Hei.
Har hatt en beklagelig erfaring med firmaet nevnt in overskriften og tenker at det er greit å presentere min erfaring her siden det potensielt er mange kunder som frekventerer dette forumet.
Jeg planla i juni å oppgradere et par høyttalere med to nye seas elementer og nytt delefilter.
Etter å ha søkt opp forhandler på Seas og Jantzen kom siden til analoghifi.no opp som forhandler.
Jeg tenkte at det er greit å støtte "lokalt" næringsliv så la inn en bestilling 2/6 på seas elementer, Jantzen kondensatorer, Jantzen motstandere og kabler, en ordre på i overkant av 5k.
Det sto ikke noe advarsel om leveringsproblemer på siden på det tidspunktet og leveringstid sto oppgitt til 2-7 virkedager.
Ettersom jeg ikke mottok noen bekreftelse på epost eller annet så tok jeg kontakt med firmaet den 10/6 og etterspurte om noe var feil. Ble da oppring og fikk til min da overraskelse beskjed om at hverken elementer eller deler var på lager, da butikken var så ny at det var ikke opprettet noe delelager enda, da dette var kostbart. Seas elementene skulle hentes på fabrikken dagen etter og komponentene skulle komme fra Jantzen fabrikken. Dette er for så vidt greit om det hadde stått på siden, eller i forbindelse med bestilling, men dette var ikke opplyst da og så vidt jeg kan se står det heller ikke opplyst på siden per dags dato. Kan heller ikke se at dette er forenelig med opplyst leveringstiden under betingelser på 2-7 dager.
Førstes den 15/6 får jeg bekreftelse på ordren som ble lagt inn og beskjed om at seas elementene og 2 kondensatorer nå er sendt, sammen med et par kabler som også var bestilt. På forespørsel om hvordan det blir med resten av ordren får jeg svar om at det vil bli bestilt førstes onsdag uka etter (?).
1/7 etterspør jeg på nytt status på levering og får da beskjed om at resterende komponenter er på vei fra fabrikken.
Hører ikke noe ut over at jeg mottar den varslede forsendelsen og etter ytterligere 14 dager tar jeg på nytt kontakt og etterspør hvor resten av komponentene blir av. Jeg blir da oppringt og får beskjed om at det er kommet, bortsett fra en Jantzen motstander som er sendt feil fra fabrikk.
Hører på nytt ikke noe og etter ytterligere 4 uker tar jeg kontakt den 19/8 og etterspør resterende varer. Opplyser om at jeg nå ønsker at det som er kommet sendes ut til meg og at beløpet på utestående varer refunderes. Dette sendes til både firmaets epost og telefonnummer. Mottar etter dette ikke noe svar på henvendelser.
Jeg kontakter da Jantzen direkte og etterspør om det er problemer med levering. De bekreftet at det har vært leveringsproblemer, men ikke på komponenter med de verdiene jeg har bestilt, de er heller ikke kjent med at det har vært noe feil levering til analoghifi.
Det var så langt det var mulig å komme, har fortsatt ikke mottatt rest ordren fra analoghifi plinth design, oppnår ikke kontakt med firmaet og saken blir nå oversendt forbrukerrådet.
Det er beklagelig at det skal ta 3 måneder uten at det er mulig å levere varer fra en norsk forhandler, der det ikke står noe opplysninger om at varene de selger i nettbutikken faktisk ikke befinner seg på lager/i landet. I mellomtiden bestilte jeg jantzen kondensatorer til et annet prosjekt fra hificollective.co.uk, disse mottok jeg 5 dager etter de ble bestilt.
Kommunikasjonen oppleves som mangelfull og villedende, og som eneste norske forhandler av seas elementer så medfører det at min refleksjon er at man må vurdere å bestille norske elementer via utenlandske forhandlere for å være sikker på å motta dem, noe som burde være unødvendig.
Det har gjennom kommunikasjonen med firmaet kommet beklagelser på manglende leveringsevne og lovnader på 10-15% avslag på neste ordre, dette hjelper selvfølgelig ikke meg da jeg ønsker å få levert de varene som alt er bestilt og betalt og det vil være uaktuelt å på nytt bestille varer fra samme firma basert på erfaringene.
Det er mulig jeg har vært veldig uheldig og at andre får en annen opplevelse av å handle fra dette firmaet, Dette er kun en beskrivelse av min erfaring og må tas for det, men hadde jeg hatt samme informasjon i forkant av at jeg skulle bestille så hadde jeg nok valgt å handle fra en annen leverandør.
Har hatt en beklagelig erfaring med firmaet nevnt in overskriften og tenker at det er greit å presentere min erfaring her siden det potensielt er mange kunder som frekventerer dette forumet.
Jeg planla i juni å oppgradere et par høyttalere med to nye seas elementer og nytt delefilter.
Etter å ha søkt opp forhandler på Seas og Jantzen kom siden til analoghifi.no opp som forhandler.
Jeg tenkte at det er greit å støtte "lokalt" næringsliv så la inn en bestilling 2/6 på seas elementer, Jantzen kondensatorer, Jantzen motstandere og kabler, en ordre på i overkant av 5k.
Det sto ikke noe advarsel om leveringsproblemer på siden på det tidspunktet og leveringstid sto oppgitt til 2-7 virkedager.
Ettersom jeg ikke mottok noen bekreftelse på epost eller annet så tok jeg kontakt med firmaet den 10/6 og etterspurte om noe var feil. Ble da oppring og fikk til min da overraskelse beskjed om at hverken elementer eller deler var på lager, da butikken var så ny at det var ikke opprettet noe delelager enda, da dette var kostbart. Seas elementene skulle hentes på fabrikken dagen etter og komponentene skulle komme fra Jantzen fabrikken. Dette er for så vidt greit om det hadde stått på siden, eller i forbindelse med bestilling, men dette var ikke opplyst da og så vidt jeg kan se står det heller ikke opplyst på siden per dags dato. Kan heller ikke se at dette er forenelig med opplyst leveringstiden under betingelser på 2-7 dager.
Førstes den 15/6 får jeg bekreftelse på ordren som ble lagt inn og beskjed om at seas elementene og 2 kondensatorer nå er sendt, sammen med et par kabler som også var bestilt. På forespørsel om hvordan det blir med resten av ordren får jeg svar om at det vil bli bestilt førstes onsdag uka etter (?).
1/7 etterspør jeg på nytt status på levering og får da beskjed om at resterende komponenter er på vei fra fabrikken.
Hører ikke noe ut over at jeg mottar den varslede forsendelsen og etter ytterligere 14 dager tar jeg på nytt kontakt og etterspør hvor resten av komponentene blir av. Jeg blir da oppringt og får beskjed om at det er kommet, bortsett fra en Jantzen motstander som er sendt feil fra fabrikk.
Hører på nytt ikke noe og etter ytterligere 4 uker tar jeg kontakt den 19/8 og etterspør resterende varer. Opplyser om at jeg nå ønsker at det som er kommet sendes ut til meg og at beløpet på utestående varer refunderes. Dette sendes til både firmaets epost og telefonnummer. Mottar etter dette ikke noe svar på henvendelser.
Jeg kontakter da Jantzen direkte og etterspør om det er problemer med levering. De bekreftet at det har vært leveringsproblemer, men ikke på komponenter med de verdiene jeg har bestilt, de er heller ikke kjent med at det har vært noe feil levering til analoghifi.
Det var så langt det var mulig å komme, har fortsatt ikke mottatt rest ordren fra analoghifi plinth design, oppnår ikke kontakt med firmaet og saken blir nå oversendt forbrukerrådet.
Det er beklagelig at det skal ta 3 måneder uten at det er mulig å levere varer fra en norsk forhandler, der det ikke står noe opplysninger om at varene de selger i nettbutikken faktisk ikke befinner seg på lager/i landet. I mellomtiden bestilte jeg jantzen kondensatorer til et annet prosjekt fra hificollective.co.uk, disse mottok jeg 5 dager etter de ble bestilt.
Kommunikasjonen oppleves som mangelfull og villedende, og som eneste norske forhandler av seas elementer så medfører det at min refleksjon er at man må vurdere å bestille norske elementer via utenlandske forhandlere for å være sikker på å motta dem, noe som burde være unødvendig.
Det har gjennom kommunikasjonen med firmaet kommet beklagelser på manglende leveringsevne og lovnader på 10-15% avslag på neste ordre, dette hjelper selvfølgelig ikke meg da jeg ønsker å få levert de varene som alt er bestilt og betalt og det vil være uaktuelt å på nytt bestille varer fra samme firma basert på erfaringene.
Det er mulig jeg har vært veldig uheldig og at andre får en annen opplevelse av å handle fra dette firmaet, Dette er kun en beskrivelse av min erfaring og må tas for det, men hadde jeg hatt samme informasjon i forkant av at jeg skulle bestille så hadde jeg nok valgt å handle fra en annen leverandør.