Alternativer til Denon DL-160

VortexSurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2007
Antall liker
204
Sted
Henningsvær, Lofoten...
Hei!

Da er det på tide å få byttet ut min Denon DL-160, da denne er gått ut av produksjon trenger jeg alternativer.
Denne skal på min Denon DP-37.
Noen her inne som kan anbefale meg noe tilsvarende?

Villig til å bruke inntil 2,500,- på dette...

På forhånd takk :)

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Kjøp en Sumiko Blue Point Special. Den har alt som Denon’en mangler og enda litt til. Ikke så veldig sofistikert, men veldig morsom og masse pick-up for en slikk og ingenting. Kan du strekke budsjettet litt er Sumiko’s Blackbird et enda bedre valg

U

Utgatt11378

Gjest
Jeg hadde Grado Black, på min tidligere DP-47f med godt resultat...men den er jo i en lavere prisklasse...funka veldig bra !

DP-47feren blei levert med DL-160...syntes G Blacken var bedre, mere tilgivende overfor innkommende støy!

vh

s

Sist redigert av en moderator:

VortexSurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2007
Antall liker
204
Sted
Henningsvær, Lofoten...
Kjøp en Sumiko Blue Point Special. Den har alt som Denon’en mangler og enda litt til. Ikke så veldig sofistikert, men veldig morsom og masse pick-up for en slikk og ingenting. Kan du strekke budsjettet litt er Sumiko’s Blackbird et enda bedre valg
Takk for tipset! skal sjekke denne ut, hvem selger disse her til Lands da?

VortexSurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2007
Antall liker
204
Sted
Henningsvær, Lofoten...
Jeg hadde Grado Black, på min tidligere DP-47f med godt resultat...men den er jo i en lavere prisklasse...funka veldig bra !

DP-47feren blei levert med DL-160...syntes G Blacken var bedre, mere tilgivende overfor innkommende støy!

vh

s
Takk for svar! Denne høres spennende ut, må sjekke litt rundt om....

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.355
Torget vurderinger
1
Black? Det er jo en PU i klasse med AT95e..den er god til prisen, men heller uinteressant lydmessig. På en Pro-Ject Debut III, derimot..der er den genial--Min første Pro- Ject- 1.2- hadde jeg den på.Denonen fortjener bedre..Sumiko har ett negativ: Nåla mangler noen som helst form for beskyttelse..skjøre greier:D Bare synd vdH DDT2 er så dyr..

Sist redigert:
U

Utgatt11378

Gjest
Black? Det er jo en PU i klasse med AT95e..den er god til prisen, men heller uinteressant lydmessig. På en Pro-Ject Debut III, derimot..der er den genial--Min første Pro- Ject- 1.2- hadde jeg den på.Denonen fortjener bedre..Sumiko har ett negativ: Nåla mangler noen som helst form for beskyttelse..skjøre greier:D Bare synd vdH DDT2 er så dyr..
Neimen i all verden... :confused: du leste at jeg hadde gode erfaringer med Gradoen...på en DP-47f som jeg hadde i 10-11 år(ja da hadde flere pu`s) eller var det noe du ikke fikk med deg.

Levde med Gradoen i mange år , og tro meg det hadde jeg ikke gjort hvis den var uinteressant lydmessig. Den var lett og like!

Det er ikke gull alt som glimrer vet du, vi husker vel alle denne Truth of GOLDMUND - $9500 and $100 CD/DVD player use the same parts. , men av og til treffer man på kombinasjoner ved tilfeldigheter som overrasker!

Det vet jo du også, som sikkert har drevet med hi-fi i flere tiår slik som meg selv.

Jeg synes du har noen rare "jeg vet best" holdninger, sier ikke at "Black" er den beste pu og oppdrive langt i fra, men ga duuuden et hint at den fungerte bra sammen med "47eren" !

At den er positivt priset er vel ikke noe negativt?

Vh

S

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.355
Torget vurderinger
1
Rolig nå..Black fungerer bra, ja! MEN det drivverket der har mer i seg, som akkurat den Gradoen ikke tar ut- ikke verre enn det..jeg sa ikke noe på at de to ikke matcher bra sammen. Det gjør de..En av mine Gradoerfaringer går på at disse pickupene også er svært følsomme for støy..også av typen de genererer selv..

VortexSurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2007
Antall liker
204
Sted
Henningsvær, Lofoten...
Hadde faktisk tenkt meg den løsningen for deg, du vil kanskje oppleve 110 er et bedre kjøp enn 160 er.

Joda, og siden jeg benytter en Pioneer SA-9500MkII med egen RIAA så ble jeg anbefalt denne av flere som kjører samme forsterkeren.
Dette pga at dette er en High Output MC Pickup som sies å fungere bra i denne kombinasjonen...

Gleder meg til å spille Vinylen min igjen!!! :)

Topp Bunn