Analogt på Svartskog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.005
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Fått oljat in benen och fäst en plate med bitumen på undersidan av varje hylla. Vet inte om det har någon stor betydning, men de upplevs som stendöda nu när man knackar på de.

Så och säga färdiga. Bara fötter kvar, men det blir ett färdigprodukt, kanske @EgelandAcoustics ?

Har varit en lärorik resa och fick blod på tand och planerar redan en reol/möbel till resten i samma design…

IMG_1119.jpeg
    IMG_1120.jpeg
    IMG_1121.jpeg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.005
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Tack för det @motoren

Detta blev också ganska så bra. 3012-R är så extremt enkel att montera och så precis att det är imponerande. Satte VTF efter skalan på sliderpinnen till strax under 1,5 g och när jag kontrollerade med min digitala våg stod den på 1.35 g. Resten gick som en lek och så fort örat är friskt och hörseln är tillbaka skal jag starta med finjusteringen. Nu är vi på startplats bara.

IMG_1122.jpeg
    IMG_1123.jpeg
    IMG_1124.jpeg

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    12.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Utrolig fint, Crosswind. Mitt tips til føtter er å være veldig tilbakeholden, da det fort ødelegger det utrolig gjennomførte utseendet du har nå. Jeg ville i hvert fall prøvd å få det firkantet, i samme størrelse som de vertikale tredelene. Du kan ikke lage noe liknende det du nå har under forsterkerne?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.005
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Tack för det Atle!

Är i grunnen med dig på tanken om fötter, men har kommit fram till att det må till av flera skäl; 1. jag är bara en glad amatör och inga ben är perfekt 90 grader mot underlaget. 2. De skal stå på helträgolv som heller inte är helt plant. Faktiskt ganska långt från, så allt vacklar. 3. trä mot trä har jag litt ångest mot. Alltså behöver det vara något som dämpar mellan och framför allt, kan justeras så de står stabilt. (och döljer mitt sviktande hantverk)

När det kommer till design tänker jag nog litt motsatt. Jag kommer aldrig att klara få till något med fyrkantig form som ”går i ett” med benen. Det tror jag blir svårt. Då heller jag mer mot att bryta helt och gå för något hel annat som inte är ett försök att gömmas och kamoufleras.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn