Analogt på Svartskog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.925
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nice! Hva med noen bilder så kikkeren i meg blir fornøyd :D?

En drøm å ha plass til å fritt velge plassering av HT.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Veldig hyggelig å høre at det sitter så til de grader, Cross! Jeg håper du gjør som jeg gjør her akkurat nå, og nyter morgenkaffen!

Ble det forresten en "Beatles in mono"-boks på deg?
    Etter å ha spilt meg igjennom alt sammen noen ganger, må jeg bare si at du må sette himmel og jord i bevegelse for å få deg en om den ikke allerede er i hus, for makan til åpenbaring er det lenge siden jeg har vært borti.
    Det har i alle fall aldri vært lettere å begripe både "The Fab Four" og Gerorge Martins geni enn det er etter noen runder med monovinylutgavene. Beatles skal spilles i mono, spør du meg.Dessuten er det rene høytiden å ta disse historiske skivene ut av boks og cover for å legge dem på spilleren. Og for noen plater dette er. Men det vet du jo allerede.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Ok, by popular demand.

Beklager rot, ting flyttas på och skal in i nya hyllor och skuffer, men fant fram stativet. Blir väl bara ett kaos av bilder sånn som hfs är bildemässigt om dagen, men vi ser väl mellan fingrarna med det, gör vi inte?

Vedlegg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Veldig hyggelig å høre at det sitter så til de grader, Cross! Jeg håper du gjør som jeg gjør her akkurat nå, og nyter morgenkaffen!

Ble det forresten en "Beatles in mono"-boks på deg?
    Etter å ha spilt meg igjennom alt sammen noen ganger, må jeg bare si at du må sette himmel og jord i bevegelse for å få deg en om den ikke allerede er i hus, for makan til åpenbaring er det lenge siden jeg har vært borti.
    Det har i alle fall aldri vært lettere å begripe både "The Fab Four" og Gerorge Martins geni enn det er etter noen runder med monovinylutgavene. Beatles skal spilles i mono, spør du meg.Dessuten er det rene høytiden å ta disse historiske skivene ut av boks og cover for å legge dem på spilleren. Og for noen plater dette er. Men det vet du jo allerede.
    Ett par koppar har redan gått ned och fler är planerade!

Nej, ingen mono-box. Ännu, eller möjligens dropper jag bara boxen och går för enkeltalbumen. Har redan tre-fyra av monoutgivelserna så blir i så fall sittandes med en del dubletter med boxen i tillägg. Vi får se, såg en box igen i Tromsø sist, men då var det stängt. Annars är jag hjärtans enig i att Beatles skal spelas i mono! Och nu med nya högtalare i hus med all mallantonemagi och ett fylligare fundament har jag stor tro på att Betales in mono på vinyl låter alldeles glimrande!

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Går ofta och tänker på å få tatt turen ut till dig impulse. Har ju mye fri, men vi har bara en bil här i hushållet och den tar stort sett fruen (vi jobbar turnus mot varandra) på jobb när jag har fri, men det skal​ bli en dag, det står högt på listan!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.416
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Går ofta och tänker på å få tatt turen ut till dig impulse. Har ju mye fri, men vi har bara en bil här i hushållet och den tar stort sett fruen (vi jobbar turnus mot varandra) på jobb när jag har fri, men det skal​ bli en dag, det står högt på listan!
    Har jeg fri samtidl så kjører jeg til deg likevel, etter en lytterunde hos deg så kjører vi videre....

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.823
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kommer til å se bra ut når du får komponentene i benk.
    Og det viktigste,-Ravnen mangler...

Hva slags rør bruker du i Rogue?

Mvh

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Bänk blir ordnat i morgon hoppas jag och du har helt rätt, den mangler även om den är skadeskjuten om dagen. I Rogue sitter 4xKT120, 2xJAN/GE NOS 12au7 och 1x "Trustworthy" 12ax7

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Mange takk baluba!

Fick du förresten svar i tråden din om folket runt Oslo får in FM-radio från Sverige? Nu när stereon fått ny placering i det crosswindske hem kommer det bli mer brukt till bakgrundslyssning (radio/Tidal) mot tidigare. Kunde ju faktiskt varit litt intressant med en tuner och möjligheten att lyssna på svensk radio på FM-bandet.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.625
    Torget vurderinger
    27
    Kunde ju faktiskt varit litt intressant med en tuner och möjligheten att lyssna på svensk radio på FM-bandet.
    Får du inn svensk radio i Oslo med en grei antenne? Om du er seriøst interessert i dette så har jeg en bortimot ubrukt tuner fra Denon.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Kunde ju faktiskt varit litt intressant med en tuner och möjligheten att lyssna på svensk radio på FM-bandet.
    Får du inn svensk radio i Oslo med en grei antenne? Om du er seriøst interessert i dette så har jeg en bortimot ubrukt tuner fra Denon.
    Kunde ju testat en dag. Pappa har säkert en antenn jag kan få satt upp midlertidig ute nästa gång de kommer på besök.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Skal leta fram min burgunderfärgade konfirmationsdress till ära! Passar den än tro?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Vi må pröva! Men kanske någon kan bekräfta om det i det hele tatt går å få in svensk radio i Oslo utan att montera en 10 m hög antenn på pipa?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Har drabbats av ett fel i min Rhea, har idag flyttat på hela anlegget och när jag slog på allt har jag fått en hög during drån Rhean i högtalarna som inte blir borta uansett vad jag gör. Det är inte jordningsproblem har jag funnit ut efter en del felsökning.

Öppnade topplocket och såg att två röda lysdioder som vanligtvis lyser när strömbrytaren är påslagen nu inte lyser. Dessa är D15/D13 på printet, närmst strömdelen.

Någon som har kännskap till Rhea och vet vad detta kan vara för fel?

Allt fungerar normalt ellers, display, funktioner och det kommer musik, men det är något galt och mest sannsynlig har det med dessa lysdioder i kretsen och göra. Har för ordens skull sänt mail till Aesthetix.

D15 ses i mitten av bildet helt till vänster och D13 under de två blå potmeterne. Är det kondensatorer som gått, då de normalt sett långsamt fader ut i lysstyrka när man slår av strömmen?

Vedlegg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Inne i en seriöst dålig vinyltid om dagen. Först pickupen, så drivremmen till Raven så allt stod stilla en veckas tid. Idag kom ny drivrem, men då fick RIAA-trinnet nog och sjukskrev sig. Nu håller det. Grasshoppern har ankommet Nederland så den är snart som ny, men Rhean må vi få frisk igen. Så här kan vi inte ha det. Sitter och ser på skivväggen och ny placering av anlegg UTAN att kunna snurra vinyl. :(

Fått ting på plats med ny bänk och förberett jordningsskinne ala Fosse. Allt har fått ny fast plats. Ovant, men bra. Får ta några nya bilder i dagsljus i morgon.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.823
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^Det er vanskelig å trykke "liker" på innlegget over.
    I dypeste medfølelse.-uflaks:(

Hva skal Thomas ha for en ny ravne-rem?

mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vi må pröva! Men kanske någon kan bekräfta om det i det hele tatt går å få in svensk radio i Oslo utan att montera en 10 m hög antenn på pipa?
    Jeg fikk vel ingen klare svar på det. Et spørsmål i Hifi Generelt vil kanskje avgi noen svar, for noen som bor i Oslo må det vel finnes her på forumet som har forsøkt å få inn Sverige. Det finnes jo superantenner også hvis man virkelig skal ta den ut. Siden det var mulig å motta UK her på Vestlandet under de riktige forholdene så burde det kanskje være enklere å få inn Sverige?

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    For pokker da!
    Viss den må på reperasjon så skrik ut så har jeg en Riaa for mye for øyeblikket du kan låne en måneds tid i alle fall.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    ^Det er vanskelig å trykke "liker" på innlegget over.
    I dypeste medfølelse.-uflaks:(

Hva skal Thomas ha for en ny ravne-rem?

mvh
    Medfølelse tas emot mad tacksamhet! :D Den gode Thomas skulle inte ha någonting för remmen. Spelaren är ju bara i överkant av ett år så han bara sände mig en ny i posten. Flott service.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Jeg fikk vel ingen klare svar på det. Et spørsmål i Hifi Generelt vil kanskje avgi noen svar, for noen som bor i Oslo må det vel finnes her på forumet som har forsøkt å få inn Sverige. Det finnes jo superantenner også hvis man virkelig skal ta den ut. Siden det var mulig å motta UK her på Vestlandet under de riktige forholdene så burde det kanskje være enklere å få inn Sverige?
    Nu har ju Fosse sagt sig villig i att komma över med en Denon-tuner en dag så skal absolut testas ut. Tror neppe jag önskar bli "han raringen med gigantiska radioantenner" i nabolaget, men en litt mindre som förhoppningsvis gör jobbet skal vi nog få till. Har en pensionerad far som driver med den slags, han skal få uppdraget.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    For pokker da!
    Viss den må på reperasjon så skrik ut så har jeg en Riaa for mye for øyeblikket du kan låne en måneds tid i alle fall.
    Vermin, du är en ängel och hedersman! Vad skal man säga, PM kommer och tack! :D

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Min dypeste medfølelse, crosswind. Håper alt ordner seg slik at du kan få lyttet til plater igjen. Skal bli spennende å høre hvordan vinylen din låter med nye høyttalere i hus ;)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Tusen tack woodrand! Du är självklart hjärtligt välkommen när ting är i vater igen på vinylfronten! :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.416
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bare kom på att nusse (ovk) hade problem med sin Rhea tidl, av vilket slag husker jeg ikke! men en pm til han kan ev være til hjelp?
    Står ett extra riaa her også som kan lånes.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Tack för tips cash! Skal sända nusse en pm. Har du ett extra riaa-trinn så är ju det litt enklare än att sända ett till/från västlandet! :D

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.416
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Tack för tips cash! Skal sända nusse en pm. Har du ett extra riaa-trinn så är ju det litt enklare än att sända ett till/från västlandet! :D
    Har karla's gamla PS Audio GCPH (moddet fra Underwood hifi)stående her bare og låne, intrs og hørt vad noen andre mener om dette riaat.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Fick satt upp ny bänk igår. Planen på litt sikt blir att använda (om det lar sig göra) rester av Dinesen-plank vi fick över när golvet blev lagt. Dinesen på topp och sidor. Hela bänken vilar på en hel plate som i sin tur vilar på 16 SD-fötter. God avkoppling från golv och så kommer det hela upp en smula från golvet. På toppen ligger en lik plate som vilar på bitar av gummi för extra dämpning.

Bak är det monterat jordningsskinner vist i tråden till Fosse och också ett kopparrör på 2 m längde. Lika bra att göra det ordentligt när möjligheten bjöds. Nu kan jag se vilket alternativ som eventuellt fungerar bäst. Skinnene eller röret. Men då riaan blev sjuk igår har jag inte fått testat detta fullt ut ännu.

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn