Møbler og underlag Alternativ til Lemus Home Classic

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Antall liker
749
Torget vurderinger
3
Ser litt på det å lage en TV benk alla Lemus Home 1500/1800.

Selve møbelet er jo relativt enkelt, og ser for meg å muligens bruke en Sonos Amp på ett sett med coax høyttalere og enten bygge subene inn i benken eller ha en frittstående sub, f.eks. Sonos Sub (dersom det blir Sonos AMP). Ett absolutt krav til forsterker er HDMI ARC men tar imot innspill til annet enn Sonos Amp.

Foreløpig tanker rundt coax element er f.eks. Seas Excel, Sica eller SB Acoustics.

Dersom skal ha innebygd sub må finne en løsning som gjør at benken rister for mye og så er det jo noe begrenset med plass, og så må jeg ha en egnet plate forsterker til dette.

Hadde vært en litt fristende tanke å puttet Seas Kingro4y inni, men tror kansje suben blir for voldsom og for plasskrevende og så var det dette med HDMI ARC

w1200h800[1].jpg

Noen som har gjort noe lignende?

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Antall liker
330
Torget vurderinger
2
Mange kjøper et møbel fra Unnu eller Clic. Det er plass til å legge inn et par BW 606 og feks en Powernode til å drive dem. Da får man et lite anlegg som er skjult og låter ganske bra. Dra innom en HiFi klubb butikk og se på mulighetene. Butikken i Bodø har slikt oppsett som er klart for demo.

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.137
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Som maxmekker så har jeg sett kara på den øvre avdeling av Oslo Klubben gjøre det samme.
De hadde også HT jeg linker til under stående fritt for en lytt, og jeg synes de låt veldig bra koplet til en mindre NAD digital amp. Bra med bass, selv om det står de må brukes med sub. De stod plassert helt inn mot bakvegg, men det virket ikke farge lyden i stor grad.

Topp Bunn