- Ble medlem
- 10.09.2010
- Antall liker
- 1.320
Lengden på kabelen har liten betydning, det er veldig lite tap i en fiberoptisk kabel. Antagelig har det vært dritt eller skader på enden(e) av kabelen.Har vært borti et lignende fenomen med optisk kabel fra Behringer UCA222 til Audio Alchemy DDE1 DAC. Litt lang kabel, den lengste på Clas. Forsøkte ikke å finne noen løsning på det siden jeg gikk over til USB DAC, og fordi den innebygde i Behringer faktisk er ganske kompetent. Må innrømme at jeg ikke er noen ekspert på problemer med optisk overføring når slikt oppstår. Håper noen har en forklaring og en løsning, for jeg har enda ikke testet optisk ut på CC i mitt anlegg. Brukes pt bare til TuneIn likevel.
Første bud når man får problemer med en fiberoptisk kabel, er å dyppe endene i isopropanol.
Har vært borti kabler på 150km som målte horribelt på første forsøk og perfekt etter en liten vask.
Edit: Søkte litt på S/PDIF toslink standarden og den sier max 10m. Da er de kablene mer jalla enn jeg trodde. Med ordentlige koblinger og tynn fiber, hadde ikke avstand vært noen begrensning.
Sist redigert: