Alternativer til Gyrodec SE?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Som jeg skriver i en annen tråd, så spiller jeg mye vinyl for tiden og flørter med tanken på å bytte ut min Pro-ject rpm 5/speedbox mk2. Vurderer å strekke meg til en Gyro SE, men kunne gjerne tenke meg innspill på alternative platespillere som ligger noe under denne i pris. Jeg vil gjerne ha en type uten full bredde chassis, det er noe av det jeg liker både med rpm 5 og gyro SE.

Forslag?

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.305
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Roksan Radius 5:

Funk Firm:

Origin Live Aurora:

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Orbe SE har bedre motorstyring, bedre dempet chassis og tyngre motorhus; dessuten tyngre tallerken. Personlig hadde jeg heller kjøpt Orbe enn Gyro, selv om Gyro muligens er mer spetakulær å se på.

Ellers finnes det det jo en del modeller fra Avid.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Denne tråden kommer jeg til å følge med på. Jeg leker med tanken på en spiller i samme prisklasse. Jeg har sett for meg denne:

Alt etter arm og tilbehør kommer den på mellom 2400 og 5000 US$ +MVA.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hva med de nye verkene fra acoustic solid.........fra maxwell / Og www.frydhifi.no
både ser og høres flott ut.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Acoustic Solid er flotte, men personlig hadde jeg heller tittet i retning VPI, Wilson-Benesch, Funk, Nottingham, Scheu og Avid.....men det er meg. Gyro er jo vakker, og det er den mye dyrere Orben også, Hvaslags lydsignatur leter du etter? Hva søker du å forbedre ved oppgradering? Musikksmak?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Hei og takk for svar!

Tanken er å gå litt opp i generell ytelse, og for å være helt ærlig, jeg har lyst til å eie et av disse praktstykkene av noen platespillere. Gyro SE koster 16.500,- inkludert Rega rb300 arm hos Oslo hificenter og 11.600,-dkr uten arm hos Artsound i danmark. Jeg ønsker altså for min del primært tips om platespillere inkl arm med pris opp til gyroens 16500,-

Alternativer som jeg selv har vurdert er Pro-ject rpm 9.1 og "x" utgaven av denne.

Den fra Orgin Live så ganske fet ut. Pris?

Legger ved et bilde av Gyro SE

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Om du følger Impulse` råd og gir oss noen hint om smak og prioriteringer gir det mening å komme med anbefalinger.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Fosse skrev:
Om du følger Impulse` råd og gir oss noen hint om smak og prioriteringer gir det mening å komme med anbefalinger.
Vel, i utgangspunktet vil jeg bruke min nyinnkjøpte clearaudio aurum basic pick up en stund før jeg oppgraderer denne. Dette er neppe verdens beste pick up, men den er bedre enn AT95. Riaa er Pro-ject phono box mk 2. Kan byttes ut med tiden.

Mine musikkalske interesser er vidtspennende. For tiden spiller jeg Minor Majority, Dire Straits, Level 42, Dimmo Borgir, Testament, Within Temptation, og Bob Dylan.

Jeg foretrekker en relativt stram og klar, men ikke lys lyd med ren bass, og vil ha så lite "analogskurr" i mellomtonen som mulig. På Hortenmessa hørte jeg på en fin sak fra VYGER som lød veldig fint og klart i mellomtonen. Den analoglyden var veldig fin. Min nåværende platespiller/pick up har noe av denne litt rue klangen i mellomtonen som jeg beskriver ovenfor, og dette skulle jeg gjerne fått redusert.

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.478
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Send en mail eller ta en telefon til Unto på Hifistasjonen, så har du i ettertid undersøkt alt.

Transrotor ZET-1

Hør gjerne hva han skal ha for ZET-3 også - 34kg tung tysk kvalitet.

Ellers er jeg enig i at Gyro'n er både vakker, spesiell og velspillende. I mitt tilfelle valgte jeg tilslutt Transrotoren fremfor Gyro'n, men hadde sikkert blitt happy med sistnevnte også.

På lik linje med bilkjøp (med mindre du hvasser i kronestykker eller bader i sedler) så er vel et godt råd; "Kjøp med hodet - og ikke hjertet".

Mvh
Jan P.

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.478
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Skulle du ombestemme deg og bruke de sedlene du vasser i ;D forslås en litt større Transrotor:

Kun én mill. og noen få tusinger, men du får dog 220 kg.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.305
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Gutter, LES første innlegg en gang til.

"Vurderer å strekke meg til en Gyro SE, men kunne gjerne tenke meg innspill på alternative platespillere som ligger noe under denne i pris"

;)

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Nottingham Spacedeck med en eller annen arm. RB300 f.eks? Sikkert over 16.500 villedende, men like sikkert under etter forespørsel. Om det i det hele tatt er mulig å få tak i Audio Art da selvsagt.

Roksan Xerxes X, fra Hifihuset. Vet ikke prisen her, men i Storbritannia er gateprisen sånn ca. £1100. Det burde ende innenfor budsjett, om ikke noe er helt gæli. Dessuten blir den i disse dager faset ut til fordel for Xerxes.20 (til dobbel pris), siden Radius har overtatt i den lavere enden, og kan muligens fås billigere av den grunn.

Kommer jo an på om du vil ha en massebasert spiller eller en som fjærer. Det er tross alt der det mest fundamentale skillet går når det gjelder platespillere (etter min mening), både i forhold til konstruksjon (selvsagt ::)) og lyd. Velger du det første, så er det ene drivverket stort sett like bra som det andre, så lenge de er fornuftig konstruert og prisen ikke betinger for store kompromisser. Å lage et tilfredsstillende fjærende drivverk er langt vanskeligere, siden det innebærer flere variabler og i tillegg er det sjelden "plug, play and forget" slik et massebasert drivverk er. Tidvis vatring og justering må påregnes om ytelsen skal være optimal til enhver tid. Hva "tidvis" betyr er selvsagt svært varierende.

Lydforskjellene ligger først og fremst i at tunge drivverk eksellerer når det gjelder den mye omtalte "mørke bakgrunnen" og "soliditeten" i lydbildet, mens gode fjærende drivverk har sin forse i "PRaT".

Hva som er best spørs helt og holdent på deg, men for min del foretrekker jeg tunge drivverk, både på grunn av fraværet av nevrose-induserende elementer, fordi jeg setter pris på de tingene de gjør best og fordi jeg føler at den ekstra "PRaT'en" i fjærende drivverk er kunstig tilført.

Men det er nå bare meg.

Vedlegg

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.478
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
C._Alshus skrev:
Gutter, LES første innlegg en gang til.

"Vurderer å strekke meg til en Gyro SE, men kunne gjerne tenke meg innspill på alternative platespillere som ligger noe under denne i pris"

;)
Var fullstendig klar over trådens innhold, men klarte ikke å dy meg på en dag som i går. ....tar det gule kortet til etteretning. ( ;)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
SOEDAL skrev:
Vel, i utgangspunktet vil jeg bruke min nyinnkjøpte clearaudio aurum basic pick up en stund før jeg oppgraderer denne. Dette er neppe verdens beste pick up, men den er bedre enn AT95. Riaa er Pro-ject phono box mk 2. Kan byttes ut med tiden.

Mine musikkalske interesser er vidtspennende. For tiden spiller jeg Minor Majority, Dire Straits, Level 42, Dimmo Borgir, Testament, Within Temptation, og Bob Dylan.

Jeg foretrekker en relativt stram og klar, men ikke lys lyd med ren bass, og vil ha så lite "analogskurr" i mellomtonen som mulig. På Hortenmessa hørte jeg på en fin sak fra VYGER som lød veldig fint og klart i mellomtonen. Den analoglyden var veldig fin. Min nåværende platespiller/pick up har noe av denne litt rue klangen i mellomtonen som jeg beskriver ovenfor, og dette skulle jeg gjerne fått redusert.
Når du snakker om "analogskurr" i mellomtonen, snakker du da om dårlig sporing? Vet ikke helt om jeg forstår hva du mener med dette uttrykket.
Om det dreier seg om dårlig sporing vil jeg vel påstå at arm og pickup er vel så viktig for akkurat den biten. Mulig du legger noe annet i begrepet.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Lille_Adam skrev:
Roksan Xerxes X, fra Hifihuset.  Vet ikke prisen her, men i Storbritannia er gateprisen sånn ca. £1100.  Det burde ende innenfor budsjett, om ikke noe er helt gæli.  Dessuten blir den i disse dager faset ut til fordel for Xerxes.20 (til dobbel pris), siden Radius har overtatt i den lavere enden, og kan muligens fås billigere av den grunn.
Roksan Xerxes X er en kongelig platespiller; en av mine største favoritter ever, og en stor oppgradering på den legendariske originale Xerxes; den første platespilleren i UK som var noe reellt alternativ (skal man tro salgstall) til LP12 dengang midt på 80-tallet.

Den har en utrolig lekker lyd med Artemiz og Shiraz; en åpenhet og klangkraft som er helt smektende. Skulle jeg ha hatt en platespiller av dette kaliberet så hadde denne vært øverst opp på lista mi. Full forståelse for LilleAdams glimrende forslag.
Av en eller annen grunn er det ikke så mange av denne i Norge.. det er rart.

Men er ikke prisen uten arm tro?

Mvh Vidar P

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Fosse skrev:
SOEDAL skrev:

Når du snakker om "analogskurr" i mellomtonen, snakker du da om dårlig sporing? Vet ikke helt om jeg forstår hva du mener med dette uttrykket.
Om det dreier seg om dårlig sporing vil jeg vel påstå at arm og pickup er vel så viktig for akkurat den biten. Mulig du legger noe annet i begrepet.
Litt vanskelig å forklare dette, men de fleste platespillerne jeg har vært borti har en tendens i mellomtonen som kan minne om litt ruhet. Dette minner, eller er det samme som, den kvalitetsreduksjonen man opplever når man spiller de innerste sporene på en LP. Går ut fra at de fleste forstår hva jeg mener, en ru og mindre nyansert gjengivelse, spesielt ved kraftige passasjer. Kombinasjonen fra VYGER hadde lite av denne ruheten, men nå hørte jeg jo bare en kort demo av denne. Nevner det bare fordi det nok var andre her som også fikk med seg denne på messa.

Beklager forøvrig hvis mine svar kan virke unyanserte, men når det gjelder platespillere har jeg ikke mye peil. Har kun brukt Rega 3 og Pro-ject rpm5, og begge disse kom ferdigmontert med pick up. Har ikke eksperimentert noe med noen av disse.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Vidar P skrev:
Roksan Xerxes X er en kongelig platespiller; en av mine største favoritter ever, og en stor oppgradering på den legendariske originale Xerxes; den første platespilleren i UK som var noe reellt alternativ (skal man tro salgstall) til LP12 dengang midt på 80-tallet.

Den har en utrolig lekker lyd med Artemiz og Shiraz; en åpenhet og klangkraft som er helt smektende. Skulle jeg ha hatt en platespiller av dette kaliberet så hadde denne vært øverst opp på lista mi. Full forståelse for LilleAdams glimrende forslag.

Mvh Vidar P
Er ikke sikker gitt. Den er avbildet med arm til £1100 i alle fall, uten at det garanterer for at den følger med selvsagt. jeg har vel uansett vondt for å tro at den ender over budsjett inkludert arm, men da neppe med en Artemiz. En Tabriz burde være innen rekkevidde, muligens en Tabriz ZI også. Det kommer gjerne an på velvilligheten hos Hifihuset, men den ryktes jo å være ganske så ok.....

Kongelig ja.... ;D Veldig flott både er og låter den, helt klart. Et av de få fjærende drivverk jeg kunne tenkt meg, innen mine gitte prisrammer (som utelukker en LP12 ;)). Men så foretrekker jeg også klassiske konstruksjoner som har blitt polert og justert over flere år, fremfor nye ting hvor design til tider virker langt viktigere enn å faktisk tilby noe nytt og forbedret.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
SOEDAL skrev:
Litt vanskelig å forklare dette, men de fleste platespillerne jeg har vært borti har en tendens i mellomtonen som kan minne om litt ruhet. Dette minner, eller er det samme som, den kvalitetsreduksjonen man opplever når man spiller de innerste sporene på en LP. Går ut fra at de fleste forstår hva jeg mener, en ru og mindre nyansert gjengivelse, spesielt ved kraftige passasjer. Kombinasjonen fra VYGER hadde lite av denne ruheten, men nå hørte jeg jo bare en kort demo av denne. Nevner det bare fordi det nok var andre her som også fikk med seg denne på messa.

Beklager forøvrig hvis mine svar kan virke unyanserte, men når det gjelder platespillere har jeg ikke mye peil. Har kun brukt Rega 3 og Pro-ject rpm5, og begge disse kom ferdigmontert med pick up. Har ikke eksperimentert noe med noen av disse.
Må innrømme at jeg ikke følger deg her. Jeg antok, som Fosse, at det dreide seg om dårlig sporing, eller evt. en mindre god pickup, for skurr i mellomtonen er ikke noe jeg forbinder med en ok eller bedre platespiller.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Lille_Adam skrev:
SOEDAL skrev:

Må innrømme at jeg ikke følger deg her. Jeg antok, som Fosse, at det dreide seg om dårlig sporing, eller evt. en mindre god pickup, for skurr i mellomtonen er ikke noe jeg forbinder med en ok eller bedre platespiller.
Hmm, men dere opplever vel også dere at lyden blir dårligere jo lenger inn mot sentrum av plata man spiller?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Lille_Adam skrev:
Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
Er ikke sikker gitt. Den er avbildet med arm til £1100 i alle fall, uten at det garanterer for at den følger med selvsagt. jeg har vel uansett vondt for å tro at den ender over budsjett inkludert arm, men da neppe med en Artemiz. En Tabriz burde være innen rekkevidde, muligens en Tabriz ZI også. Det kommer gjerne an på velvilligheten hos Hifihuset, men den ryktes jo å være ganske så ok.....

Kongelig ja.... ;D Veldig flott både er og låter den, helt klart. Et av de få fjærende drivverk jeg kunne tenkt meg, innen mine gitte prisrammer (som utelukker en LP12 ;)). Men så foretrekker jeg også klassiske konstruksjoner som har blitt polert og justert over flere år, fremfor nye ting hvor design til tider virker langt viktigere enn å faktisk tilby noe nytt og forbedret.
Den spilleren fra Roksan som du nevner her er en fullbredde type. Jeg har egentlig mest lyst på en type med minimal plinth. Roksan Radius 5 er veldig fristende. Leste akkurat nå en test av denne i Fidelity, men mener å ha lest andre, mer negative tester av denne tidligere.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
SOEDAL skrev:
Hmm, men dere opplever vel også dere at lyden blir dårligere jo lenger inn mot sentrum av plata man spiller?
Opplever og opplever Fru Blom. Kun om jeg finlytter etter akkurat det, men jeg gjør jo sjelden det da....

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Lille_Adam skrev:
SOEDAL skrev:
Opplever og opplever Fru Blom. Kun om jeg finlytter etter akkurat det, men jeg gjør jo sjelden det da....
Sier du det? Jeg har altid hatt dette som hovedargument mot vinyl. Henger meg ganske mye opp i det. Jeg har dog forstått at folk opplever dette forskjellig og at det er forskjeller på platespillere/pick -up/montering i forhold til denne problematikken.
På de ytre sporene synes jeg vinyl kan lyde veldig bra.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Spiller siste sporet nå (på Candyland av James McMurtry) og kan ikke si, med hånda på hjertet, at jeg merker noen forskjell fra første låt.

PS - nest siste var det visst. Men siste høres greit ut også, etter mine ører. Ikke vet jeg, kanskje jeg bare er aldeles ukritisk.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
31.505
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
soedal
Tror ikke du finner mange negative tester på Roksan Radius akryl,
stort sett meget gode omtaler de siste årens tester jag lest, og er
vel nå oppgradert på siste utgave, om jag ikke tar helt fel.
Snakket med Andre (hifihuset) på fredagen tipset han om att ta hjem en
xerxses 20 plus, iforbindelse med ev nye lokaler kan det nog bli aktuellt

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Det er lite innen hifi det er så lett å få til å prestere langt dårligere enn optimalt Soedal. Jeg tror du trenger å få satt opp platespilleren din skikkelig.
Jeg fikk til eksempel min tidligere Orbe/Mørch/Benz satt opp av Oslo Hificenter (fordi jeg var fersk). Idag skulle jeg gjort jobben bedre i fylla med dårlig belysning, og det står jeg faktisk inne for, det er ikke ment som noen overdrivelse.

Jeg legger aldri merke til at lyden degenereres etterhvert som jeg nærmer meg sentrum på normale plater, selv om jeg ved direkte sammenligning av samme låt innerst på 33 1/3 og ytterst på 45 rpm hører forskjell.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Fosse skrev:
Det er lite innen hifi det er så lett å få til å prestere langt dårligere enn optimalt Soedal. Jeg tror du trenger å få satt opp platespilleren din skikkelig.
Jeg fikk til eksempel min tidligere Orbe/Mørch/Benz satt opp av Oslo Hificenter (fordi jeg var fersk). Idag skulle jeg gjort jobben bedre i fylla med dårlig belysning, og det står jeg faktisk inne for, det er ikke ment som noen overdrivelse.

Jeg legger aldri merke til at lyden degenereres etterhvert som jeg nærmer meg sentrum på normale plater, selv om jeg ved direkte sammenligning av samme låt innerst på 33 1/3 og ytterst på 45 rpm hører forskjell.
Jeg har ingen trening i å sette opp platespillere, men begge de spillerne jeg nevner har hatt fabriksmontert orginalarm. Jeg har kun kunnet fikle med pick up og vridningen på denne. Jeg har nå prøvd litt forskjellige vinkler på min pick up, og lyden endrer seg jo avhengig av plassering, men de innerste sporene er fremdeles dårligere enn de ytterste.

Fint å høre at dere ikke opplever dette problemet på samme måte som meg. Det kan jo tyde på at dette fenomenet kan reduseres ved valg av avspillingsutstyr. Men dette er da en velkjent problematikk? Per Abrahamsen har også nevnt dette som sitt hovedankepunkt mot vinyl. Jeg mener at det har noe med redusert hastighet på de innerste sporene å gjøre. Man får rett og slett begrenset innformasjonsmengde på de innerste sporene kontra de ytterste. Jeg opplever ihvertfall en hørbar foringelse.

Vel, ikke meningen å avspore trådens opprinnelige emne. Jeg har altså fryktelig lyst på ny platespiller, redusert kvalitet på de innerste sporene eller ikke. Så langt er Orgin Live Aurora mk2 og Roksan Radius 5 de mest interessante i tillegg til Gyrodec SE.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
SOEDAL skrev:
Lille_Adam skrev:
SOEDAL skrev:
Sier du det? Jeg har altid hatt dette som hovedargument mot vinyl. Henger meg ganske mye opp i det. Jeg har dog forstått at folk opplever dette forskjellig og at det er forskjeller på platespillere/pick -up/montering i forhold til denne problematikken.
Tangentialarm er tingen gutter, ingen forskjeller innover på platen. ;)
Sporingsproblemer etc. eksisterer ikke!
Vinklingen for stiften er alltid korrekt.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Continuo skrev:
SOEDAL skrev:
Lille_Adam skrev:
SOEDAL skrev:
Tangentialarm er tingen gutter, ingen forskjeller innover på platen. ;)
Sporingsproblemer etc. eksisterer ikke!
Vinklingen for stiften er alltid korrekt.
Ja vinklingen er korrekt, men hastigheten på de innerste sporene er da likevel betydelig lavere enn på de ytterste sporene, så den problematikken forblir den samme.
Jeg har altid trodd at den dårligere lyden på de innerste sporene kom av en kombinasjon av pick ups vinkel som kan bli noe skjev på det innerste sporet(om man velger optimal vinkel for det ytterste), samt dårligere hastighet jo lengre man kom inn på plata. Det er da på grunn av den lavere hastigheten på det innerste sporet at man lager singler som skal spilles av i 45rpm?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det ligger en Wilson-Benesch "The Circle" på bruktbørsen til sånn omtrent halv nypris. Denne spiller så til de grader buksene av en Gyrodeck IMHO (og ja, jeg har eid begge!) at den burde sjekkes seriøst ut...Ellers ser jeg du spiller endel litt heftig rock, og Gyros eneste egentlige problem slik jeg har hørt det endel ganger kan være en litt nølende bassgjengivelse....Jeg har eid tre Gyroer i min tid og synes det er en glimrende spiller, men jeg tror ikke det hadde vært mitt førstevalg om det sto mye rock på menyen. The Circle, derimot..
En PM til Cundis her på sentralen kunne sikkert vært en god ide. Et usedvanlig hyggelig "metalhue" med en Circle i anlegget.... ;)

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Takk for tipset. Skal følge litt med på den annonsen. Har ikke anledning til å hive meg rundt akkurat nå, har en del andre morsomheter å bruke penger på, men om den fremdeles er til salgs om en måned, så er den interessant. Noe som jeg hang meg litt opp i var testen av denne i stereophile. Testen var forresten god den, men den var datert 1998. Da har altså platespilleren vært i produksjon i minst 10 år. Vet du om det har vært gjort noen endringer på den tiden?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Gyrodeck har vært i produksjon siden 1982, og det er jo endel år siden det også... :D

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
impulse skrev:
Gyrodeck har vært i produksjon siden 1982, og det er jo endel år siden det også... :D
Der møtte jeg meg selv i døra.

Vet du om det er gjort noen endringer underveis på Gyro og circle?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg vet om noen på Gyro. Den fikk komposittmaterialtallerken på slutten av åttitallet, motoren er oppgradert og pleksiglasskabinettet og-lokket er borte. Sammen med mye av den visuelle magien. Det er sikkert mer, så kikk på fabrikkenes nettsider, evt send dem en mail.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
impulse skrev:
Jeg vet om noen på Gyro. Den fikk komposittmaterialtallerken på slutten av åttitallet, motoren er oppgradert og pleksiglasskabinettet og-lokket er borte. Sammen med mye av den visuelle magien. Det er sikkert mer, så kikk på fabrikkenes nettsider, evt send dem en mail.
Takker.

...og Circle?

Topp Bunn