Alt er relativt hos Einstein

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Se der var den ja.. grattis. Flere bilder er ønsket og påkrevd ;)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Et nydelig design på den. Nå skal den få spille seg inn før jeg gjør noen nærmere evalueringer, men virker meget lovende, for å si det slik.

    IMG_20181026_204745.jpg


    IMG_20181026_204725.jpg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Fjernkontrollen er imidlertid av det (svært) kjipe slaget og er ikke i det hele i nærheten av kvaliteten som er lagt ned i forsterkeren. Skal bestille en langt bedre fra Gold Note....

    IMG_20181026_211949.jpg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og vi tåler vel et bilde til i dagslys? Displayet er stort og lettlest. Savner litt albuminfo m.v. fra Naim, men man kan vel ikke få alt her i verden....


    E6E1513C-2643-4B6D-9FB4-401CCA468997.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Grattis med flott forsterker sak :) kjenner den ikke men dette lyder sikkert bra

    Kos deg med lyden

    mvh
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er lite å si på design, utseende og byggekvalitet ser det ut som. En meget pen sak. Så spiller den i nærheten av andre kvaliteter så er du nok langt på vei :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Nå har jeg fått brukt en del tid med forsterkeren og må bare si at jeg synes den er helt fantastisk og har mer enn svart til forventningene. Vet ikke om den trenger enda mer tid til innspilling, men det blir neppe til det verre.

    Den spiller som den ser ut og har en lyd JEG har lett etter.

    Dette er på ingen måte en nedvurdering av andre forsterkere/merker, men synes det er greit å referere til noe av det jeg har hatt, Naim Nova og Roksan Blak. Fantastiske forsterkere og de er vel verdt noen adjektiver også.

    Nå er høyttalerne jeg har hørt de over noe forskjellige, men det er såvidt markante forskjeller at jeg ikke tror jeg trår feil.

    På en del områder spiller IS 1000 som Naim Nova/Roksan Blak, bl.a. i forhold til å ha en noe fyldig grunntone, tilgivende og med en dynamisk stil. I tillegg tilfører IS 1000 virkelig skjønnhet til sanger, den har mye bedre rominformasjon, detaljering og har en nyanseringsevne som jeg har savnet. Nova/Blak er nok enda råere dynamisk, men jeg har syntes de har vært litt for røff og grovkornet i spillestilen.

    Opplever fokus, rytmikk og timing som markant bedre på Gold Note, enn engelskmennene.

    Forsterkeren lyder i mine ører organisk, flytende og med kropp og fylde i seg, uten å bli fet. Den har blitt sammenlignet med en god rørforsterker, noe jeg godt kan forstå.

    Porchupine Tree «Anesthetize» spilles med en timing og groove jeg ikke har hørt bedre hjemme, f.eks. «henger» rytmen og trommene (ca 5 minutter ut i sangen) det lille mikrosekundet som skal til for å få det til å virkelig svinge.

    Samtidig har den en nyanseringsevne i mellomtonen og på stemmer som jeg ikke har hørt bedre i min stue. Setter opp et stort, definert rom og er fokusert med substans. «Kothbiro» med Ayub Ogada (nydelig sang) er det bare å nyte og «Daydreaming» med Radiohead har fått en ny dimensjon. Alle fraseringer, detaljer og nyanser bare er der.

    I korte trekk har den en skjønnhet og «magi» i seg, som jeg virkelig har savnet og som gjør at jeg ser litt forbi detaljer. Ikke ulikt min Alfa Romeo. Man kan undres hvordan italienerne klarer å bygge virkelig skjønnhet og substans inn i sine ting.

    Dette ble utrolig mye skryt, men så opplever jeg det også som velfortjent i min bok.

    Negative ting: App og brukervennlighet er mye dårligere enn med Naim og den leverte fjernkontrollen er en vits. Litt knepp ved avspilling.... Fjernkontrollen får jeg oppgradere og får leve med litt reduksjon i brukervennlighet.

    Har lett etter slik lyd lenge og denne blir virkelig ikke byttet ut med det første.
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Da var nok engelsk elektronikk rett og slett ikke helt fin stil ;)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Nei, både Naim og Roksan er flotte produkter og som jeg liker svært godt. Naim er vel det merke som forener lydkvalitet og brukerkvalitet desidert best. App’en er fantastisk og du styrer hele forsterkeren fra Ipaden. Roksan er meget vellydende, men et svært snålt produkt. Byggekvaliteten er litt så som så, det merker man.

    Gold Note er litt i mellom, bruksmessig, men har en lyd som er magisk, som krydrer, er vakker og svever vektløst og som du kan sitte å nyte. Et produkt hvor du gir beng i å dissekere i elementer, men nyter.

    Har som sagt en Alfa Romeo og har også kjøpt en BMW (dette er ikke i det hele for å skryte hva jeg har, men er glad i bil og kjører ca 40.000 km i året, så der tilbringer jeg mye tid i). BMW’en er perfekt og en utrolig imponerende bil, men den bilen jeg virkelig er glad i er Alfa’en.

    Får den samme følelsen med Gold Note. Hva det er, vet jeg ikke. Kanskje jeg liker at det apellerer mer til hjertet enn til hodet. Har hørt igjennom mye av musikksamlingen min og det er bare en vakker og genuin nytelse å høre den via IS 1000. Andre forsterkere er ikke i nærheten.
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ser vel at du kanskje med «fin» mener «din», men lar nå svaret stå uansett. :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og har fortsatt Krix. Blir høyere og mørkere. At disse høyttalerne kan følge med så langt er intet mindre enn oppsiktsvekkende.....
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Mente Din stil ja :) pølsefingre og disse små skjermene på telefon går ikke alltid sammen :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ja, ka dere narvikværinger finner på med pølsefingrene... ??????

    Nå hører jeg:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Warren Haynes er kul.. :) Dave matthews band er ikke ikke det heller :)

    Ja vi finner på mye rart.. ;)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ja, dere narvikværinger. Finner på mye rart mellom gate 1 og 2. Men hør på dette:

     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har med seg en av verdens beste trommiser, men keyboard fra 7 minutter og ut er en av de bedre...
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Du vet, jeg bor heldigvis et stykke unna gate 1 og 2 ;) trives best på landet ;)

    Må vel friske opp Dave matthews når jeg får lyd igjen :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Vakker norsk musikk for de som er ukjent med disse.

     
    Sist redigert:

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.722
    Antall liker
    10.217
    Sted
    London
    Gratulere med ny boks! Ser flott ut! Håper den låter like bra som den ser ut :)
    Hadde en lytt til Gold Note i Bristol i februar, og var virkelig bra
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Takk for det! Ja, er utrolig fornøyd, spiller utrolig elegant og vakkert. Samtidig med en PRaT som jeg virkelig ikke forventet. Artig å finne noe jeg trives så godt med etter all byttingen. Nå er jeg i løypa for å kjøpe italienske høyttalere for å komplettere. :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Takk for det! Ja, er utrolig fornøyd, spiller utrolig elegant og vakkert. Samtidig med en PRaT som jeg virkelig ikke forventet. Artig å finne noe jeg trives så godt med etter all byttingen. Nå er jeg i løypa for å kjøpe italienske høyttalere for å komplettere. :)
    Hva slags italienere har du sett det ut da? Om jeg tør spørre :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Vurderer noe fra Rosso Fiorentino, da helst modellen Certaldo. Alternativet er Sonus Faber Sonetto V, eller brukte Olympica 3. Liker stativhøyttalere godt, og har sett på Diapason Adamantes, men tror nok jeg må ha litt mer membranareal i stua.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Spennende. Jeg går med en liten gold note plan selv, men om det blir noe av får tiden vise.
    Skal jeg bytte høyttalere også, så har jeg allerede bestemt meg. Da blir det gradient helsinki. For en fantastisk skapning.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn