Alternativ til B&W804S

azurflux

Medlem
Ble medlem
06.04.2006
Innlegg
48
Antall liker
0
Etterlyser gode forslag til høyttalere som kan være et alternativ til B&W804S?
Like kompakt, eventuelt rimeligere.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Re: Alternativ til B&W804S

Et eller annet fra Focal? F.eks Micro Utopia Be!
Mye bedre enn B&W!
kjøp å løp!
Eller vis du skal ha gulvstående så er DynaBel Euforia en sikker vinner ;D


PK
 
U

utgatt60135

Gjest
Etterlyser gode forslag til høyttalere som kan være et alternativ til B&W804S?
Like kompakt, eventuelt rimeligere.
Kom med flere opplysninger! Rom, elektronikk, hva som er viktig for deg, osv...
 
K

kbwh

Gjest
Inntil det kjedsommelige:

Sf Grand Piano Domus (eller billigere Concerto Domus). Like kompakt, men må ha kontrollerende elektronikk foran og luft omkring seg. Og de klinger ganske annerledes.
 

azurflux

Medlem
Ble medlem
06.04.2006
Innlegg
48
Antall liker
0
Jeg liker lydbildet til 804, så det må bli noe i samme klasse sånn sett. Dessuten skal den være slank (nesten for enhver pris).
Euforia er god men altfor stor.
Noen som har lyttet til den nye dynabel 2.5 forresten..
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Jeg liker lydbildet til 804, så det må bli noe i samme klasse sånn sett. Dessuten skal den være slank (nesten for enhver pris).
Euforia er god men altfor stor.
Noen som har lyttet til den nye dynabel 2.5 forresten..
Jepp!
Den er forresten en jeg liker vel så godt som Euforia! Ganske forskjellige høytalere, men de er så engasjerende, og spiller virkelig MUSIKK, som det så ofte skrives! Har hørt dynaBel 2.5s på EC elektronikk, for så å gå nesten rett på 802D på Classé elektronikk, og jeg er ikke i tvil om jeg jeg ville hatt! 802D er fra min side å søppel å regne i forhold til 2.5s!

;D

PK

Edit: dog synes jeg Euforia spiller bedre, mer korrekt, men 2.5s spillte mer fengende, rykket mer i rockefoten!
 
U

utgatt60135

Gjest
Jeg liker lydbildet til 804, så det må bli noe i samme klasse sånn sett. Dessuten skal den være slank (nesten for enhver pris).
Euforia er god men altfor stor.
Noen som har lyttet til den nye dynabel 2.5 forresten..
Så hvorfor ikke 804s? Hvilken elektronikk skal benyttes?
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Jeg vil anbefale deg audio physic virgo, en fantastisk høytaler på alle måter, også er den enda slankere enn 804.


PS, virgoene jeg har hatt på bruktbørsen er solgt, så dette er ikke et salgsframstøt fra min side.
 

Vinmono

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.09.2005
Innlegg
84
Antall liker
5
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Re: Alternativ til B&W804S

På bruktbørsen ligger både et par B&W 803s og et par SF Concerto Grand Piano. Førstnevnte er kan er kanskje i største laget, men finishen er absolutt av det bedre - for begge parene.

SF har jeg hørt kun i butikk og på messe, så de skal jeg være forsiktige med å uttale meg om. Jeg hadde derimot et par AP Tempo 3 et års tid - og opplevde dem som utrolig oppløste og presise, mengder med rominformasjon, en fryd på stemmer og akustisk musikk, etc, men med litt lite fylde nedover. Vil tro Virigo'ene har mye av det samme, trolig med litt mer pondus, men akkurat hvor mye mer må andre svare på (Solo?).

Andre kandidater kan være; Triangle, Dali Helicon, System Audio Explorer, Audiovector Mi3 (Super/Signature), og sikkert mange, mange flere ;)
 

haakonkl

Medlem
Ble medlem
12.03.2002
Innlegg
41
Antall liker
0
SF har jeg også bare hørt nede i Vika, men i samme oppsett som et par audio physics. Opplevde veldig forskjellen ved at mens AFene var dødspresise til å plassere instrumenter i rommet (ordung muss sein 8) ) så gav Sonusene mer ett inntrykk som du får i konserthuset der klangen av instrumentene kommer mer frem enn akkurat retningen. Det kommer helt an på hva du liker.
 

fhe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2006
Innlegg
110
Antall liker
2
Re: Alternativ til B&W804S

Selv har jeg et sett Tonart Aural og stort slankere høyttalere er det vanskelig å finne tror jeg. De er finert i flott i flammebjerk og dessuten spiller de dyyypt. De er vel specet 25 Hz så vidt jeg husker.
Har hørt at de ikke er helt ulike Dynabel Euforia i karakteren.

Mvh/
fhe
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Re: Alternativ til B&W804S

Jeg hadde derimot et par AP Tempo 3 et års tid - og opplevde dem som utrolig oppløste og presise, mengder med rominformasjon, en fryd på stemmer og akustisk musikk, etc, men med litt lite fylde nedover. Vil tro Virigo'ene har mye av det samme, trolig med litt mer pondus, men akkurat hvor mye mer må andre svare på (Solo?).

Har ikke hørt tempo, men virgoen har en fantastisk stram og dynamisk bass med akkurat pass fylde. Altså ikke noe ekstra pudding hvis, man liker det
 
Topp Bunn