HasseBasse
OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
- Ble medlem
- 29.10.2016
- Antall liker
- 24.404
- Sted
- Hjortshøj, Danmark.
- Torget vurderinger
- 2
Hvor i alverden henter du/I den slags henne?? envy envySkitväder ute och nyuthämtad vinyl.
Hvor i alverden henter du/I den slags henne?? envy envySkitväder ute och nyuthämtad vinyl.
Förr i tiden hade vi egen hovleverantör på Ammerud i Oslo, men nu om dagen får vi ta till tacka med Discogs och post-i-butik. Som resten av bermen.Hvor i alverden henter du/I den slags henne?? envy envy
quote; They are part of the adjustable bias circuit and insure that pure DC is on the signal grids og the gain stage.hvilken funksjon har de batteriene...noe lydrelatert?
Hmm, läste et sted att de skal hålla förstärkarens tänkta livslängd , men det är ju trots allt batterier. För eller senare går de väl tomt.batteriene kan være punktsveiset fast - har vært borti det før på annen elektronikk.
Såg du denna Leif?Om de er endel av biaskretsløpet vil de være nærmest evigvarende
Har insett att det dessvärre inte var placeringen av Joule Electran som gav upphav till att vänster kanal av och till faller ut. Har reverserat allt jag gjort (rörbytte/utgångsimpedans) utan att det försvunnit. 6350-rören är extremt mikrofoniska, speciellt i vänster kanal, så hoppades på att det var ett defekt nytt rör jag fått på halsen, men nu med de gamla rören på plats kommer det tillbaka. Har rotat runt med LMCs berömda pinntriks på allt av lödningar/komponenter utan att kunna framprovocera felet. Det verkar som om jag till tider får litt mindre gain i vänster kanal så faller den ut helt för att komma tillbaka efter å ha slått av den, eller bara vrida den över i mute och tillbaka. Några kloka huvuden där ute med tips en frustrert amatör kan bidra med?
Antar det är dags för förstärkardoktorn, men enligt google finns det inga scheman på dessa förstärkare. Vem kan tänkas hoppa ut i detta. Audiomix?
Vis vedlegget 670085
Det ville jo føre til en endelig løsning av problemet, så kan man konsentrere seg om å spille musikk i stedet for å bekymre seg om lunefulle forsterkere basert på utdatert teknologi;-)huffda.
kikket nettopp i krystallkula for å se fremtiden din, og fikk gløtt av en... accuphase preamp!
Hehe, ja möjligt detDet ville jo føre til en endelig løsning av problemet, så kan man konsentrere seg om å spille musikk i stedet for å bekymre seg om lunefulle forsterkere basert på utdatert teknologi;-)
mvh.
Rolf
Boltås, Trøssemark, Kvitfors, de navnene gjør at minnene strømmer på.......Tidigt färdig med avlönat arbete idag och begövde frisk luft och få kroppen i rörelse. Fant en tur på ut.no-appen öst för flygplatsen i Evenes och la ut på tur. Sol i nord, vindstilla på backen och en frisk temperatur, men en aning kallt då jag glömt vantar.
Gick först på asfalt innan jag kom mig upp bland kratt och fjällbjörk. Fläckvis isigt på bar asfalt och upp i höjden låg snön. Havörnen seglande över mig majestätiskt på behörigt avstånd och inte en annan människa i sikte. Ensam på tur i flera timmar. Balsam för själen.
Gjorde mig några iakttagelser underveis. Statens veivesen måste ha glömt Troms och Finnmark. Dessa vägskyltar var mer regel än undantag.
Vis vedlegget 671496
Efter att ha lämnat Troms og Finnmark och passerat in i Nordland-fylke igen tog jag stigen upp från fylkesvägen upp i lia. Passerade ett gammalt samiskt gårdstun som omgjorts till museum med gamla plogar och välhållna byggnader. En skylt med avstånd till platser jag inte har snøring på vad är. Jo, Bådåddjo är väl Bodø har jag förstått!
Vis vedlegget 671501
Så vidare upp i höjden till en fantastisk utsiktspost, trots sina beskedna 433 moh. Panorama mot Lofoten i väst, Harstad mot nord och Narvik i öst. Tror till och med jag såg hemlandet där i horisonten.
Vis vedlegget 671505
Vis vedlegget 671506
Kall vind på toppen trots vindstilla vid havsnivå. Nöjd turgåare.
Vis vedlegget 671507
Väl nedöver igen och inne i granskogen stod denna gamla härligheten med trivselspatina. En Rekord har parkerats för gott.
Vis vedlegget 671512
Nu har det intagits horisontalläge på sängen med benen högt. I morgon blir det vilodag..
Hygglig med en vandring ned memory lane tkr! Hoppas jag i alla fall! Ganning och seiding var nytt för mig och måtte googles..Boltås, Trøssemark, Kvitfors, de navnene gjør at minnene strømmer på.......
Der har jeg kjørt utallige ganger innover til små, isolerte gårdsbruk midt inne i skauen! Det var ikke alltid at gardbrukerne snakket mer enn rudimentær norsk. Dette var (er?) et rent samisk område, med egen korrespondent for den samiske avisa Sagat.
Du kunne knapt kaste en kongle der inne uten å treffe en Læstadianer, men samtidig var det utstrakt bruk av ganning og seiding. Har opplevd seiding der inne, men den historien hører ikke hjemme her.
mvh
Accuphase pre, blir fort en endgame løsning. Så kan man fikle litt med kildene isteden.Hehe, ja möjligt det
Men skulle jag få möjligheten så blir det till att testa det i lugnan ro hemma först. Blir i så fall inga förhastade beslut tagna. Problemet är väl att få till en möjlighet till test av en Accuphase-förförstärkareskulle jag tro.
Vi får se om någon har en C-2120 eller -2150 ståendes till övers för uttesting på Svartskog..Accuphase pre, blir fort en endgame løsning. Så kan man fikle litt med kildene isteden.