Hvis det nå er slik at utseendet er såpass viktig og referansene du prefererer er Gyro SE og Oracle Delphi V, da ville jeg i det minste ha tatt en titt på Transrotor Zet1 eller den noe dyrere Transrotor Zet 3, Amari Acoustics LP-600 (eventuelt LP-300), Acoustic Solid (nesten alle modellene i klasse med Gyro SE design), Revolver Replay og Schau Das Laufwerk No 2. Alle disse ligger i en prisklasse tilnærmet Gyro/Oracle. Andre har allerede nevnt WB Circle og Clearaudio.Zomby_Woof skrev:Jeg har enda ikke hatt muligheten til å se en VPI 'live'. Anledningen byr seg kanskje en gang, ixos?
Uansett: Selv om bildene ikke forteller hele sannheten, sier de nesten alltid mye. Jeg tror rett og slett ikke at noen av VPI'ene kan måle seg med Gyro SE eller f.eks. en Oracle's utsøkte eleganse.
Nooooen kr dyrere ja... Hadde ikke hatt noe imot en slik i stua nei.. men det blir det nok aldri noe av for min del...terryboy skrev:...
Går man opp i pris er det jo et vell av andre spillere som må nevnes. Skal man ha best lyd innen prissegmentet til Oracle/Gyro med litt over snittet design (og ekstremt håndverksmessig klasse) er min subjektive vinner TW Acustic Raven One.
Lillebror til Raven AC (som du har lagt med et flott bilde av) og som du vet går under navnet TW Raven One koster faktisk mindre enn Oracle spilleren! Med sin prislapp på rett i underkant av 30.000 NOK (-15% i mai hos den nordiske forhandleren ArtSound) koster den godt under halvparten av den som du har avbildet. Raven One er noe over Gyro SE i pris og kan vel ikke akkurat defineres som noen "billigspiller", men forhåpentligvis yter den noe over Gyro i lydgengivelse også (ikke sant Fosse??!!). Absolute Sound sa i det minste følgende om den billigste TW spilleren som de i siste nummer ga sin høyeste utmerkelse Golden Ear Award: "TW Acustic turntables are exceptionally musical, detailed, beautifully made, and of high value. The Raven One is the best high-end turntable value I know of"kaap skrev:Nooooen kr dyrere ja... Hadde ikke hatt noe imot en slik i stua nei.. men det blir det nok aldri noe av for min del...terryboy skrev:...
Går man opp i pris er det jo et vell av andre spillere som må nevnes. Skal man ha best lyd innen prissegmentet til Oracle/Gyro med litt over snittet design (og ekstremt håndverksmessig klasse) er min subjektive vinner TW Acustic Raven One.
![]()
Jeg tror vi er mer enige enn du aner, og du vet fra "UPS hos nabo" linken at jeg nettopp har valgt Raven One til innflytting i eget lytterom. Jeg valgte den først og fremst grunnet lyden, men den enkelhet og renhet som du beskriver gjorde at den tippet den langt mindre elegante VPI Super Scoutmaster Refrence av pinnen helt i innspurten i min vurdering av ny vinylrigg!!Fosse skrev:Personlig er jeg helt uenig terryboy. Raven One har en designmessig eleganse i form av sin enkelhet og renhet.
Av de øvrig nevngte merker er det etter mitt skjønn, og min begrensede kjennskap til dem, få, eller ingen som oppnår den lettheten, renheten og formmessige eleganse som en Gyro innehar.
Man er ikke VPI-frelst, men VPI-opplyst!Grumpy skrev:Jeg holder en knapp på Transrotoren en siste gang ...også for å skape litt mangfold og motvekt til alle VPI-frelste, med vel viten om VPI's egenskaper ;D.
Det er jeg ikke sikker på, men la oss diskutere religion i en annen tråd ;DParelius skrev:Man er ikke VPI-frelst, men VPI-opplyst!Grumpy skrev:Jeg holder en knapp på Transrotoren en siste gang ...også for å skape litt mangfold og motvekt til alle VPI-frelste, med vel viten om VPI's egenskaper ;D.
He he...går vel litt på smak....er du basstørst kan jeg love deg at en kombo med dynavector/vpi , vil gjøre susen......Har sagt det før , døra står åpen for lytt og beskuelse...Zomby_Woof skrev:Jeg har enda ikke hatt muligheten til å se en VPI 'live'. Anledningen byr seg kanskje en gang, ixos?
Uansett: Selv om bildene ikke forteller hele sannheten, sier de nesten alltid mye. Jeg tror rett og slett ikke at noen av VPI'ene kan måle seg med Gyro SE eller f.eks. en Oracle's utsøkte eleganse.
Får vel bare innrømme det jeg og , at hadde Tømmervik`s disipler svinget seg litt raskere , hadde jeg snurra på gyro...hørte den med lyra Dorian flere ganger før vurdering....men det ble altså vpi....Elmer Midd her inne har jo en kliss ny gyro...en pm kan jo være på sin plass ,om han er fornøyd med varene...ixos_76 skrev:He he...går vel litt på smak....er du basstørst kan jeg love deg at en kombo med dynavector/vpi , vil gjøre susen......Har sagt det før , døra står åpen for lytt og beskuelse...Zomby_Woof skrev:Jeg har enda ikke hatt muligheten til å se en VPI 'live'. Anledningen byr seg kanskje en gang, ixos?
Es