg hører stort sett på det meste av musikk men det går mye i damevokal, lett progrock, noe ambient/electronica, og annet som kommer min vei.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    alphamales sutrekrok........


    Hei du!

    Og takk for at du titter innom her i mitt forsøk på å forklare galskapen. Sitat- samboer......







    Her er min lille ydmyke krok som jeg og (av og til) familien benytter oss av når lysten melder seg.

    Har bygget det opp over flere år og noen drømmer er innfridd mens andre fortsatt står på ønskelisten, men "so far so good". Lyd og bilde er noe som ligger mitt hjerte nært da det får meg til å slappe skikkelig av ( som oftest ) men også kan fremprovosere GÅSEHUD av den gode sorten.



    Selv om jeg har en oppegående kinodel (snart 9.3) er det lyd i to kanaler jeg benytter absolutt mest.

    I fjor Sommer kastet jeg cd drev på dør og gikk til anskaffelse av en oppgradert Macmini som fikk jobben med å samle alle cd,er på et sted. samtidig ønsket jeg å se hva hi rez kunne gi meg, men der er jeg helt i startgropa. Det virker dog interessant. Signalet fra mac,en tappes ut med en weiss int.202,via firewire, og videre inn i min Lyngdorf tdai 2200 a/d rp som for tiden kun brukes som forforsterker da jeg har et sett monoblokker av typen Parasound halo jc-1 som tar seg av effekten til frontene i systemet.



    I høst derimot var jeg og familien på saga kino for å se Pixarfilmen Plains med junior. Dette var hans første "offisielle"kinobesøk.

    Det skulle vise seg å bli en begredelig opplevelse..........Lyden var mildt sagt helt jævlig. Sneipen ble urolig og kjedet seg og frua uttalte etterpå at "jeg må si at det her var bortkasta penger" kunne ha gjort det bedre hjemme til 1/3 av prisen vi har brukt her. Sant nok svarte jeg da lett irritert.



    Det var da det gikk opp for meg at det der skal jeg jaggu gjøre noe med!!!!!!! NÅ! Dette skal jeg overgå i mitt eget hjem så vi slipper sånt igjen.



    Dermed bar turen ut på byen uka etter for å skaffe meg en Yamaha cx-a5000 kinoprosessor (11.2) som skulle bli arvtaker for min gamle Yamaha rx-v3800. Fantastisk kinomaskin må jeg si. Den overgikk mine villeste fantasier om hva som var mulig i heimen, og jeg er ennå ikke i mål må sies.

    Det jeg imidlertid ikke tenkte på når jeg skaffet en Rotel RMB-1575 som er en 250w 5 kanals sak,var at jeg må ha effekt til minst 2 kanaler til hvis det skal bli rundans på hele systemet. Så da må jeg finne noe lignende et sted. Bruker precense i front jeg ser du! Planen for en tid tilbake var å kjøre videre på Halo parasoundeffekt rund baut men da måtte vi ha levd med vinduene åpne døgnet rundt, året rundt......Disse blir grisevame!



    All den tid man skal ha forsterkeri i hus må man også ha høyttalere til dette. Ja jeg er B&W fan på mine knær men når det kom til surr/presence så falt valget på Klipsch rs-42. Dynamikk og lettdrevet som de er. Og så lager de liksom ikke no vesen av seg der de henger i sort og slurer med sin lyd av og til. Ok da! Centeren ble selvfølgelig av favorittmerket. En B&W cmc 2. Har ikke plass til større:cool: og fra 800 serien. (Ennå)



    Apropos 800 serien!



    Jeg kom ved et uhell for kort tid tilbake til å drasse med meg hjem et par B&W 802 Dia. Da jeg var på "klubben i et helt annet ærend. Det er forøvrig de eneste diamantene jeg eier. Jeg skulle bare hente en nyoverhalt Blurayspiller som jeg skulle selge. Der sto de! Å glante på meg med våte mellomtoner mens de stotret: TA MEG MED ER DU SNILL! De sto i demo og var klar for å fortsette ferden ble jeg fortalt av den hyggelige butikksjefen på et kjent sted i marcus tranesgate, som huser svært mye lydkomponenter. Etter litt prat frem og tilbake tok vi hverandre i hendene og gratulerte.



    Her står de da som noen monumenter og balsamerer øyne og ører, vakre som de er! (Mener jeg da ) selv om Samboeren lurte på om det hadde rabbla for meg.....Hva kosta de sier hun! De er billigere en de ser ut sier jeg:rolleyes: Men saken er den at jeg just investerte i en sub nr.2 for stereobiten i oppsettet da en bare ble svada. Jeg begynte å få det til å funke bra med mine B&W 805 dia med god hjelp av egenskapene i Lyndorfens korrigeringsmekanismer samt digitale delefilter. Jeg jobba hardt med dette men så......JA du er blitt fortalt!



    Subbene har havna i kinoen kan jeg si deg....2 stk Paradigme Seismic og en gammel sliter i merket Svs pb10 isd.



    Jeg har forsatt et drev i hus. En forholdsvis nyinnkjøpt Oppo 103D som tok over for min gamle men akk så pålitelige Denon dvd2500 bd.

    En avspiller jeg ikke har sett makan til før denne Opposaken. Den kan alt jeg spør den om, og den gjør det med bravour. Peiser Altibox dekoderen igjennom den også for bedre bildebehandling. Og det trengs på min gamle "rall" tv fra Philips. Denne skal UT av stua forhåpentligvis i løpet av året.

    Den tryller også frem flotte bilder på min gamle bruktkjøpte Benq w9000 som skyter bilde på en Dreemscreen tabtension v4 92 tommer i size. Den projectoren må jeg også få gjort noe med tenker jeg nå som den nevnes. Den er vel litt i svakeste laget for mitt rom. Også 3d da, trenger jeg det?



    Kabler nevner jeg ikke så mye om......Men de virker som de skal og strøm har jeg masse av.



    Men nå er jeg blakk....Skikkelig blakk. Jeg har ikke råd til å fortelle deg mer. Kanskje senere en gang, så nå stikker jeg og prøver meg på å få kalibrert alle subbene inn i kinoen så det blir liv i sutrekroken. Jeg har noen filmer jeg vil se............



    Snakkes!





    Oppdatering:



    23.11.14

    Bowers&wilkins 802,ene har reist fra Oslo til Verdal og gjort en trønder superhappy ( skulle bare mangle )

    Og inn har 800Dia kommet. De gir meg det skyvet i mellombassen jeg har ønsket og lyden generelt er storslagen som aldri før......



    Svs,en er solgt for en billig penge mens jeg nå jobber med å få integrert de do Seismic.ene i kinoen på best mulig vis intil videre.



    Lyngdorf Tdai 2200 er solgt og er erstattet av Dpa-1 fra samme leverandør for å prøve aktiv deling ( Det funka kjempebra helt til jeg solgte ht. og nå trenger jeg ikke sub i front)



    Har også anskaffet meg en 250watts Rotel (1572) for å drive bakkanalene i kinoen.

    Gå til albumet her
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Flott oppsett da mann.. Er vanskelig å gå forbi et par diamanter i 800serien uten å handle.... I know
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Hvis du sutrer over det du har der, lurer jeg fært på hva som skal til å for å få deg til å slutte! :D
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Skal følge med her! Men siden du nå har oppgradert deg blakk for midlertidig forebyggende sutring, så blir det vel en stund til flere ny-innkjøp og dertil aktivitet her på en stund... ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker....
    Du får stikke innom en gang på en kaffe når du er i Oslo. har fortsatt ikke fått tid til subbene, men får ta det når jeg kommer fra jobb offshore neste gang.

    Er glad i kaffe jeg. Og oslo er ikke lange biten unna..... Kommer gjerne på en tur.
     

    FHoven

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2012
    Innlegg
    130
    Antall liker
    35
    Sted
    Nes i ådal
    Torget vurderinger
    2
    Et et fett anlegg dette, hva er du mest for nøyd med? Noe aktustiske tiltak i vente? kjenner til B&W signature med oppsett MCintoch komplett og Nordost Balder, men med parasound ikke og lyndorf.. Lyngdorf hvilken lyd signatur men er du den har? Svar på min side pls
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Et et fett anlegg dette, hva er du mest for nøyd med? Noe aktustiske tiltak i vente? kjenner til B&W signature med oppsett MCintoch komplett og Nordost Balder, men med parasound ikke og lyndorf.. Lyngdorf hvilken lyd signatur men er du den har? Svar på min side pls
    Takker!
    Er fornøyd med lyden generelt, spesielt i stereo. Men jeg vet ikke helt om jeg skjønner forespørselen din. Vil du jeg skal sende deg pm om Lyngdorfens kvaliteter? er det det?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.383
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Utrolig strøkent oppsett,flotte bilder også. Dette låter nok kanon bra;)
    Mvh
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Wimp hifi ønskes velkommen, nå får vi se hva de kan! førsteintrykket er noe mer oppløst og transparent en spotify som er noe laidback. På propper fra min macpro var det litt metallisk skrik i toppen på full spiker,og litt hakking. Mens anlegget har håndtert det bra så langt. Har dog bare hørt noen låter fra deres high fidelity katalog. Har hatt spotify siden lengesiden og har egentlig vendt meg til den "runde" lyden. Men med dette virker interessant. Fortsatt god helg!
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Nå er det en stund siden det var noe aktivitet i heimen, men det jeg kan fortelle er at en effektforsterker av typen rotel sansynligvis avhentes i løpet av kvelden for å supplere med surr.back i kinoen. 250w ice sak som er lik den 5 kanaleren jeg allerede besitter. ht blir klipsch rs 42. spennende!!!!:)
    Lydbildet yamahaen prosesserer er helt rått så tror det kan bli full fart bak meg når hjulet vris mot høyre.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Tdai,en har fått nytt hjem, og dpa-1 er inne på dens plass for å forsøke aktiv deling til subber, samt at det blir litt smør på flesk med en forsterker med effektbit som ikke benyttes. Samtidig kan jeg nevne at jeg må se meg om etter en ny kinosub. Er det noen som har formening om en (eller 2) svs sb13 er det jeg trenger? Den bør uansett være nett!
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.923
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Tok en tur innom tråden din og det må jeg si :)
    Vanvittig flott oppsett
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Flott oppsett og utstyr, har du tenkt å gjøre noe med aksutikken ? Hvor stort er rommet dette spiller i..
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Takker Grændis!
    Rommet er av den sorten med åpen løsning inn til kjøkken og gang samt trapp opp til 2.etg.
    den totale flaten nede er ca 50. Som du ser av bildene har jeg vindusflater på venstre side av anlegget. der har jeg tykke gardiner jeg kan bruke ved finlytting og det fungerer bra. Høyre side har jeg åpen inn mot kjøkken og der er det ca 5m inn til veggen, så der er det relativt åpent med lite flater i nærheten av ht.
    Jeg sitter ca midt i rommet med "spisestua"bak meg hvor en sub og surround/back henger. Det er ca 3m til frontene fra lytteposisjon. mens veggen bak meg er ca 3,5m fra meg. Dette er den beste løsninga jeg kom opp med da vi flytta hit, og det fungerer svært bra. Jeg får se over tid om det blir gjort noe mer med akustikken da "interiørarkitekten" sikkert vil mene noe om det.
    Men lyngdorfen rydder vekk de værste unotene i bassen hvertfall intill videre:)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Godt jeg er treg å ta bilder, for i går føyk 802,ene ut døra til et hyggelig bekjentskap fra Verdal. Sutrekroken er stereoløs i noen dager mens man venter på et par voksne høyttalere som antakelig skal få fåregliset ennå bredere. Sutrekroken er under oppgradering så de nye bildene jeg har lovet må nok avventes litt til. Er det noen der ute som forresten har et godt forslag til "baser" til monoblokker som er mer som en sokkel enn de mer konvensjonelle ser. Ser for meg fot på ca 25-30 cm. Har det litt trangt i fronten. De kan gjerne bygge opp 10-20 cm fra golv så støvsugeren ikke ikke blir for entusiastisk i et møte:)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Takk for den x-cell! der er gjort noen forandringer som skrevet tidligere. 802 har fått nytt hjem og er erstattet av de største diamantene i serien. Videre er tdai fra lyngdorf skiftet ut med en ren pre fra samme firma. Subbene foran er også tatt ut og plasseres strategisk ut i rommet" as we speak".....Jeg har også skaffet en til 250watter for bakkanalene i kinoen som nå har blitt 9.2 og ikke 9.3 som tidligere. Skal se videre på hva jeg gjør med sub løsningen her hjemme, men det får stå sånn en liten stund til:)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Morro. Gleder meg til å se bilder! :)

    Ja ny tv er noe som står på listen her hjemme også, får se hvor dyrt forsterker eventyret blir før man er ferdig.. :)
    Men jeg heller mot å kjøpe prosjektør og lerret, Tv'n som er her er jo god nok til vanlig tv titting, så da kan man ha et lerret å dra ned forran til film og playstation :)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Alltid en vurderingssak det der med pj og lerret. Hvor mye film ser man og hva er sitteavstanden? Men det gir jo skikkelig kinofølelse da. Men jeg fikk ikke med meg at du hadde surrerundt også?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Nei jeg har ikke snurrelyd.. :) syns film er vel så morsomt i 2 kanals :)

    Det er vel egentli netflix og spilling det går mest i her.. vurderer faktisk og si opp alt som heter TV da det blir så lite brukt :)

    avstand blir vel ca 4meter her.. :)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Er det noen her inne som er "kjennere" av å vinkle B&W ht vertikalt med det medfølgende spikesettet?
    Jeg lurer på om jeg skal kaste de på for å teste om det utgjør noen "radikale" forskjeller her. Jeg sitter i dag med øra ca i høyde med senter i mellomtone og lurer på om det kan være for lavt:cool: sitter forøvrig 3m unna ht.

    En annen ting!
    I såfall trenger jeg noen solide underlag/føtter til spiksa, da de er av det seriøse slaget......Noen med erfaring?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn