Amou's lille hule

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.440
    Antall liker
    41.242
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Veldig fornøyd med den. Har brukt JAN-GE 5751 lenge og er meget fornøyd, men byttet til 12ax7 Golden Dragon Golden dragon Trust Worthy for litt siden. Låter bra de også. Litt mer på en 5751 syntes jeg :) Du hadde vel en slik riaa for litt siden du også?
    Ja det stemmer, var egentlig godt fornøyd med den men støyet litt.
    Brukte Westinghouse nos rør i min :)
    God helg

    mvh
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.420
    Antall liker
    7.358
    Sted
    Under stjernene
    Ca 250cm. Alt for lite, men det er hva jeg har, det spiller bra og jeg koser meg max 😊
    Heldiggris😊👍

    Mitt er 200cm. Et bøttekott. Mye akustikk forbedring her, (19 absorbentet)
    Er som du fornøyd, spiller 3-5 timer daglig.
    Hadde neppe blitt tillatt hvis anlegget var plassert i stua.
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    551
    Antall liker
    1.162
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Heldiggris😊👍

    Mitt er 200cm. Et bøttekott. Mye akustikk forbedring her, (19 absorbentet)
    Er som du fornøyd, spiller 3-5 timer daglig.
    Hadde neppe blitt tillatt hvis anlegget var plassert i stua.
    Samme her. Ikke aktuelt å ha anlegget i stua, så da må vi gjøre det beste ut av det 😁 Men det funker. Gleden er stor! God HiFi og musikken man elsker øker livskvaliteten. Mest spilling i helga for min del da. Da er det nyt og flyt i hula i mange timer😊
     
    Sist redigert:

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    551
    Antall liker
    1.162
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Ja det stemmer, var egentlig godt fornøyd med den men støyet litt.
    Brukte Westinghouse nos rør i min :)
    God helg

    mvh
    Merker ikke noe til støy fra riaa her, men nå kjører jeg SET på 99db høyttalere, så litt støy når jeg legger øret inntil er det, men det er minimalt, å absolutt til å leve med når jeg får så mye godlyd i lytterposisjon. God helg Motoren.😊🍻
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    8.075
    Antall liker
    8.928
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Den virket jo helt tyst når du hadde den innom her en tur. Tipper det må ha vært rørene som suste, eller evt. et annet problem. NOS-rør er jo ikke nødvendigvis perfekte de heller, jeg har hatt ett og annet som har vært problematisk.
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    551
    Antall liker
    1.162
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Den virket jo helt tyst når du hadde den innom her en tur. Tipper det må ha vært rørene som suste, eller evt. et annet problem. NOS-rør er jo ikke nødvendigvis perfekte de heller, jeg har hatt ett og annet som har vært problematisk.
    Ja jeg opplever den også som uproblematisk på støy, men må innrømme at jeg har vært på nippe et par ganger når Allnic har bydd seg på brukte'n
    Men som sagt tidligere, så er jeg meget fornøyd og klarer ikke helt å forsvare store innhugg om dagen. Det kommer nok igjen når andre faktorer faller bedre på plass 😁 Kanskje ikke et bytte, men noen tillegg. Moro å ha litt å bytte med også tenker jeg da 😂
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    8.075
    Antall liker
    8.928
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kunne like godt hatt din som min, tenker jeg, eller EAR 324; jeg oppfattet de tre som ganske så likeverdige. Men for all del; det er gøy med alt som er nytt. I alle fall en stund.
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    551
    Antall liker
    1.162
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Lenge siden jeg har skrevet noe her nå. Ikke mye nytt å melde på utstyrsfronten. Kommer forhåpentligvis inn noe nytt om ikke lenge.
    Det går i platekjøpt. Helt hekta 😁
    Etter en uke på bilferie i Tyskland, landet vi et par netter i Gøteborg. Ble med noen plater hjem denne gangen også. Skal ned i September igjen, da blir det tid til mer platehendel.
    Moro å handle brukte plater i Gøteborg. Prisene ligger et stykke under det de tar her i landet. Favorittsjappa er nok Linnè Skivbørs.
    Må alltid innom Eli’s Corner å ta en duggfersk Stigbergets IPA. Ligger vegg i vegg med Bengans.
    20240702_163808415_iOS.jpg
    20240701_102759215_iOS.jpg

    20240701_111249121_iOS.jpg
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    8.075
    Antall liker
    8.928
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Gode greier! Her har jeg alle remasterne fra Wilsons hånd og de er alle vel verdt pengene. Ikke allverdens lydforbedring på mange av dem, men utgivelsene er jo fabelaktig fine.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    8.075
    Antall liker
    8.928
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Gode greier! Her har jeg alle remasterne fra Wilsons hånd og de er alle vel verdt pengene. Ikke allverdens lydforbedring på mange av dem, men selv standardutgivelsene er jo fabelaktig fine.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    8.075
    Antall liker
    8.928
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Sorry, nattevakt og dårlig nettverk. Den første kom ikke opp før jeg postet nr. 2.

    Men helt riktig; viktig nok til å sies to ganger, minst.
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    551
    Antall liker
    1.162
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Da ble det etter en liten dvale på utstyrsfronten endelig noe nytt i hula. Har vurdert en The Wave Mechanic en stund nå da jeg har følt at Pro-Ject Speed Box DS som jeg hadde ikke var helt passende til min Nottingham Ace Spacedeck(noen rare hendelser med hastigheten har forekommet), men den har vært alt for dyr ny(ca12000kr fra UK).
    La ut en "Ønskes kjøpt" annonse her på Torget. Men håpet om å få tak i en slik brukt var lik null. Men etter lang tid og nesten glemt, dukket det opp en mld i innboksen min fra en hyggelig kar fra Larvik som ønsket å selge meg en slik. Da han skulle ha 4500kr for den var det bare å slå til. Men det skulle ta litt tid før jeg fikk den i mitt eie. Jeg ble syk ved første avtalte møte i Horten og han slet i ettertid med å få tak i deler til sin nyanskaffede retrospiller. Men når han fikk tilgang på deler fra AudioAktøre som jo ligger i Horten, timet vi et møte og det ble en tur til Moss og ferge over til Horten for å hente HiFi. Noe som har skjedd et par ganger tidligere(genialt med gratis ferge uten bil). Har nå fått testet den noen dager og må si det ikke er store forskjellen lydmessig, noe mer ro kan jeg kanskje innbille meg. Men jeg har full kontroll på hastigheten. Den er ekstremt følsom. Noe som gjør det enkelt å finjustere hastighet. Også er den så overkonstruert at jeg ikke trenger bekymre meg for strømtilførsel til platespiller noe mer. HiFi nerven har roet seg og jeg er fornøyd med The Wave Mechanic i mitt system.
    20240718_180912402_iOS.jpg
    20240718_180549000_iOS.png
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    8.075
    Antall liker
    8.928
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Gode greier! Da kan du jo strengt tatt si deg ferdig med drivverk-siden av ting, med mindre du skulle føle for å bruke mer penger bare for å bruke mer penger. 😁 Jeg har i alle fall spilt på Spacedeck og Ace Spacedeck i 20+ år nå, uten noen gang å ha følt det nødvendig å oppgradere eller å ha hørt noe jeg syntes spiller tilstrekkelig bedre til at jeg vil bruke penger på det. Alt annet har røket ut, men drivverket forblir ganske sikkert til jeg legger skoa på hylla for godt.
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    551
    Antall liker
    1.162
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Tenker det samme selv JMM. Ace Spacedeck blir nok værende til min tid er ute også. Men det er mye mulig det kommer en spiller til inn i systemet. Er svak for retrospillere. Da spesielt Garrard 301 og 401 samt Thorens TD 124. Men de koster ofte for mye i god stand til at jeg har ønsket å prioritere det. En DD Japansk sak fa 70/80 tallet er også av interesse. Får se hva som dukker opp med tiden.
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    8.075
    Antall liker
    8.928
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Har tenkt den samme tanken mer enn en gang. Det er mange gamle storheter og rariteter der ute som jeg kunne tenkt meg å eie, men for min del strander tankene på plasshensyn. Jeg kunne teoretisk sett hatt en spiller på roterommet og latt dem rullere, men det gidder jeg ikke. Nei, tanken får bero inntil jeg ved en feiltagelse vinner en milliard i Eurolotto (som jeg ikke spiller) og kan bygge et hus rundt et par-tre gedigne musikkrom fulle av alskens stash. Ventetiden kan bli lang, men jeg klarer uansett ikke å slite ut AceSpace så det får heller våge seg.
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    551
    Antall liker
    1.162
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Da har det skjedd store ting i hula. Etter noe tids ønske om en vintage platespiller, meldte det seg et aktuelt eksemplar av en Torens TD 124 MK1 med en SME 3009S2 non improved som jeg ikke klarete la være. Den er i original stand og i meget god forfatning tross sine ca 50 år. Torens TD 124 spiller fantastisk her i hula med en Hana ML og Jelco headshell. Eiergleden er helt 11 vil jeg påstå:D
    Det oppstod umiddelbart et dilemma da jeg skulle plasser en spiller nr 2 i min lille hule. Jeg har aldri blitt helt fortrolig med plasseringen av min Nottingham over venstre ht, men det har fungert greit. Etter en del vurderinger frem og tilbake på hvor jeg skulle plassert Torens spilleren, endte det med å flytte Nottingham og SU til langveggen oppe på platehylla. Dette er jeg meget fornøyd med. Nå har jeg mye mer oversikt og justeringer og bytte av PU er mye enklere, samt at jeg kan sitte i godstolen og bytte plater. Ikke vendt meg helt til det ennå da jeg spretter opp av stolen hver gang en plateside er ved ende:ROFLMAO:
    Det som selvfølgelig melder seg nå er oppgraderinger til Thorens TD 124. Det er jo et helt egen univers rundt dette. Nye mushroom-pakninger mellom drivverk og plint er allerede på vei da disse er morkne og trenger å skiftes først. Så er det bare å nerde seg inn i alt man kan, bør og ikke bør gjøre med denne fantastiske spilleren. Dyrt er det å kjøpe deler, så det må planlegges og prioriteres fremover nå. Men er ikke det litt av gleden da...
    Nå er det fredag og jeg skal spille plater å nyte noen deilige duggfriske øl etter en hvit vaktuke.
    20240814_190231111_iOS.jpg
    20240816_132450432_iOS.jpg
    20240816_132517747_iOS.jpg

    20240814_185712516_iOS.jpg
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    4.851
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer med nydelig spiller! 😄

    Du har ett fint oppsett her!
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.440
    Antall liker
    41.242
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Gratulerer med flott spiller :) Og den SUTen har jeg lenge hatt lyst å prøve.
    Ha en fin helg

    mvh
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    551
    Antall liker
    1.162
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med flott spiller :) Og den SUTen har jeg lenge hatt lyst å prøve.
    Ha en fin helg

    mvh
    Takk motoren :) En glimrende step up i mine øyne(ører). Absolutt verdt et forsøk.
    Ha en fin helg du også.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.588
    Antall liker
    69.647
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lekkert! Slitan! Skader ikke at det også er praktisk 😊
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.281
    Antall liker
    24.883
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med Thorens! TD 124 Mk. I ble produsert fra 1957 til 1966, så din nærmer seg i beste fall 60. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn