ALTEC LANSING MODEL 17 STUDIO MONITOR Altec 604-8G

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Tønnes

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Antall liker
    514
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Da fikk jeg Trestokken til og lage noen ben ,som at disse kommer opp i den høyden som er den rette for meg.Ikke noe fansi greier men gjør nytta si.så har jeg fått på 2 lag med klarlakk .hallblank :)

Vedlegg

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    1.894
    Sted
    Sunndalsøra
    hero.jpg

Hær er en interessant artikkel i 6moons som ble sendt av en kammerat til meg, da han selv har byggd denne kassen isteden for den gamle han byggde tidligere. Kan prøve å sende linken, hvis jeg får det til ;) Tror det er gjort om en del på delefilteret på denne konstruksjonen. Tror det er ganske detaljert beskrevet. Siden Altec 17 er sjelden vare, så synes jeg den kan havne på denne tråden.
    Lenge siden jeg har vært hos Idar og lyttet til denne nye konstruksjonen. Tror han har brukt finert MDF plater og fått kuttet på skikkelig kappsag. http://6moons.com/reviews/altec/dream/html Funket ikke denne linken jeg skrev inn. Dere kan legg den inn på nettleseren! Det enkleste var å skrive inn: 6moons altec reviews i google :)

Sist redigert:

Tønnes

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Antall liker
    514
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    meget bra elementer

Hvem liker du best?
    Mitt bett er Altec kontra Tannoy
    du hever de elementene enda et hakk om du bruker en Minidsp2HD kontra de org filterne
    Jeg liker veldig Godt Tannoy ,men her er det feil delefilter ,som og da gjør lyden litt stress og høre på i lengden ,men jeg tenkte og kjøpe
    nytt delefilter til dem, men viss jeg og kan finne noe som gjør lyden bedre på Altec Lansing et hakk enda bedre ,skal du ikke se borti fra at jeg gjør det og da. Jeg har nå fått på disse nye bena, og det var og med og gjøre dette enda bedre ,lukter forsatt litt lakk i rommet 🥴 , men det går seg nok til det 😁 .

jorn sofus

Fersking
    Ble medlem
    06.07.2024
    Antall liker
    6
    Sted
    Andenes
    Jeg blir litt overrasket dersom en får såpass her til lands. Slike priser er først og fremst for samlere og så enormt mange samlere på Altec trodde jeg kanskje ikke det var her til lands, men mulig jeg tar feil...

Ikke usannsynlig at det kan være lønsomt å annonsere de i utlandet!
    ALTEC LANSING 604-8G spiller ræva av det meste.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.334
    Torget vurderinger
    23
    Altec 604-8G (alt. GPA 604 Alnico) i et stoort kabinett og med aktiv deling / løpetidskorrigering er vidunderlig stor, flott åpen lyd for de som liker sånt :cool:

jorn sofus

Fersking
    Ble medlem
    06.07.2024
    Antall liker
    6
    Sted
    Andenes
    Jeg har hørt mye på slike, men det er ingen kulturhistorisk storhet.
    40-50.000 er fantasipris. Husker ikke hva de kostet nye, men det var langt unna slike priser i hvert fall.
    "I remember getting the raw drivers for like $400/pr back in 1975"

jorn sofus

Fersking
    Ble medlem
    06.07.2024
    Antall liker
    6
    Sted
    Andenes
    Ingen kulturhistorisk nyhet. Kanskje ikke her på berget.
    Disse er superaytraktive i utlandet.
    Ble brukt i de fleste CBS og RCA lyd studioer i USA.
    KJENT FOR Å VÆRE DE MEST LEGENDARISKE VINTAGE HØYTALERE.
    SPILLER FLETTA AV DET MESTE.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.040
    Sted
    Holmestrand
    Ingen kulturhistorisk nyhet. Kanskje ikke her på berget.
    Disse er superaytraktive i utlandet.
    Ble brukt i de fleste CBS og RCA lyd studioer i USA.
    KJENT FOR Å VÆRE DE MEST LEGENDARISKE VINTAGE HØYTALERE.
    SPILLER FLETTA AV DET MESTE.
    Ja, det var moro for 50 år siden, ikke sikker på hvordan jeg ville likt disse i dag.
    Du har et par?

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.337
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det var moro for 50 år siden, ikke sikker på hvordan jeg ville likt disse i dag.
    Du har et par?
    Disse spiller svært overbevisende, desidert «high end,» men flere ting kan gjøres bedre, delefilteret er helt ok, men kan gjøres og kjøpes langt bedre. Aktiv deling/dsp kan sikkert strekke det enda lenger. De har ikke den dypeste bassen, de er litt hotte i presensområdet, det siste ordnes med bedre delefilter. Bassen ordnes med større kasser eller sub. Mine kasser er forøvrig på ca 270 l ish… Dynamikken er i en annen klasse enn mer ordinære bokser, 100 db/w, 15’ papirmembran og «ørten kg» alnico gjør sitt😁 Jeg fyller rommet med 2 watt rørforsterker.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn