Kort, men alltid lika hyggligt besök! Kom igen snart så vi hinner sitta ned med kaffe och bakverk från Kolonialen.Fruen og undertegnede var i går en kjapp tur innom Crosswind for å se den nye bopælen. Gratulerer igjen Crosswind, her kommer dere til å trives!
Stille, rolig og svært koselig område med mye natur og vakker utsikt. Spennende og fint hus med mange muligheter. Ser for meg at dette er et sted jeg skal hygge meg mye fremover med kaffe, vinyl, tape og godt selskap. Det ser jeg frem til!
Saknar helikopterlappen Sluket, men kan ju gå för en sådan och parkera den nede på bryggan till Uranienborg!
Jag stod med både Liberon finnishing oil och antikvax i handen, men gick för den siste. Har finnishing oil ståendes i boden, borde jag ta en runda med den också? Eller är det för sent nu när de fått en runda med vax?Riktig så vakkert! Regner med at den har fått noen runder med treolje også?
Fra wikipedia: «Beito er ei grend i Øystre Slidre i Oppland. Grenda ligg nord for innsjøen Øyangen, om lag 780 meter over havet. Beito ligg ved Fylkesveg 288, fire kilometer vest for Beitostølen.Beito inntar Bunnefjorden...
Njaaa. Ideelt sett burde du jo påført olje før voks, da jeg vil tro at voksen nok allerede har tettet porene såpass at oljen ikke lenger trenger inn. Samtidig vil jeg tro at voks alene er helt greit! Ved behov, så er det jo bare å gi treverket en ny omgang med voks. Sjøl brukte jeg olje OG voks på treverket til ultralydvaskerne, mest pga at det kunne forekomme noe vannsøl i ny og ne.Jag stod med både Liberon finnishing oil och antikvax i handen, men gick för den siste. Har finnishing oil ståendes i boden, borde jag ta en runda med den också? Eller är det för sent nu när de fått en runda med vax?
Herregud, det är så mångt en skal lära! Tack Zomby, pedagogisk invandrarintegrering med bilder. Det var Beito alltså.Beito https://www.google.no/search?q=beit...ztndAhWIposKHVCGA98Q_AUICigB&biw=1477&bih=718
Det er langt til bånn…
Ja, det var litt sånn jag tänkte när jag läste på förpackningarna. Förstod det som att oljan mer var till benkeplater etc. med vannsöl medan vax passade torrare platser. Tänkte inte tanken att de kunde användas samtidigt faktiskt.Njaaa. Ideelt sett burde du jo påført olje før voks, da jeg vil tro at voksen nok allerede har tettet porene såpass at oljen ikke lenger trenger inn. Samtidig vil jeg tro at voks alene er helt greit! Ved behov, så er det jo bare å gi treverket en ny omgang med voks. Sjøl brukte jeg olje OG voks på treverket til ultralydvaskerne, mest pga at det kunne forekomme noe vannsøl i ny og ne.Jag stod med både Liberon finnishing oil och antikvax i handen, men gick för den siste. Har finnishing oil ståendes i boden, borde jag ta en runda med den också? Eller är det för sent nu när de fått en runda med vax?
Jeg kan imidlertid ikke se for meg at det blir så mye vannsøl rundt Studérkassa, så den greier seg helt sikkert godt med bare voks!
Det flyttes. På plats i nytt hus, men detta står igen på andra sidan kommungränsen.
Ska du komma och hjälpa mig flytta det? Så snällt Leif!Det flyttes. På plats i nytt hus, men detta står igen på andra sidan kommungränsen.
adress?
Deprimerende? Du står jo til knes i potensiale og fremtidig glede