Analogt på Svartskog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    WHT PR1 mk.II

     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.667
    Antall liker
    58.540
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Like sjeldne som kenguruer her til lands, eller hvertfall kommer de langveisfra Down Under leser jeg. Dette er noe jeg ikke har hørt.
    Gratulerer! Håper du blir fornøyd. 👍
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Like sjeldne som kenguruer her til lands, eller hvertfall kommer de langveisfra Down Under leser jeg. Dette er noe jeg ikke har hørt.
    Gratulerer! Håper du blir fornøyd. 👍
    Tack blues!

    Hade heller inte hört de, men läst om de tidigare, så var inte helt nytt detta. Väldigt spännande högtalare. Filterlöst (bara en kondis på diskanten), 96 dB/W och min. 8 ohm. Rörmat. Går på papiret djupare än Arden med sin 28 dB+/-3dB mot Arden sina 35Hz+/-6dB.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    Så dem endte opp hjemme hos deg. Gratulerer så mye! Jeg har hørt på dem selv for en stund siden og dem falt virkelig i smak. Hvordan spiller dem i stua?

    -BB-
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tack tack!

    Ja, nu står de här på Svartskog.

    Första intrycket efter att ha ställt de litt nonchalant och villkorligt på plats?

    Hjälp! Vad har jag gjort...:eek: ;)
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratis, Cross🤗.

    Det gikk jo store ord om WHT, spesielt da de kom til landet. De har neppe blitt dårligere selv om de ikke er like "snakkis". Men jeg har lagt merke til at de stilles ofte langt fra vegg, så veldig spent på hvordan de fungerer i rommet ditt, og også om de synger med de nyinnkjøpte Snapperne.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hmmm...og jeg som gledet meg til å høre snapper på tannoy...
    uansett, gratulerer!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Gratis, Cross🤗.

    Det gikk jo store ord om WHT, spesielt da de kom til landet. De har neppe blitt dårligere selv om de ikke er like "snakkis". Men jeg har lagt merke til at de stilles ofte langt fra vegg, så veldig spent på hvordan de fungerer i rommet ditt, og også om de synger med de nyinnkjøpte Snapperne.
    Tack! Ja, har också sett att de står som du beskriver, men här begränsas jag av två soffor strategiskt placerade så det inte går att få de mer änn en halv meter ut, give and take.

    Nu har jag inte haft tid till test, mer än ett par korta sessioner, men första intrycket stämmer som tur är inte. De är bara kräsnare på placering och vinkling. Och så är det inte en 15-tummare som trycker på längre. 😅

    Arden var aldrig finess och upplösning, i alla fall inte i basen. WHT har de egenskaperna. Blev lurt först att basen försvann, men den är bara ljusår «bättre» och med högre kvalitet, luftighet och upplösning med WHT.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med WHT, de imponerte da jeg hørte de. Ikke noen rockehøyttaler, i mine ører, men forfinet og god på stemmer. Du burde ha nok punch med Manley 🙂
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tack HCS! Allt för tidigt att komma med några spådommar eller meningar från mig så tidigt i ägarskapet, men det bor mycket potential i dessa, det är säkert efter bara ett par-tre lyssningar.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Flott! Virkelig lekkert, skjønt fruen er litt ute å kjøre med puteplasseringen skjønner jeg 🤭

    Hva med en hylle over Joule Electra for en skulptur, eller toppmatet CD-spiller?

    Dette ble pent Crosswind, de er smale, og det gjør at de ikke dominerer rommet!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hehe, fruen var med barnen på isen när bilden togs, så hon var bokstavligt talat ute å körde ja. 😅

    Har tänkt tanken med en CD-spelare där. En som tar digitalt in så jag kan kvitta mig med separat DAC och transport och ha möjligheten att koppla dekoder m.m. in när/om andan faller på. Men, med tanke på hur lite CD jag spelar ligger det långt ned på prioriteringslistan om dagen.

    Denna vintern skulle ju jag ha ny RIAA! :unsure:😅
     

    Bat78

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    368
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med flotte høyttalere! Jeg vil tippe at det er de samme jeg hadde i mitt eie for en stund siden.
    Tar meg stadig i å savne mye av det jeg synes er unikt med WHT; hurtighet, detaljer, evne til plassering i både dybde, bredde og høyde. I det som ble mitt rom for WHT (stor åpen løsning) ble det etterhvert et behov for subwoofere, noe jeg ikke orket å styre med da. Angrer litt på at jeg ikke tok meg bryet. Tanken på et hakk opp til PR2 streifer meg stadig vekk☺

    WHT spiller annerledes enn mye annet, og kan godt tenke meg at du trenger litt akklimatisering etter å ha hatt Arden. Er vel ikke snakk om hva som er rett eller feil i denne sammenheng, men det er nok to veldig forskjellige måter å levere fra seg lyd på. Da WHT spilte i et rom som passet de bra hørtes mye annet litt tregt og uengasjerende ut i forhold.


    Lykke til med litt tweaking og flytting frem og tilbake- tipper du blir fornøyd😊👍
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hehe, fruen var med barnen på isen när bilden togs, så hon var bokstavligt talat ute å körde ja. 😅

    Har tänkt tanken med en CD-spelare där. En som tar digitalt in så jag kan kvitta mig med separat DAC och transport och ha möjligheten att koppla dekoder m.m. in när/om andan faller på. Men, med tanke på hur lite CD jag spelar ligger det långt ned på prioriteringslistan om dagen.

    Denna vintern skulle ju jag ha ny RIAA! :unsure:😅
    Det gjorde jeg også. Helt til jeg fikk en god CD-spiller i hus. 😆
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    6.881
    Gratulerer med nye høyttalere 😊 Blir spennende å høre dine inntrykk når du har fått lyttet mer...
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    åpenbart blh av et eller annet slag, ja.
    ble fortalt en gang at wht legger seg tett opp mot jbl's såkalte scoop design, men har ikke satt meg noe mer inn i det.
    pene høyttalere.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer med flotte høyttalere! Jeg vil tippe at det er de samme jeg hadde i mitt eie for en stund siden.
    Tar meg stadig i å savne mye av det jeg synes er unikt med WHT; hurtighet, detaljer, evne til plassering i både dybde, bredde og høyde. I det som ble mitt rom for WHT (stor åpen løsning) ble det etterhvert et behov for subwoofere, noe jeg ikke orket å styre med da. Angrer litt på at jeg ikke tok meg bryet. Tanken på et hakk opp til PR2 streifer meg stadig vekk☺

    WHT spiller annerledes enn mye annet, og kan godt tenke meg at du trenger litt akklimatisering etter å ha hatt Arden. Er vel ikke snakk om hva som er rett eller feil i denne sammenheng, men det er nok to veldig forskjellige måter å levere fra seg lyd på. Da WHT spilte i et rom som passet de bra hørtes mye annet litt tregt og uengasjerende ut i forhold.


    Lykke til med litt tweaking og flytting frem og tilbake- tipper du blir fornøyd😊👍
    Tack skal du ha bat!

    Spelar också i en större öppen lösning och omedelbart slog WHT mig som litt frampå och slanka. Dett var i direkt jämförelse med Arden, som med Snapper nästan blev i överkant basvilliga. Efter ett par genomhöringar har jag förstått att WHT inte spelar med den tyngden en 15-tummare spelar, men med luftighet, finess, snabbhet och upplösning i basen som Arden inte är i närheten av. Smak och behag kanske, men allt för tidigt för mig att dra konklusioner.

    Jag jobbar med placering/vinkling nu och tar gärna emot tips från en erfaren WHT-kar som dig. ☺
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    grattis...bakladede horn? og ribbon?
    hvor skal du ha A810 da?
    Ser rama har svart redan, men ja på båda. A810 kan ju stå i sin vagn och trilles fram vid behov. Ett par kablar på 4 meter så är det löst. Eventuellt ut av vagnen och upp på hyllan ett sted. Den är faktiskt mindre och mer kompakt än B67.
     

    Lazarus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2018
    Innlegg
    394
    Antall liker
    1.207
    Sted
    Trondheim
    Gratulerer med spennede høyttalere og kule snappere Cross. Monoblokkene skeled veldig fint inn i hver sin bås dere nede på stueplanet. Veldig fine bilder og en nydelig stue, utsøkt rett og slett.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tusen tack Lazarus! Snapper är förhållandevis nätta i formatet. Der var värre att precisionsinpassa A-60n där. ;)

    Nu sitter jag koronavakt på sonens basketträning. Gud bedre mig. Kan aldrig tänka mig att vi bråkte så jævlig när jag var i den åldern.😬 (Har redan fått en boll i ansiktet)
     

    Bat78

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    368
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    7
    Tack skal du ha bat!

    Spelar också i en större öppen lösning och omedelbart slog WHT mig som litt frampå och slanka. Dett var i direkt jämförelse med Arden, som med Snapper nästan blev i överkant basvilliga. Efter ett par genomhöringar har jag förstått att WHT inte spelar med den tyngden en 15-tummare spelar, men med luftighet, finess, snabbhet och upplösning i basen som Arden inte är i närheten av. Smak och behag kanske, men allt för tidigt för mig att dra konklusioner.

    Jag jobbar med placering/vinkling nu och tar gärna emot tips från en erfaren WHT-kar som dig. ☺
    Enig med dine betraktninger om hva de gjør bra- og tyngde i bassen vil nok aldri være en beskrivelse som kommer til å passe WHT om man har vært vant til store Tannoy eller lignende. Men for min del kan for mye bass (som selvfølgelig blir en subjektiv preferanse) fort bli slitsomt og gjøre lyden monoton.

    Hadde faktisk en seanse med WHT PR4 i går kveld. Har hørt disse tidligere både med og uten subwoofere, i går spilte vi uten subwoofere. De var flyttet noe nærmere hverandre enn tidligere, noe som gav mere tyngde og kropp i mellomtone og nedover. Dette syntes jeg også viste seg på PR1. Så WHT endrer seg mye med små justeringer. Jeg hadde de stående så godt som helt rett frem, bare en ørliten vinkling, noe Vidar på AudioArt stort sett lander på.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Enig med dine betraktninger om hva de gjør bra- og tyngde i bassen vil nok aldri være en beskrivelse som kommer til å passe WHT om man har vært vant til store Tannoy eller lignende. Men for min del kan for mye bass (som selvfølgelig blir en subjektiv preferanse) fort bli slitsomt og gjøre lyden monoton.

    Hadde faktisk en seanse med WHT PR4 i går kveld. Har hørt disse tidligere både med og uten subwoofere, i går spilte vi uten subwoofere. De var flyttet noe nærmere hverandre enn tidligere, noe som gav mere tyngde og kropp i mellomtone og nedover. Dette syntes jeg også viste seg på PR1. Så WHT endrer seg mye med små justeringer. Jeg hadde de stående så godt som helt rett frem, bare en ørliten vinkling, noe Vidar på AudioArt stort sett lander på.
    Intressant. Jag har vinklat de bara en aning mot lyssningsposition nu, så där har vi lik preferens.

    Har de 240 cm ifrån varandra, målt från center av element. Skal testa att flytta de närmare varandra. Tyngde och kropp kan jag nästan inte få nog av. Har också rullay rör i Snapper idag. Philips SQ (E81CC) har bytt plats med Mullard (M8162). Är mest spänt på om jag kan tämja den litt frampå diskanten.

    image.jpg
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Spennende prinsipp på de WHT'ene. Håper du blir venn med den slanke lyden. Selv er jeg avhengig av litt fylde fra midten av ned, ellers så blir mye av musikken jeg hører på rett og slett litt kjedelig. Manley er et merke jeg gjerne skulle ha prøvd selv.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    mullard ecc81 inn og philips sq e81cc gold pins ut er et riktig steg i retning litt varmere lyd med mykere topp.
    en ting du også kan prøve, er å skifte ut tungsol 5687 med ge black plates 5687 (disse har du i esken).
    men hvis du virkelig vil dra lyden i retning av en mer volumiøs bass, mykere mellomtone og snillere diskant, så er det en god ide å skifte ut kt77 til el34 som utgangsrør.
    da anbefaler jeg nyproduserte tungsol (new sensor group) el34b, gjerne kjøpt fra manley slik at du er sikret å få solide, gjennomtestede rør.
    hos meg likte jeg kombinasjonen sq e81cc/tungsol 5587/gold lion kt77 best, men høyttalerne våre har tydeligvis en ganske ulik klangkarakter og spillestil.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Spennende prinsipp på de WHT'ene. Håper du blir venn med den slanke lyden. Selv er jeg avhengig av litt fylde fra midten av ned, ellers så blir mye av musikken jeg hører på rett og slett litt kjedelig. Manley er et merke jeg gjerne skulle ha prøvd selv.
    Spännande högtalare så absolut! Gott möjligt jag har varit oklar tidigare, detta är alltså inte högtalare med slank ljudhos mig, men i direkt jämförelse med Arden, fremstår de som slankare. Det betyder bara att Arden, med Snapper, upplevdes svulstiga och överdrivna på den flanken och att dessa då uppleves slankare.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    mullard ecc81 inn og philips sq e81cc gold pins ut er et riktig steg i retning litt varmere lyd med mykere topp.
    en ting du også kan prøve, er å skifte ut tungsol 5687 med ge black plates 5687 (disse har du i esken).
    men hvis du virkelig vil dra lyden i retning av en mer volumiøs bass, mykere mellomtone og snillere diskant, så er det en god ide å skifte ut kt77 til el34 som utgangsrør.
    da anbefaler jeg nyproduserte tungsol (new sensor group) el34b, gjerne kjøpt fra manley slik at du er sikret å få solide, gjennomtestede rør.
    hos meg likte jeg kombinasjonen sq e81cc/tungsol 5587/gold lion kt77 best, men høyttalerne våre har tydeligvis en ganske ulik klangkarakter og spillestil.
    Supert rama, tack för innspel. Är på rätt väg nu med bytte av smårör och mindre avstånd mellan högtalarna. Det är en fantastisk utklingning på dessa WHT. Bra snärt. Tight nedöver och luftigt uppöver. Kanske EL34B är vad som skal till för en mer upplevd volymiös bas ja, men vill bli gott känt med KT77 först. Har ingen hast. :D
     
    Sist redigert:

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    I ett försök att få litt fetare ljud på PR1 letade jag djupt i lådorna. Visste jag hade ett par tunna högtalarkablar jag köpte hos Stereofil en gång i tiden. Aldrig använt, anar inte fabrikat, men har kopplat de till nu.

    2032EC71-CE6C-4858-8DA6-DBBC32C8C545.jpeg
    7C694641-14BD-4B60-AE5C-93787AFA3B5E.jpeg
    99274D31-BD91-4F0E-AD44-FAB662B0FB15.jpeg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Det er vel LFD, ikke anticables. Jeg har en haug (4 sett) med anticables om det er interessant å teste.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ah,ok. De anticables du har tror jag jag testat på 40.1 tidigare. De rödlackerade som är halvt hoppløsa att ha att göra med?
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Sitter och söker efter röd lack tidigt om lördagsmorgonen. ☺ Fant ett gammalt bilde av härligheterna. Dessa Fosse?

    A044C401-E4D2-4A8B-AEE5-0301491B4831.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn