Analogt på Svartskog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.595
    Sted
    Sørlandet
    Hvis det viser seg at ikke BangBang sin kontakt kan kjøre stativene, eller at det ikke passer med nimber så gi meg beskjed. Regner med at dette er Tonträger stativer til dine nye høyttalere og at de da kommer fra Hagto i Søgne? Hvis Hagto kan kjøre til Tangvall og levere dem der til svigers så kan dem ta med stativene til oss som har vinterferie og vi tar dem videre til Oslo på søndag.

Mvh
    BB

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Tack båda två! Det ordnade sig med en gång BangBang. :)

Tusen tack för det BeetleBug, men detta är stativer jag säljer och som skal fraktas till köpare. Hur som helst har vi fått ordnat transport.

Sätter stor pris på rask respons och hjälp! :D

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Ett par ting in, något ut. Mer in efter helgen. Rörelse på hififronten. Bilder på måndag. :D

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Frustrationsfylld måndagsmorgon. Säljare på torget som inte håller avtaler kan få även den mest avbalanserade till att bruke ett banneord eller två. Irriterande. :mad:

Bra jag har kaffe i koppen och en lång grå dag fylld av pickupmontering, omrokkering och musik på vinyl som väger upp!

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Tack båda två! Det ordnade sig med en gång BangBang. :)

Tusen tack för det BeetleBug, men detta är stativer jag säljer och som skal fraktas till köpare. Hur som helst har vi fått ordnat transport.

Sätter stor pris på rask respons och hjälp! :D
    Så bra!
    Dan er en ekspeditt og pålitelig fyr. Kjører høyt og lavt hele tiden :)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Huffda... Ikke noe særlig å starte med en dårlig mandags morgen!
    Håper ihvertfall kaffen er god :)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Kaffen var god BB! Med kaffe inombords och "ny" pickup som skal monteras går det som en dans.

Fick denna tillbaka i nyskick från VdH innan helgen.

DSCF5337.jpg

Monterad och klar. Ser det krånglas om val av protractor i en annan tråd. Om folker printar egna eller köper custom made till några hundralappar bryr jag mig lite om, men jag är i alla fall extremt glad i min från Best Tractor. Enklare kan det knappast bli och nu med en smula rutin går det fortare än kvickt att montera.

DSCF5345.jpg

Först ut Genesis, Selling England by the pound. Låter extremt upplöst rätt ut av esken. Gott att ha Grasshoppern frisk tillbaka.

Innan helgen kom också den efterlängtade armen som skal få glädjen att operera sammen med Garrarden. En strøken DV-505. Blir helt och hållet tagen av den armen. Kan sitta och se på designen och fascineras av ingenjörskonsten bakom i lång lång tid. Vacker är den också.

DSCF5338.jpg
    DSCF5339.jpg
    DSCF5340.jpg
    DSCF5342.jpg

Harbeth står vingklippta för tiden, men räddningen är inte långt borta. Står för tillfället uppstyltade på IKEA-krakker tryckta upp mot väggen, men spelar inte så halvgalet trots.

DSCF5344.jpg

Nu Leonard Cohens sista. Mer kaffe och känner gåshuden sitta löst idag.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.645
    Torget vurderinger
    23
    Har ikke fått med meg at du har kjøpt skikkelig arm! Det er godkjent - bælsexy til 401.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Klarade inte låta bli när du la ut teaser-bilder av din limited edition tidigare i tråden. Måtte ha en, men hade "bara" råd med en 505! :cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.645
    Torget vurderinger
    23
    505 er en bra sak uansett! Den e micket snigg, som en innvandrarsvensk ville sagt...

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    505 er en bra sak uansett! Den e micket snigg, som en innvandrarsvensk ville sagt...
    Har troen på projektet! Nästa är plint så är det så och si komplett. Fosse kom med den glimrande idéen om en Denon DL-103 i starten och det kan det bli härlig rock n' roll av.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Ett par chatter senare fick posten funnet pakken. Som tydligen stod nede på mitt lokala utleveringssted utan att blit scannet. Hur som helst, ingen vits att ge sig, de fixade det till slut.

Ah, så mycket bättre! Dessa stativene är bara helt fantastiska! :D Bonus, de är mycket lägre än de gamla stativene så högtalarna kommer i bättre höjd nu än tidigare.

DSCF5346.jpg
    DSCF5347.jpg
    DSCF5348.jpg
    DSCF5349.jpg
    DSCF5350.jpg
    DSCF5352.jpg

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.595
    Sted
    Sørlandet
    Det gjorde seg med sorte Tonträger stativ! Det ser ut som om du foretrekker å spille uten fronttrekk på høyttalerne dine, låter dem bedre uten i dine ører?

Mvh
    BB

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Dette ble griselekkert! Men det er vel ingen overraskelse at jeg likte dette.
    Hehe, nej kom inte som en överraskning direkt! Bra någon trampar stigen som vi andra kan gå ;) Har du förresten något under dina stativ? Ojämnt golv här, må en lösning till.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Det gjorde seg med sorte Tonträger stativ! Det ser ut som om du foretrekker å spille uten fronttrekk på høyttalerne dine, låter dem bedre uten i dine ører?

Mvh
    BB
    Tack! Hör faktiskt ingen skillnad, men tog av dem när jag siktade in de på stativene, så fick de bli av under fotosessionen. Kommer nog på igen efteråt.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Godt å se at xx2 fortsatt kan begeistre. Er også veldig godt fornøyd med dem, selv om jeg så langt kun har benyttet en ganske simpel Jelco SA750.

Det er vel ikke noe simpelt med den, selv om den ikke deler prisklasse med mange av sine likeverdige konkurrenter? :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Veldig stilig lytterom, Crosswind! Pene og klassiske høyttalere og stativer! :)

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.595
    Sted
    Sørlandet

Mvh
    BB
    Tack! Hör faktiskt ingen skillnad, men tog av dem när jag siktade in de på stativene, så fick de bli av under fotosessionen. Kommer nog på igen efteråt.
    Takk! Godt å lese at det er to av oss som ikke klarer å høre forskjell med eller uten fronttrekk på våre Harbeths.:)

Mvh
    BB

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.624
    Torget vurderinger
    27
    Hehe, nej kom inte som en överraskning direkt! Bra någon trampar stigen som vi andra kan gå ;) Har du förresten något under dina stativ? Ojämnt golv här, må en lösning till.
    Fulgte med noen papistrimler som jeg har brettet og lagt imellom. Funker fint.

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Du verden så flott! Det er også noe med hifi-møbler som ikke ligner på hifi-møbler ;)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Fulgte med noen papistrimler som jeg har brettet og lagt imellom. Funker fint.
    Ok, får ta ett djupdyk i esken och se om det ligger något där.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Yup, enig ... selv om min kun er til pynt for tiden.
    Lurer meg på om jeg ikke kjøpte min arm (m/ SP 10 mkII) av Bolse i sin tid??

Vis vedlegget 428526

Cheers, xwind. Flott annlegg btw :D
    Tack JackX! Är på jakt efter monteringsmallen/templaten och ett tyngre motvektslodd till subarmen. Säg ifrån om du har till overs! :cool:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Pent! Liker å ha frontstoffet på, jeg også. Man blir vant til det og savner ikke synet av elementene.

Nok et småteit spm fra meg ang avstander nå, men hvor langt står HT fra hverandre og ift lytteposisjon?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    God morgon gunner!

Ingenting är fast, fortfarande, men på bilderna står de 1m från frontvägg, 2,6m från varandra och runt 3m till lyssningsposition. Är egentligen mest begränsad av korta HT-kablar som inte tillåter att de kommer längre från frontväggen.

När det kommer till frontstoff så var Spendor sina mer att föredra med sitt grå stoff. De gjorde mindre ut av sig i rummet. Det svarta kan av och till bli i mesta laget, men der går det också. Harbeth har, efter det jag läst och förstått, designet de sånn att grillene skal vara på så det är nog mest riktig, men jag hör inte skillnad på det så då står jag fritt :D

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.624
    Torget vurderinger
    27
    Jeg har to-tre ekstra sett med høyttalerkabler (anti cables ref) som du kan prøve.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Yup, enig ... selv om min kun er til pynt for tiden.
    Lurer meg på om jeg ikke kjøpte min arm (m/ SP 10 mkII) av Bolse i sin tid??

Vis vedlegget 428526

Cheers, xwind. Flott annlegg btw :D
    Helsike JackX, vid närmare eftersyn, du sitter ju på en DV505 MED armlift! Bara att ta kontakt om det är något du vill blir kvitt.. :D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn