Alternativer til Tidal/Spotify

Myndighetene

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2015
Antall liker
32
Sted
Hamar
Torget vurderinger
1
Hei!
Jeg er ikke lengre interessert i å støtte amerikansk næringsliv, og driver i den anledningen og kansellerer enn del strømmetjenester.
Tidal gikk med i dragsuget. Det er vondt, men det finnes viktigere ting.
Jeg hører mye bra om det Franske Qobuz. Er det noen her som har erfaringer med det? Utvalg, kvalitet, etc?
Spotify er uaktuelt. Dels pga kvalitet. Og i særdeleshet pga av deres donasjon til Trumps innsettelsesseremoni.

the_darkman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.10.2015
Antall liker
48
Sted
Moss
Enig med du..... Qobuz mangler fremdeles connect ser det ut som. Jeg bytter når dette funker mot wiim

Proethifi

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2023
Antall liker
1.676
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg personlig synes utvalget i Qobuz, bruk av Qobuz sin nettsiden, og Qobuz appen fungere bra.

Ulempen med Qobuz er integreringen med andre nettspillere. Det finnes ikke en Tidal Connect løsning.
Dette medfører at hvis Qobuz brukes sammen/som integrert app, via Bluesound/BlueOS, Sonos,Hifi Rose, så kommer alle album, sanger og artister som du har lagret som favoritter, kun frem på favoritt listen i den rekkefølge de ble lagt til som favoritter. Dette medfører at hvis du skal bruke favorittlistene for lagrede sanger/album/artist, så brukes Qobuz appen, før nevnte sang/album/artist må søkes opp i den integrerte Qobuz appen på BlueOS og Hifi Rose for meg.

Eversolo har bedre integrert Qobuz-app. Og det holdes på å utvikle en Connect løsning, som enda ikke er utbredt.

Du kan lese mere her:

Myndighetene

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2015
Antall liker
32
Sted
Hamar
Torget vurderinger
1
Da har jeg lastet ned Windows versjonen av Qobuz, og tester en måned. Interessant det med integrasjon mot Eversolo. En kollega av meg kjøpte nettopp en brukt Eversolo DMP-A8 av Sevald her på forumet. Skal høre litt med hans erfaringer på jobb i kveld. Har selv siklet på Eversolo en stund.
Grunnen til at jeg holder igjen er at NAD pre'en min er utstyrt med Dirac Live. Er helt avhengig! Hvordan er DSP delen av Eversolo?

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Antall liker
15.261
Sted
Sørlandet
Og igjen - ikke glem at Qobuz er den tjenesten som betaler mest til alle artistene. Nesten dobbelt så mye som Tidal. Tre ganger så mye som Spotify. At dem også låter bedre en Tidal er jo en pluss.

Og du - Spotify er ikke amerikansk. Tidal har amerikanske eiere men er fortsatt norsk.

Myndighetene

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2015
Antall liker
32
Sted
Hamar
Torget vurderinger
1
Og du - Spotify er ikke amerikansk. Tidal har amerikanske eiere men er fortsatt norsk.
Tusen takk for innspill :) Er klar over det. Men kom over nyheter om at Spotify donerte $150.000 til Trumps innsettelsesseremoni. Det er ugreit.

FJELL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2010
Antall liker
206
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Enig med andre her, Qobus fungerer topp, bruker sammen med Eversolo.
Eversolo sin DSP fungerer veldig bra.

ovitzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Antall liker
1.199
Sted
Snarøya
Torget vurderinger
5
Jeg vurderer å bytte ut Spotify med Qobuz. Men lurer på en ting, hvordan fungerer Qobuz opp mot Sonos? Har flere Somos høyttalere rundt i huset, må man da bruke Sonos sin app, eller kan man spille fra Qobuz appen direkte? Anuone?

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Antall liker
15.261
Sted
Sørlandet
Jeg vurderer å bytte ut Spotify med Qobuz. Men lurer på en ting, hvordan fungerer Qobuz opp mot Sonos? Har flere Somos høyttalere rundt i huset, må man da bruke Sonos sin app, eller kan man spille fra Qobuz appen direkte? Anuone?
Sånn ser tilkoblingsdelen ut i Qobuz app’n. Hadde jeg brukt Sonos så hadde den dukket opp:

IMG_8021.jpeg

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
1.962
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Tusen takk for innspill :) Er klar over det. Men kom over nyheter om at Spotify donerte $150.000 til Trumps innsettelsesseremoni. Det er ugreit.
Trur me følger dine fotspor og sier opp abonnement til Spotify , at de støttet den IDIOTEN er mere en ugreit . :mad:
Qobuz is now compatible with Android Auto :)

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
10.220
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4

Takk for den, det hadde gått meg hus forbi. Soundiiz er i ferd med å overføre spillelister m.m. til Qobuz og så blir Spotify sagt opp. Etterfulgt av en mail som forklarer hvorfor i tydelig ordelag.

Wiim

Medlem
Ble medlem
23.02.2025
Antall liker
35
Sted
Akershus
Kanskje dumt spørsmål, men er det mulig å overføre lister fra spotify over på Qobuz?

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
24.399
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Fungerer kun gjennom Sonos-app hos meg.
1000006666.png

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
558
Torget vurderinger
1
Link til 2mnd gratis Qobuz for nye kunder.

Jeg liker Qobuz. Lite mikkmakk, mas, pes og ørten forskjellige features som skriker deg i trynet. I tillegg er det tydelig fokus på hi-Rez på Discovery og anbefalinger, noe som alle på forumet her vil digge😀

Pluss det virker Qobuz fungerer fint i alle leverandør-apps. Selv i den buggy appen til vifa-lydplanken her, utviklet av en obskur utvikler som kun har 1 produkt i app store, til en produsent (nå «kinesiske» Vifa) av høyttalere som mer eller mindre gir blanke i kundene sine, selv her funker Qobuz brillefint.

Men den beste implementasjonen er kanskje i Linn-app’en som har tatt over for Kazoo.

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
69.235
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
https://try.qobuz.com/lumin-redeem-2024/
Link til 2mnd gratis Qobuz for nye kunder.

Jeg liker Qobuz. Lite mikkmakk, mas, pes og ørten forskjellige features som skriker deg i trynet. I tillegg er det tydelig fokus på hi-Rez på Discovery og anbefalinger, noe som alle på forumet her vil digge😀

Pluss det virker Qobuz fungerer fint i alle leverandør-apps. Selv i den buggy appen til vifa-lydplanken her, utviklet av en obskur utvikler som kun har 1 produkt i app store, til en produsent (nå «kinesiske» Vifa) av høyttalere som mer eller mindre gir blanke i kundene sine, selv her funker Qobuz brillefint.

Men den beste implementasjonen er kanskje i Linn-app’en som har tatt over for Kazoo.
Jeg får ikke åpnet lenken.

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
10.220
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Jeg liker Qobuz. Lite mikkmakk, mas, pes og ørten forskjellige features som skriker deg i trynet.

Enig. Grensesnittet har blitt forbedret siden sist jeg testet og de drop-outene jeg da fremdeles hadde med min Cambridge CXN V2 virker nå å være en saga blott.

Veldig fornøyd.

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Antall liker
2.114
Sted
Horten
Her hos meg så spiller Qobuz ca 7-8t i bakgrunnen hver dag de siste årene. Funker knall.(y)

Når Wiim bare nå får pushet ut den nye firmware-oppdattering ifm Qobuz Connect, så kan det vel ikke bli stort bedre.:cool:

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.614
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Siden Qobuz ved månedlig betaling tar 159 kr pr mnd mot Tidal på 119 kr, så burde de få på plass den Connect'en snart. Selv om Qobuz fungerte fint via WiiM-appen når jeg hadde abonnement.

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Antall liker
2.114
Sted
Horten
Om man er månedlig medlem i Qobuz så koster det USD 12.99 (NOK 139.-) pr måned.
Om man kjøper for 1 år og gangen så er det USD 10.83 (NOK 116.-) pr måned.
Dette er Studio.
Qobuz har også Sublime-medlemskap som gjør at du får billigere kjøp av musikken. -Er ikke mange album kjøp for den prisen er spart inn.

PS: Om man kjøper abo via eks Apple sin store eller i app på Iphone, så legger jo Apple på 15 eller 30% påslag som de selv tar.;)

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.614
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Om man er månedlig medlem i Qobuz så koster det USD 12.99 (NOK 139.-) pr måned.
Om man kjøper for 1 år og gangen så er det USD 10.83 (NOK 116.-) pr måned.
Dette er Studio.
Qobuz har også Sublime-medlemskap som gjør at du får billigere kjøp av musikken. -Er ikke mange album kjøp for den prisen er spart inn.

PS: Om man kjøper abo via eks Apple sin store eller i app på Iphone, så legger jo Apple på 15 eller 30% påslag som de selv tar.;)
Så rart, når jeg går rett på nettsiden til Qobuz så står det 159 og ikke 139. Antar at Apple ikke får manipulert dette direkte på nettsider, men bare via AppStore eventuelt?

IMG_6310.jpeg

Beklager OT

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Antall liker
2.114
Sted
Horten
Så rart, når jeg går rett på nettsiden til Qobuz så står det 159 og ikke 139. Antar at Apple ikke får manipulert dette direkte på nettsider, men bare via AppStore eventuelt?

Vis vedlegget 1105525

Beklager OT
Hmm, kanskje tilfeldig men det er 14.66% forskjell mellom de prisene du fant der og de jeg fant på årlig abonnement.
-14.66 er jo fryktelig nært 15% som jeg mener Apple tar til seg selv.
Men kan være andre tilfeldigheter. :unsure:

larax

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.04.2006
Antall liker
168
Sted
Harestua
Jeg betaler 159.- Har ingenting med apple å gjøre, men jeg betaler hver måned og ikke en gang i året.

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
3.816
Sted
Liten by
Kanskje dumt spørsmål, men er det mulig å overføre lister fra spotify over på Qobuz?
Denne gjør det også:

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Antall liker
3.288
Torget vurderinger
2
Har hatt Deezer i 7 år, har aldri tenkt tanken på å bytte til noe annet.

Topp Bunn