A
Nei, men hva er problemet? Er det fordi det er amerikanske soldater du hisser deg opp? Det må være slitsomt å hate så intenst.Propaganda?
Plager det deg ikke at voksne mennesker tillater seg å benytte slik arrogant hersketeknikk over tørste barn? Er det virkelig sant? Det spiller da OVERHODET INGEN ROLLE hvilket land de impliserte er fra!! Ser du ikke hva som skjer??Nei, men hva er problemet? Er det fordi det er amerikanske soldater du hisser deg opp? Det må være slitsomt å hate så intenst.
Ta deg et glass vann. ;D
Vi vet ikke hva som skjer på denne snutten.Plager det deg ikke at voksne mennesker tillater seg å benytte slik arrogant hersketeknikk over tørste barn? Er det virkelig sant? Det spiller da OVERHODET INGEN ROLLE hvilket land de impliserte er fra!! Ser du ikke hva som skjer??
Dersom dette ikke er sludder og en skapt film, så er det intet annet enn trist.
Honkey
Unødvendig lidelse påført av sadistiske mennesker i maktposisjon provoserer meg, så også idioti. Propaganda?, var ett spørsmål da jeg ikke tar youtube for å være en sikker kilde.Nei, men hva er problemet? Er det fordi det er amerikanske soldater du hisser deg opp? Det må være slitsomt å hate så intenst.
Ta deg et glass vann. ;D
Gir du beskjed når jeg kan komme opp? ;DUnødvendig lidelse påført av sadistiske mennesker i maktposisjon provoserer meg, så også idioti. Propaganda?, var ett spørsmål da jeg ikke tar youtube for å være en sikker kilde.
Ta deg en tur på bunn av badebassenget ditt![]()
Helt korrekt, vi vet ikke utgangspunktet for dette. Det kan i prinsipp være hva som helst, til og med Iraks egne folk som har laget filmen, og lagt på amerikanske stemmer i etterkant.Vi vet ikke hva som skjer på denne snutten.
For alt vi vet kan dette være alt fra en dårlig spøk til et forsøk på å samle barna utenfor sentrum for å dele ut brus/snop/mat.
Det er velkjent at de amerikanske soldatene gir gaver til barna. Desverre har det ettehvert også blitt et ettertraktet mål for snikskyttere.
Jeg har vanligvis lite empati så tidlig på dag.Og da er det er nesten like trist at du ikke klarer å ta det inn over deg.
Honkey
Man må huske på at disse soldatene i utgangspunktet er tapere som elsker å utøve makt. Disse unge mennene hører ikke til den amerikanske intelektuelle elite.enkelte av disse soldatene skulle hatt pryl.
Jeg tror kanskje den beskrivelsen var litt tendensiøs?Man må huske på at disse soldatene i utgangspunktet er tapere som elsker å utøve makt. Disse unge mennene hører ikke til den amerikanske intelektuelle elite.
Nå tuller du. Hvis de ikke var amerikanske så ville det aldri blitt slått opp her. Det hadde sannsynligvis aldri sett dagens lyd, men i hvertfall ikke blitt en sak på HFS eller for den del i norske media.Det spiller da OVERHODET INGEN ROLLE hvilket land de impliserte er fra!!
Slutt å prate bøll. For meg har det ingen relevans om ungene eller soldatene er fra her eller der. Jeg blir uansett fryktelig lei meg av å se slike situasjoner .Nå tuller du. Hvis de ikke var amerikanske så ville det aldri blitt slått opp her. Det hadde sannsynligvis aldri sett dagens lyd, men i hvertfall ikke blitt en sak på HFS eller for den del i norske media.
Det er merksnodig at slike hendelser kun vekker oppsikt når man har et bakenforliggende politisk motiv. Se bare hva våre naboer slipper unna med uten at noen reagerer.
Riktig det første du sier, men ikke nødvendigvis begrunnelsen din i avslutningen. Kan være så enkelt at vi føler visse ting "angår" mer enn andre fordi vi i større grad føler oss "involvert". Amerikanerne er liksom "en av oss", mens russerne og ennå lenger vekk begge er "noen andre". Det er ikke nødvendigvis et utslag av opportunisme og fordekte politiske motiver.Tell hvor mange fordømmende innlegg du finner på HFS mot amerikanerne i Irak kontra hvor mange du finner mot russerne i Tsjetsjenia. Gjør det samme for hvilket som helst norsk forum. Det er et uomtvistelig faktum at graden av fordømmelse overhodet ikke står i forhold til begåtte forbrytelser, men er et utslag av opportunisme ift bakenforliggende politiske motiver.
Akkurat det er vi 100% enige om, og det er interessante mekanismer som ligger bak. Vil bare poengtere og understreke at min fortvilelse i denne siutasjonen som her vises er fullstendig nasjonsuavhengig.Tell hvor mange fordømmende innlegg du finner på HFS mot amerikanerne i Irak kontra hvor mange du finner mot russerne i Tsjetsjenia. Gjør det samme for hvilket som helst norsk forum. Det er et uomtvistelig faktum at graden av fordømmelse overhodet ikke står i forhold til begåtte forbrytelser, men er et utslag av opportunisme ift bakenforliggende politiske motiver.
Sant nok, de er i ganske liten grad fordekt...Det er ikke nødvendigvis et utslag av opportunisme og fordekte politiske motiver.
Leser vi overhodet samme forum? Jeg får inntrykket av at mange herværende mener at dagens verdensorden er djevelens verk og at USA eksisterer kun for å ødelegge menneskeheten.Det bunner i at vi forventer bedre fra "de gode".
Jo'a. Men sånn er'e å ha noia, veit du Ivar!Sant nok, de er i ganske liten grad fordekt...
Leser vi overhodet samme forum? Jeg får inntrykket av at mange herværende mener at dagens verdensorden er djevelens verk og at USA eksisterer kun for å ødelegge menneskeheten.
Jeg regner med at USA og USA-venner tåler kritikk.Sant nok, de er i ganske liten grad fordekt...
Leser vi overhodet samme forum? Jeg får inntrykket av at mange herværende mener at dagens verdensorden er djevelens verk og at USA eksisterer kun for å ødelegge menneskeheten.
Poenget mitt var at løpet med å kritisere andre for å kritisere noe ofte ikke fører fram fordi det biter seg selv i halen.Hvis jeg ikke tålte kritikk, ville jeg ikke deltatt på et diskusjonsforum.
Nå er det meg bekjent ikke akutt vannmangel i Irak, selv om vannforsyningen er dårlig mange steder.
Er det ikke nettopp slik systematisk tortur som gjør at mennesker (vennene og familien deres) blir terrorrister?Det er merksnodig at slike hendelser kun vekker oppsikt når man har et bakenforliggende politisk motiv. Se bare hva våre naboer slipper unna med uten at noen reagerer.
Selv uten barn var det en jævlig video å se :'(Oj, den videoen på youtube tålte ikke jeg. Dæven å sensitiv en blir av å få egne barn - slikt var aldri noe problem før...
For noe jævlige greier.
Nå er det meg bekjent ikke akutt vannmangel i Irak, selv om vannforsyningen er dårlig mange steder.
Barna løper nok etter lastebil i håp om å få sjokolade eller snop. Hvis dette er vanlig, bør Irak kunne stille med et godt langdistanselag til OL i 2020.
Da burde paranoide deg rette mer fokus mot land som faktisk har diktatur, det er nok å ta av.Overgrep og diktaturisk politikk skaper terrorister, tror paranoide meg![]()
I og for seg ingen dum rettesnor.Da burde paranoide deg rette mer fokus mot land som faktisk har diktatur, det er nok å ta av.
Jeg tror nok CBA er inne på noe her. Det foregår mye forkastelig i denne delen av verden, i høyeste grad også utført av amerikanere, men at barn løper uten at det er i ren desperasjon eller nød er ikke noe nytt fenomen. Det er faktisk ingen grunn til å føle seg så sikker på at barna på noen som helst måte følte seg forulempet.Nå er det meg bekjent ikke akutt vannmangel i Irak, selv om vannforsyningen er dårlig mange steder.
Barna løper nok etter lastebil i håp om å få sjokolade eller snop. Hvis dette er vanlig, bør Irak kunne stille med et godt langdistanselag til OL i 2020.
Jeg kan være enig med deg i at barna muligens ikke følte seg forulempet, og kanskje er det også en lek, hvor gevinsten er vann. Det jeg synes er forferdelig er at voksne mennesker kan bruke barn på en slik måte, de ser på det som ren forlystelse at noen gidder å løpe så langt og lenge kun for 1 flaske vann. Det er forkastelig!!!Jeg tror nok CBA er inne på noe her. Det foregår mye forkastelig i denne delen av verden, i høyeste grad også utført av amerikanere, men at barn løper uten at det er i ren desperasjon eller nød er ikke noe nytt fenomen. Det er faktisk ingen grunn til å føle seg så sikker på at barna på noen som helst måte følte seg forulempet.
Ubetenksomhet og nedverdigende oppførsel fra amerikanske soldater er nok noe av årsaken til problemene i Irak, i tillegg til mer utstudert grusomhet og tortur i forbindelse med behandlingen av fanger. Man får ikke venner av demokrati "the american way" på den måten. Men det så jo ikke ut som om barna led noen voldsom overlast i denne filmsnutten.Jeg tror nok CBA er inne på noe her. Det foregår mye forkastelig i denne delen av verden, i høyeste grad også utført av amerikanere, men at barn løper uten at det er i ren desperasjon eller nød er ikke noe nytt fenomen. Det er faktisk ingen grunn til å føle seg så sikker på at barna på noen som helst måte følte seg forulempet.