el_mariachi
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 28.11.2002
- Innlegg
- 5.636
- Antall liker
- 394
Forrige uke fikk jeg en "gave" fra Telenor, et helt nytt modem da mitt gamle Zyxel modem sa takk for seg.
Flotte greier med ekstra plastdeksel hvis ikke fargen falt i smak og greier.
Vel og bra det, koblet opp boksen og gikk inn og la inn brukernavn, passord osv. men nettet var ustabilt og jeg tenkte jeg kunne sjekke loggen for linjen for oppe/nedetid. Og da begynner det å bli interesant:
Jeg får da opp en side i browsern som sier "Vi har sentralisert ruteradministrasjonen. Du må være tilkoblet Internett for å kunne nå denne."
Jeg må da altså være tilkoblet internett for å sjekke hvorfor jeg ikke er på internett! Dette er jo galskap.
Linja hakket fremdeles så jeg ringte kundeservice og meldte forsatt feil på linjen, jeg ble da fortalt at den var i orden men att jeg måtte dra ut kabler, restarte pc, sjekke WiFiinstillinger osv. Eller evt. ringe Telenorhjelpen til den nette sum av kr 25 pr min eller noe slik. Ettersom dette er en periodisk feil er det så godt som umulig å få ringt kundeservice akkurat når linjen er nede, innen jeg får trykket meg gjennom forskjellig valg og sittet i kø for å få snakket med noen er den oppe igjen.
Det skal være mulig å innstaller eldre firmware i boksen for å få tilbake lokal administrasjon men det hjelper vel ikke lenge all den tid telenor tydeligvis kan rulle ut "oppdateringer" den uten mitt samtykke og ikke er jeg sikker på hvordan endring av Fw gjøres heller.
Det enkleste for meg er vel da å skaffe en annen ruter/modem? Så da ønsker jeg en anbefalig av en slik.
Eller finnes det andre løsninger på dette?
Boksen er forøvrig en Zyxel p8702n.
Flotte greier med ekstra plastdeksel hvis ikke fargen falt i smak og greier.
Vel og bra det, koblet opp boksen og gikk inn og la inn brukernavn, passord osv. men nettet var ustabilt og jeg tenkte jeg kunne sjekke loggen for linjen for oppe/nedetid. Og da begynner det å bli interesant:
Jeg får da opp en side i browsern som sier "Vi har sentralisert ruteradministrasjonen. Du må være tilkoblet Internett for å kunne nå denne."
Jeg må da altså være tilkoblet internett for å sjekke hvorfor jeg ikke er på internett! Dette er jo galskap.
Linja hakket fremdeles så jeg ringte kundeservice og meldte forsatt feil på linjen, jeg ble da fortalt at den var i orden men att jeg måtte dra ut kabler, restarte pc, sjekke WiFiinstillinger osv. Eller evt. ringe Telenorhjelpen til den nette sum av kr 25 pr min eller noe slik. Ettersom dette er en periodisk feil er det så godt som umulig å få ringt kundeservice akkurat når linjen er nede, innen jeg får trykket meg gjennom forskjellig valg og sittet i kø for å få snakket med noen er den oppe igjen.
Det skal være mulig å innstaller eldre firmware i boksen for å få tilbake lokal administrasjon men det hjelper vel ikke lenge all den tid telenor tydeligvis kan rulle ut "oppdateringer" den uten mitt samtykke og ikke er jeg sikker på hvordan endring av Fw gjøres heller.
Det enkleste for meg er vel da å skaffe en annen ruter/modem? Så da ønsker jeg en anbefalig av en slik.
Eller finnes det andre løsninger på dette?
Boksen er forøvrig en Zyxel p8702n.